Η “Μεγάλη Χίμαιρα” ανεβαίνει στη σκηνή!

Από την Κατερίνα Παπαγεωργίου

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Δημήτρης Τάρλοου, δεν πρόλαβε να γνωρίσει τον παππού του, τον σημαντικό συγγραφέα Μ. Καραγάτση, μάθαινε όμως για εκείνον, τις συνήθειες του και τα βιβλία του από την μητέρα του και την γιαγιά του.

Φέτος πήρε την απόφαση να ανεβάσει σε συμπαραγωγή του θεάτρου του “Πορεία” και του Φεστιβάλ, ένα από τα καλύτερα έργα του Καραγάτση την “Μεγάλη Χίμαιρα” που ποτέ μέχρι σήμερα δεν έχει μεταφερθεί στην σκηνή. Ο κόσμος ανταποκρίθηκε με θέρμη έτσι η παράσταση τόσο για απόψε όσο και για τις επόμενες τρείς βραδιές στην Πειραιώς 260 είναι soldout! Όσοι δεν θα μπορέσουν να την δουν, ας μην στεναχωριούνται καθώς το έργο σε διασκευή του ποιητή Στρατή Πασχάλη, θα παρουσιάζεται από το φθινόπωρο στο θέατρο “Πορεία” του Τάρλοου.

Η υπόθεση

Στο έργο μια γοητευτική γαλλίδα, η Μαρίνα (Αλεξάνδρα Αηδίνη) παντρεμένη με έλληνα καπετάνιο(Νίκο Ψαρρά) που της τάζει μια ανέμελη και υπέροχη ζωή, έρχεται να ζήσει στην Σύρο. Στο νησί όμως αντιμετωπίζει τα εγχώρια ήθη, τον συντηρητισμό, το άγρυπνο βλέμμα της πεθεράς της, ενώ οικονομικά προβλήματα κλονίζουν την συζυγική της σχέση.Γρήγορα, η Μαρίνα θα παρασυρθεί από το πάθος που την δένει με τον αδερφό του συζύγου της. (Ομηρος Πουλάκης).Η ερωτική τους συνεύρεση στο λιμάνι θα έχει τραγικά αποτελέσματα, ενώ η “παρέκκλιση” δεν επιτρέπει στην Μαρίνα να προλάβει τον χαμό του παιδιού της αποδεικνύοντας πως τίποτα δεν ξεφεύγει από τον μοιραίο κύκλο του έρωτα και του θανάτου.

Το ψευδώνυμο Καραγάτση

Κατά τη διάρκεια της παράστασης προβάλλεται ταινία 35 λεπτών, καθώς το έργο σ΄αυτήν την πρώτη παρουσίαση του στην σκηνή συνδιαλέγεται με την τέχνη του κινηματογράφου.

Να υπογραμμίσουμε πως το Μ. Καραγάτσης είναι το λογοτεχνικό ψευδώνυμο του συγγραφέα καθώς το πραγματικό του όνομα είναι Δημήτρης Ροδόπουλος. Ο ίδιος αποφάσισε να υπογράφει με ψεύτικο όνομα, καθώς οι γονείς του δεν καλόβλεπαν την συγγραφική του κλίση. Το “Καραγάτσης” το εμπνεύστηκε τις ώρες που διάβαζε Ντοστογιέφσκι κάτω από μια μεγάλη φτελιά που στα τούρκικα λέγεται “καραγάτσι”. Όσο για το Μ. το εμπνεύστηκε τον καιρό που διάβαζε τους “Αδερφούς Καραμάζωφ” καθώς ο ήρωας σ΄αυτό το βιβλίο του Ντοστογιέφκσι είναι ο Μίτια. Στο έργο αρκετές σκηνές είναι ιδιαίτερα τολμηρές. Ανάμεσα τους η σκηνή όπου η Μαρίνα κρατάει την “Μαντάμ Μποβαρί” του Φλωμπέρ και αυνανίζεται!

Η Μεγάλη Χίμαιρα του Μ. Καραγάτση

14-17 Ιουλίου 21:00,

Πειραιώς 260

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Λάνθιμος: Συνεργασία με Νικόλ Κιντμαν Τζωρτζ Κλούνει Κίρστεν Νταστ…

Από την Κατερίνα Παπαγεωργίου… Ο Γιώργος Λάνθιμος έχει πάρει φόρα! Αρέσει η δεν αρέσει στους έλληνες σκηνοθέτες και στο ελληνικό κοινό, εκείνος ακολουθεί τα όνειρα του κι όλα δείχνουν πως βρίσκεται σε καλό δρόμο. Αν έπρεπε να βαθμολογηθεί, το δέκα είναι λίγο για εκείνον. Και να πως έχουν τα πράγματα:[…]

Περισσότερα »

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Στο πλαίσιο του αφιερώματος της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στον κορυφαίο συνεχιστή της γερμανικής συμφωνικής παράδοσης Γιοχάνες Μπραμς, θα δοθεί στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, Σάββατο 5 Απριλίου, στις 18:00, η πρώτη συναυλία του φετινού κύκλου Μπραμς της Κρατικής Ορχήστρας, ως φυσική συνέχεια των πρόσφατων αφιερωμάτων της σε Μότσαρτ και Μπετόβεν, σε[…]

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *