Διατροφή: Οι 10 ένοχες απολαύσεις που πάντα… υποκύπτουμε

Της Μαρίας Αγγελοπούλου

Δύσκολα μπορούμε να αντισταθούμε σε ένα πιάτο με μακαρόνια, στο παγωτό ή στα πατατάκια. Όμως τι αντίκτυπο έχουν όλες αυτές οι τροφές στην υγεία μας; Ακολουθούν οι 10 πιο “ένοχες” τροφές, που οι περισσότερες από αυτές υπάρχουν πάντα… στο ντουλάπι μας.

Χοτ Ντογκ

Το χοτ ντογκ είναι ιδιαίτερα δημοφιλές σε όλο τον κόσμο. Το λουκάνικο αποτελείται από χοιρινό και τρίμματα από κρέας και λίπος. Περιέχει επίσης καρυκεύματα όπως αλάτι, σκόρδο και πάπρικα. Αλλά δεν είναι μόνο αυτά τα συστατικά ενός χοτ ντογκ. Όπως και άλλα επεξεργασμένα κρέατα, έτσι και το χοτ ντογκ, περιέχει συντηρητικά ώστε να μεγαλώσει η διάρκεια ζωής τους. Ερυθορβικό νάτριο και νιτρικό νάτριο είναι τα δύο βασικά συντηρητικά που προσθέτονται και τα οποία, σύμφωνα με την επιστήμη συνδέονται με προβλήματα υγείας.

Σόδα

Πολύ συχνά χρησιμοποιούμε τη σόδα ως συνοδευτικό του φαγητού μας ή μέσα σε ποτό. Μια σόδα είναι ένα αεριούχο ποτό με μείγμα ανθρακούχου νερού και γλυκαντικών. Περιέχει επίσης ζάχαρη, υποκατάστατα ζάχαρης, χυμό φρούτων, σιρόπι καλαμποκιού και γλυκαντικά στοιχεία. Μπορούν επίσης να προστεθούν καφεΐνη και χρωστικές ουσίες και φυσικά… τα επίφοβα συντηρητικά.

Πατατάκια

Ποιος δεν αγαπά τα πατατάκια; Αυτό που πρέπει να γνωρίζουμε είναι ότι κάθε σακουλάκι περιέχει θερμίδες, λίπος και ανθυγιεινά ποσοστά λίπους. Τα πατατάκια περιέχουν μεγάλο ποσοστό λιπαρών και θερμίδων που μας βοηθούν να αποκτήσουμε βάρος. Μια μερίδα πατατάκια, η οποία περιέχει περίπου 15 με 20 τεμάχια έχει 154 θερμίδες και 10 γραμμάρια λίπους. Ένα σακουλάκι  όμως περιέχει συνήθως περισσότερο από μια μερίδα, μπορείτε οπότε να φανταστείτε τη ζημιά, που μπορεί να μας προκαλέσει ένα ολόκληρο σακουλάκι πατατάκια.

Συσκευασμένα μπισκότα

Τα μπισκότα είναι από τα αγαπημένα μας σνακ και είναι πολύ δύσκολο να τους αντισταθούμε. Ένα από τα κύρια συστατικά τους είναι τα υδρογονωμένα φυτικά έλαια, όπως το φοινικέλαιο και το φοινικοπυρηνέλαιο, που περιέχουν μεταλλαγμένα λιπαρά και κορεσμένα λίπη. Πολλές έρευνες συνδέουν τα μεταλλαγμένα λιπαρά με υψηλές πιθανότητες καρδιακών παθήσεων. Άλλες μελέτες έχουν δείξει επίσης ότι αυξάνουν τον κίνδυνο για την παχυσαρκία και το διαβήτη.

Πατάτες τηγανητές

Οι τηγανιτές πατάτες είναι από τις πιο ένοχες απολαύσεις μας. Είναι ένας από τους γρηγορότερους τρόπους για να γίνεις υπέρβαρος και ο ταχύτερος δρόμος για διάφορα προβλήματα υγείας, όπως οι καρδιακές παθήσεις και ο διαβήτης.

Μια μικρή μερίδα πατάτες από αλυσίδες γρήγορου φαγητού έχει κατά μέσο όρο 200-340 θερμίδες. Τη μεγαλύτερη δημοτικότητα κατέχει η μεγάλη μερίδα πατάτες με 730 θερμίδες.

Αλλαντικά

Δεν έχει σημασία από τι κρέας είναι το αλλαντικό που τρώμε. Όλα τα αλλαντικά περιέχουν νιτρώδες νάτριο, ένα συντηρητικό που χρησιμοποιείται συνήθως σε επεξεργασμένα κρέατα και συνδέεται με τον καρκίνο. Το νιτρώδες νάτριο από μόνο του εξυπηρετεί καλούς σκοπούς. Προστίθεται σε αλλαντικά για την πρόληψη της ανάπτυξης των βακτηρίων, που  είναι γνωστά ως Clostridium botulinum και διαβόητα για την πρόκληση αλλαντίασης. Το νιτρώδες νάτριο βοηθά επίσης να διατηρηθεί το χρώμα του κρέατος σε αλλαντικά και προϊόντα πουλερικών. Δυστυχώς μαγειρεύοντας τα αλλαντικά δημιουργείται μια καρκινογόνος ουσίας που ονομάζεται Ν- νάτριο. Αυτές οι δυσάρεστες ενώσεις έχουν συνδεθεί με καρκίνους του πεπτικού συστήματος και του εγκεφάλου.

Παγωτό

Δυστυχώς αυτό το υπέροχο επιδόρπιο είναι ανησυχητικό για την υγεία μας, ιδιαίτερα αν το καταναλώνουμε καθημερινά. Το παγωτό έχει υψηλή περιεκτικότητα  λίπους (περισσότερο από 10% λίπος γάλακτος). Το λίπος του γάλακτος είναι κυρίως κορεσμένα λίπη, δηλαδή λίπος της χοληστερόλης. Αν λοιπόν τρώτε περισσότερο παγωτό από ότι πρέπει – 1 φλιτζάνι για τις γυναίκες και 1,5 φλιτζάνι για τους άνδρες – πρόκειται να αποκτήσετε υψηλά επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα.

Τηγανητά

Αυτό που καθιστά ανθυγιεινές τις τηγανητές τροφές είναι το πρόσθετο λίπος και οι θερμίδες. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τα παναρισμένα είδη που απορροφούν περισσότερο λάδι.Τα τηγανιτά τρόφιμα προκαλούν αύξηση του σωματικού βάρους,  παχυσαρκία, καθώς και υψηλά επίπεδα χοληστερόλης σε πολλά άτομα.

Καφές

Ο καφές έχει πολλά οφέλη για την υγεία. Η καλή ποιότητα αλεσμένου καφέ, είναι μια άφθονη πηγή αντιοξειδωτικών, που βοηθούν στην απώλεια βάρους και στην πρόληψη της γήρανσης. Ωστόσο, η μακροχρόνια κατανάλωση καφέ έχει συσχετιστεί με αυξημένο κίνδυνο οστεοπόρωσης, αυξημένα επίπεδα χοληστερόλης, και καρδιοπάθειες. Για όσους  πίνουν στιγμιαίο καφέ πρέπει να γνωρίζουν ότι έχει πολλές θερμίδες και σάκχαρα.

Ζυμαρικά

Δυστυχώς τα ζυμαρικά μπορεί να κάνουν κακό στην υγεία μας. Αν τα καταναλώνουμε συστηματικά και για πολλά χρόνια θα αποκτήσουμε αρκετά κιλά παραπάνω. Τα ζυμαρικά είναι μια τροφή πλούσια σε υδατάνθρακες και με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη. Αυτό σημαίνει ότι όταν τρώμε ζυμαρικά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα μας αυξάνονται. Η προσθήκη τυριού και μαγειρεμένου κρέατος σε λάδι αυξάνει την καταμέτρηση των θερμίδων και τα ανθυγιεινά λίπη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

E.E: Δεν υπάρχει σχέδιο για κατάργηση της Σένγκεν

«Δεν υπάρχει κανένα σχέδιο να αποπεμφθεί η Ελλάδα ούτε να καταργηθεί για δύο χρόνια η Συνθήκη Σένγκεν. Δεν υφίστανται τέτοιοι κανόνες», δήλωσε η εκπρόσωπος του επιτρόπου Μετανάστευσης Δημήτρη Αβραμόπουλου, Νατάσα Μπερτό, την ώρα που πραγματοποιείται στο Άμστερνταμ άτυπη σύνοδος των υπουργών Εσωτερικών με θέμα την τρομοκρατία και την προσφυγική κρίση.[…]

Περισσότερα »

ΣτΕ: Δεν απαλλάσσονται από το φόρο εισοδήματος, τα εισοδήματα της Εκκλησίας της Ελλάδος

Δεν απαλλάσσονται από το φόρο εισοδήματος, τα εισοδήματα της Εκκλησίας της Ελλάδος από την εκμίσθωση των αστικών ακινήτων της. Αυτό έκρινε με τρεις αποφάσεις του το Συμβούλιο της Επικρατείας και απέρριψε τις αιτήσεις της Εκκλησίας της Ελλάδος που ζητούσε να τις επιστραφεί το ποσό των 2,9 εκατ. ευρώ που κατέβαλε ως φόρο κατά την τριετία 2011-2013. Ειδικότερα,[…]

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *