Έλληνες Εφοπλιστές:  Ενισχύουν τη θέση τους διεθνώς όταν οι ανταγωνιστές τους χάνουν έδαφος

 Του Νίκου Μπαρδούνια

Χαμηλούς ρυθμούς κατέγραψε  ο παγκόσμιος στόλος κατά την τελευταία 7ετία, 2010-2016, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, ωστόσο η ανάπτυξη του υπό ελληνική διαχείριση στόλου κινήθηκε σε διαφορετική «ρότα» συμβάλλοντας , συνολικά, στην αύξηση της παγκόσμιας χωρητικότητας. Αντιθέτως, σημαντικά μειωμένος σε χωρητικότητα εμφανίζεται ο Γερμανικός στόλος, λόγος που εξηγεί και τις συχνές επιθέσεις Γερμανικών Οικονομικών κύκλων εναντίων της ελληνικής πλοιοκτησίας.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία ναυλομεσιτικών και τραπεζικών Οργανισμών, την 7ετία 2010 -2016 ο ρυθμός ανάπτυξης του παγκόσμιου στόλου επιβραδύνθηκε μειούμενος από 8,6% το 2010 σε 3,1% το 2016. Ωστόσο  η συνολική μεταφορική ικανότητα του στόλου έχει αυξηθεί κατά 391 εκατ. κόρους (GT) έναντι 355 εκατ. κόρων, που προστέθηκαν την προηγούμενη δεκαετία με βασικό «υπεύθυνο» τους Έλληνες πλοιοκτήτες…

Βάσει στοιχείων της Clarkson Research Services οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατά την διάρκεια της επίμαχης χρονικής περιόδου, πρόσθεσαν στον ελληνικό στόλο μεταφορική ικανότητα  89,3 εκατομμυρίων τόνων κατακτώντας τη πρώτη θέση ανάμεσα στους «εθνικούς» ιδιοκτήτες, ξεπερνώντας από το 2013 και τους Ιάπωνες.

« Η ελληνική ανάπτυξη είναι το αποτέλεσμα ενός σταθερού επιπέδου παραδόσεων και αγορών από δεύτερο χέρι τα τελευταία χρόνια, καθώς μάλιστα μεγάλο μέρος των αγορών αφορούσαν υπάρχουσα ιαπωνική χωρητικότητα» αναφέρθηκε στο www.Kanaliena.gr από εκπρόσωπο μεγάλης τράπεζας με σημαντικά μεγάλο ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο.

Να σημειωθεί ότι  σύμφωνα  με στοιχεία της εταιρείας VesselsValue, που ειδικεύεται στις εκτιμήσεις της αξίας των πλοίων, κατά την διάρκεια του πρώτου 6μηνού του τρέχοντος έτους οι Έλληνες εφοπλιστές προχώρησαν σε παραγγελία 58 έναντι παραγγελιών για 28 πλοία το αντίστοιχο 6μηνο του 2016.

Την ίδια στιγμή σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες αριθμούν 245 πλοία, έναντι 254 κατά το αντίστοιχο περσινό διάστημα και 594 κατά το πρώτο 6μηνο του 2015.

Η ελληνόκτητη ναυτιλία παραμένει στην πρώτη θέση διεθνώς .Ο στόλος ανέρχεται σε 4.585 πλοία (πλοία άνω των 1.000 gt), χωρητικότητας 341,17 εκατομμυρίων τόνων deadweight (dwt) –αύξηση περίπου 22% σε σχέση με το προηγούμενο έτος– που αντιπροσωπεύει το 19,63% του παγκόσμιου στόλου σε dwt και το 49,96% του στόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ).

Ακολουθούν οι Κινέζοι

Ο δεύτερος σε αύξηση στόλος από το 2010 ήταν ο κινέζικος  με 73,7 εκατ. Gt ενώ ο στόλος της Ιαπωνίας αυξήθηκε κατά 32,2 εκατ. Gt. Αξιοσημείωτες εξελίξεις σημειώθηκαν  και μεταξύ των μικρότερων κρατών ιδιοκτησίας. Ενδεικτικά,  ο στόλος του Ομάν έχει αυξηθεί κατά 257% σε τόνους από το 2010, ενώ οι στόλοι της Ελβετίας, των  Βερμούδων και του Κουβέιτ έχουν υπερδιπλασιαστεί σε μέγεθος.

«Με τη συνολική επιβράδυνση της ανάπτυξης του στόλου, ορισμένα από αυτά τα μικρότερα έθνη- ιδιοκτήτη αποκτούν όλο και μεγαλύτερη επιρροή στις περιφερειακές και παγκόσμιες μορφές ανάπτυξης» αναφέρθηκε στο www.Kanaliena.gr

Χάνουν οι Γερμανοί

Εξαίρεση από αυτή την τάση αύξησης της χωρητικότητας των στόλων τους αποτέλεσαν οι Γερμανοί ιδιοκτήτες, οι οποίοι κατέχουν τον τέταρτο μεγαλύτερο στόλο με 85,4 εκατομμύρια τόνους, αλλά έχουν σημειώσει μείωση της χωρητικότητας κατά 12% από το 2013.

 

Ο ελληνόκτητος στόλος πρώτος στον κόσμο και το 2016

Οι δέκα ακριβότεροι στόλοι

Ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος,  σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία που δημοσιεύει η εταιρεία Vesselsvalue, συνεχίζει να κυριαρχεί σε παγκόσμιο επίπεδο με την αξία του να ανέρχεται στις αρχές του 2016 στα 95.287 δισεκατομμύρια δολάρια (έναντι 105.605 δις το 2015). Στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο Ιαπωνικός στόλος  με  αξία 80.816 δις δολάρια (έναντι 89.745 δις το 2015) και στην τρίτη θέση βρίσκεται ο στόλος της  Κίνας με 67.493 δις δολάρια (70.771 δις το 2015).

Τη λίστα με τους δέκα μεγαλύτερους σε αξία στόλους συμπληρώνουν οι εξής χώρες: Γερμανία (αξία στόλου 43.639 δις δολάρια), Σιγκαπούρη (36.940 δις δολάρια), ΗΠΑ (32.145 δις), Νορβηγία (28.325 δις), Νότια Κορέα (23.431 δις), Δανία (22.965 δις) και Ηνωμένο Βασίλειο (18.574 δις).

Αξίζει να σημειωθεί ότι όλοι οι εμπορικοί στόλοι εμφανίζουν μείωση σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015, με τα ποσοστά μείωσης να κυμαίνονται από -4% (στόλος της Σιγκαπούρης) έως και -19% (στόλος του Ηνωμένου Βασιλείου).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Στο τελικό στάδιο η ιδιωτική Ναυτική Εκπαίδευση

Στο τελικό στάδιο βρίσκεται η κατάρτιση των απαραίτητων κανονιστικών πράξεων για τη λειτουργία των ιδιωτικών σχολών ναυτικής εκπαίδευσης, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, σε συνάντηση που είχε με το Προεδρείο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ).\ Επίκεντρο της συζήτησης των δύο πλευρών αποτέλεσε η ναυτική εκπαίδευση και η[…]

Περισσότερα »

Σταθερά στην πρωτοπορία οι Έλληνες εφοπλιστές

Στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας συνεχίζουν να βρίσκονται οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχοντας το 16% περίπου της παγκόσμιας χωρητικότητας σε DWT και το 47% του στόλου των χωρών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ποια, όμως, είναι τα μεγέθη της ελληνόκτητης ναυτιλίας σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal Research & Valuations ;[…]

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *