Απώλεια Μνήμης: Όταν ξεχνάμε… τι έχουμε να θυμηθούμε

Της Κατερίνας Παπαγεωργίου

Δεν θυμάσαι τι φαγητό έφαγες χθες, “Περίμενε μια στιγμή, θα το θυμηθώ! Α, εδώ το έχω! Κάτσε να δεις, δώσε μου ένα λεπτό, μπα έχει κολλήσει το μυαλό μου!” είναι η συνηθισμένη σου αντίδραση. Γιατί ξεχνάμε και τι θα μπορούσαμε να κάνουμε όταν κάποιες στιγμές δεν θυμόμαστε ούτε τον αριθμό του κινητού μας;

Το στρες καταστρέφει τη μνήμη

Το φορτωμένο πρόγραμμα που συνήθως έχουμε και το άγχος, είναι οι πιο σημαντικοί λόγοι που μας κάνουν να ξεχνάμε ακόμα και τα πιο απλά πράγματα. Η αιτία δηλαδή σε αυτές τις περιπτώσεις, δεν είναι παθολογική. Συγκεκριμένα όταν είμαστε στρεσσαρισμένοι το σώμα μας παράγει χημικές ουσίες που μπλοκάρουν τους υποδοχείς του εγκεφάλου. Από τη στιγμή που ηρεμούμε, ο εγκέφαλος απελευθερώνεται από τις ουσίες αυτές και έτσι η μνήμη πατάει γκάζι και απογειώνεται.

Αλλοι λόγοι που ξεχνάμε

Οταν δεν είμαστε συγκεντρωμένοι σε αυτό που κάνουμε.

Οταν μας απασχολούν ταυτόχρονα πολλά πράγματα.

Οταν είναι “επώδυνη” η “αποστολή” που έχουμε αναλάβει.

Οταν μας απωθεί αυτό που κάνουμε

Οταν δεν θεωρούμε σημαντική την εργασία που κάνουμε.

Οταν βιώνουμε συναισθηματικό αδιέξοδο, καυγά, θλίψη, γιατί όταν δεν λειτουργούμε με χαρά και καλή διάθεση πέφτει η απόδοση μας σε όλους τους τομείς.

Η κούραση και η νύστα.

Η απορρόφηση από ένα συγκεκριμμένο πρόβλημα

Η ψυχολογική πίεση

Ο καλός ύπνος βοηθάει την μνήμη Ερευνητές του Πανεπιστημίου Χάρβαντ ζήτησαν από 60 φοιτητές να απομνημονεύσουν ένα ορισμένο αριθμό λέξεων. Δώδεκα ώρες αργότερα τους έβαλαν να γράψουν τις λέξεις σε τεστ. Οσοι είχαν προηγουμένως ρίξει τον υπνάκο τους, πήραν άριστα. Κι αυτό γιατί ο ύπνος εδραιώνει τις μνήμες στον εγκέφαλο, και ταξινομεί τις εμπειρίες.

Τα τρικ της καλής μνήμης

Κρατάμε οργανωμένη ατζέντα αντι για χαρτάκια post it

Καταγράφουμε ότι μας ενδιαφέρει την ώρα που το ακούμε, αφού λίγα λεπτά αργότερα πιθανόν θα το ξεχάσουμε.

Δεν αφήνουμε εκκρεμότητες, και δουλειές στην άκρη, αν όμως τύχει και ξεμείνουν μερικές, τις σημειώνουμε σε ένα εμφανές σημείο

Γράφουμε δίπλα στις υποχρεώσεις που έχουμε αναλάβει κάποιες λεπτομέρειες που θα μας βοηθήσουν να τις θυμηθούμε μετά.

Κρατάμε ημερολόγιο

Προγραμματίζουμε τις δουλειές μας από το προηγούμενο βράδυ

Βάζουμε το ξυπνητήρι 20 λεπτά νωρίτερα για να προλάβουμε να ετοιμαστούμε με ηρεμία διαφορετικά από το άγχος της τελευταίας στιγμής θα φύγουμε ξεχνώντας τα πιο σημαντικά πράγματα στο σπίτι.

Δίνουμε προτεραιότητα στα σπουδαιότερα που αναλαμβάνουμε να κάνουμε και κάπως έτσι τα θυμόμαστε

Ασκήσεις μνήμης

1 Λύνουμε σταυρόλεξα η sudoku

2 Προσπαθούμε να κάνουμε τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ χωρίς να βλέπουμε την λίστα

3 Συνδέουμε συγκεκριμμένα πρόσωπα με συγκεκριμμένα μέρη για να τα θυμηθούμε

4 Βρίσκουμε τρόπους να ακονίζουμε την μνήμη μας

5 Επιστρατεύουμε επιτραπέζια και τράπουλα

6 Απομνημονεύουμε ποίηματα και ατάκες που αξίζουν τον κόπο

Η συμβίωση κάνει καλό στην μνήμη

Η σωστή διατροφή, ο καλός ύπνος και η συχνή άσκηση, συμβάλουν στο να έχουμε καλή μνήμη.Τελευταία διαπιστώθηκε πως εξίσου σημαντική για την διατήρηση της μνήμης μας είναι και η …συμβίωση η ο γάμος! Πειράματα απέδειξαν πως τρείς φορές περισσότερο ξεχνούν οι διαζευγμένοι και έξι φορές περισσότερο όσοι έχουν χηρέψει!

Το κορίτσι που δεν μπορεί να ξεχάσει

Μια γοητευτική κοπέλα που από τα 14 της χρόνια ζει με την οικογένεια της στο Λος Αντζελες, και εργάζεται σε πανεπιστήμιο, πάσχει από “υπερ-ενθυμικό σύνδρομο”. Αυτό σημαίνει πως θυμάται κάθε μέρα της ζωής της με λεπτομέρειες από τα 14 χρόνια της μέχρι σήμερα! Οι γιατροί μπόρεσαν να εξακριβώσουν την πάθηση της διασταυρώνοντας πληροφορίες από το ημερολόγιο που κρατούσε εκείνη από μικρή. Εννοείται πως ακόμα μελετούν την περίπτωση της Τζιλ, ενώ η ίδια έγραψε πρόσφατα ένα βιβλίο για την πάθηση της.

Προειδοποιητικά μηνύματα για την άνοια

Δυσκολεύεσαι να θυμηθείς ακόμα και πρόσφατα γεγονότα

Δυσκολεύεσαι να ολοκληρώσεις απλές δραστηριότητες

Ξεχνάς απλές λέξεις την ώρα που μιλάς

Αποπροσανατολισμός σε χρόνο και χώρο

Τοποθέτηση αντικειμένων σε ασυνήθιστες θέσεις

Αλλάζεις συχνά διάθεση και συμπεριφοράς

Κάπου αρχίζεις να αλλάζεις και σαν προσωπικότητα

Φίλε είναι η ώρα να τρέξεις με χίλια για εξετάσεις, τι ακριβώς σου είπα μόλις τώρα;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ημερίδα για την Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού η Εταιρεία Ψυχοκοινωνικών Μελετών θα διοργανώσει, την Πέμπτη 2 Απριλίου, ημερίδα με θέμα «Ελάτε να μιλήσουμε για τον Αυτισμό» για εκπαιδευτικούς, γονείς, επαγγελματίες ψυχικής υγείας και κάθε ενδιαφερόμενο. Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στο Πολιτιστικό Κέντρο Κερατσινίου – Δραπετσώνας «Αντώνης Σαμαράκης» από τις 18:00 έως[…]

Περισσότερα »

Συμβουλές διατροφής για το πρωτοχρονιάτικο τραπέζι

Της Γιώτας Φλώρου….. Το 2016 είναι προ των πυλών και το πρωτοχρονιάτικο τραπέζι συνδέεται πάντοτε με διατροφικούς πειρασμούς κάθε είδους. Πως θα καταφέρουμε να διατηρήσουμε το βάρος μας και παράλληλα να μην στερηθούμε την απόλαυση του φαγητού; Όπως δήλωσε στο Κανάλι Ένα η κλινική διαιτολόγος-διατροφολόγος Δέσποινα Μαρσέλου «είναι σημαντικό να[…]

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *