«Απογείωση» χρέους, κατά ένα δις ευρώ, σε έξι μήνες

Του Νίκου Μπαρδούνια…

Ένα σημαντικό σύμμαχο στην «μάχη» κατά του χρέους, το οποίο αυξήθηκε κατά ένα δις μέσα σε 6 μήνες ( ! ) αλλά και του «κουρέματος» των φόρων, βρήκε η Ελλάδα στο πρόσωπο του Μάριο Ντράγκι.

Ο κεντρικός τραπεζίτης της ΕΕ , χθες, κατά την διάρκεια ομιλίας του ζήτησε από τις χώρες της ευρωζώνης «να συνεχίσουν τη δημοσιονομική προσαρμογή αλλά με πιο φιλικά προς την ανάπτυξη μέτρα», κάτι που σημαίνει… χαμηλότερους φόρους. Δηλαδή, αυτό που ζητάει συνεχώς η κυβέρνηση από την Τρόικα !

Χθες στο πλαίσιο τηλεδιάσκεψης που πραγματοποιήθηκε ανάμεσα σε κυβερνητικά στελέχη και εκπροσώπους της Τρόικα, κατά πληροφορίες, συζητήθηκαν το δυσθεώρητο ύψος του χρέους, αλλά και το θέμα του πρωτογενούς πλεονάσματος που διαμορφώθηκε στο 1,8 δισ. ευρώ για το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουνίου 2014.

Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία το χρέος στα τέλη Ιουλίου εκτοξεύθηκε στο 176,9% του ΑΕΠ ή στα 322,4 δις ευρώ από 321,5 δισ. ευρώ που ήταν τον Δεκέμβριο του 2013, εξέλιξη που εξωθεί πλέον σε άμεσες αποφάσεις στο θέμα της ελάφρυνσης.

Ο υπουργός Οικονομικών Γκίκας Χαρδούβελης ενημέρωσε μέσω τηλεδιάσκεψης το ευρωπαϊκό σκέλος της τριμερούς για την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου καθώς με την υπερψήφιση του καλύφθηκαν οι συμφωνηθείσες με την τρόικα προαπαιτούμενες δράσεις. Στην τηλεδιάσκεψη που σε δεύτερη φάση συνεχίστηκε με το ΔΝΤ μετείχε και ο σύμβουλος του πρωθυπουργού Σταύρος Παπασταύρου.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, τα στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της ΕΚΤ δήλωσαν ότι θα εκταμιευθεί το 1 δισ. ευρώ μέσα σε 2-3 ημέρες από τη στιγμή που το πολυνομοσχέδιο θα πάρει αριθμό φύλλου στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

Υπόψη των δανειστών τέθηκαν και στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, από τα οποία προκύπτει ότι στο πρώτο εξάμηνο του 2014 το δημόσιο παρείχε νέες εγγυήσεις ύψους 9,66 δισ. ευρώ, ενώ αυτές που κατέπεσαν έφθασαν τα 615 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο, οι εγγυήσεις του Δημοσίου περιορίστηκαν συνολικά στα 57,026 δισ. ευρώ στο τέλος Ιουνίου από 76,1 δισ. ευρώ στο τέλος του 2013.

Μάριο Ντράγκι ο σύμμαχος

Στο πλαίσιο της ελληνικής θέσης κινήθηκε από την Φραγκφούρτη ο πρόεδρος της ΕΚΤ Μάριο Ντράγκι: Κατά την διάρκεια της ομιλίας του ζήτησε από τις χώρες της ευρωζώνης «να συνεχίσουν τη δημοσιονομική προσαρμογή αλλά με πιο φιλικά προς την ανάπτυξη μέτρα», κάτι που σημαίνει… χαμηλότερους φόρους.

Στη συνέντευξη Τύπου που ακολούθησε μετά την ανακοίνωση των αποφάσεων νομισματικής πολιτικής ο πρόεδρος ΕΚΤ ανέφερε χαρακτηριστικά πως υπάρχουν χώρες που κατέχουν τα πρωτεία στους φόρους στην περιοχή με τους υψηλότερους φόρους στον κόσμο.

Να σημειωθεί ότι στρατηγική της ελληνικής Κυβέρνησης είναι να προχωρήσει σε σταδιακή φορολογική ελάφρυνση επιχειρήσεων και νοικοκυριών, βάσει σχεδίου που φιλοδοξεί να παρουσιάσει το φθινόπωρο και να τεθεί σε εφαρμογή ήδη από το 2015.

Ειδικότερα η κυβέρνηση σχεδιάζει : 1)Να προχωρήσει σε μείωση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης κατά 50% την επόμενη χρονιά και στη κατάργησή της στη συνέχεια. 2) Να μειώσει τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στο πετρέλαιο θέρμανσης. 3) Να κρατήσει στην εστίαση τον ΦΠΑ στο 13% και 4) να προχωρήσει σε αύξηση των δόσεων για την εξόφληση των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων προς το Δημόσιο.

Σε επόμενη φάση, σχεδιάζεται να ακολουθήσει η μείωση των ανώτατων φορολογικών συντελεστών για επιχειρήσεις και φυσικά πρόσωπα.

«Η τοποθέτηση του Μάριο Ντράγκι προσθέτει άλλο ένα βέλος στην φαρέτρα της Αθήνας ενόψει των διαπραγματεύσεων το φθινόπωρο» ανέφερε στο www.e-kanaliena.gr πηγή του υπουργείου Οικονομικών.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Kατά 6,9% αυξήθηκαν οι τιμές των ακινήτων στο α’ τρίμηνο του έτους

Συνεχίστηκε και το πρώτο τρίμηνο του 2020 η άνοδος στις τιμές των ακινήτων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, τα οποία προέρχονται από στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί από τις

Περισσότερα »

Πιτσιόρλας: Σύνδεση οδικών και σιδηροδρομικών δικτύων με λιμάνια και ΒΙΠΕ

Η χώρα έχει αρκετά βήματα ακόμη να κάνει στο πεδίο των υποδομών, αλλά και θεσμικά, για να φτάσει να αναδειχθεί σε κέντρο εμπορευματικών μεταφορών, υποστήριξε ο αναπληρωτής υπουργός. Στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ελλάδα στην πορεία εξέλιξής της σε κόμβο εμπορευματικών μεταφορών προκειμένου να στηρίξει την παραγωγική και εξαγωγική δραστηριότητα[…]

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *