Οδική ασφάλεια: Βασικοί ελεγχοι του οχήματός μας

Ακόμη και η αλλαγή ελαστικού προκαλεί σε πολλούς πονοκέφαλο… Όμως η συντήρηση, και οι απλές επισκευές του αυτοκινήτου, είναι πολύ μεγάλης σημασίας, γιατί από αυτές εξαρτάται η καλή, οικονομική, πολύχρονη και αξιόπιστη λειτουργία του αυτοκινήτου και βέβαια η ασφαλής κυκλοφορία του.

Γι’ αυτό πρέπει ο οδηγός να ξέρει να ελέγχει και να συντηρεί τουλάχιστον ορισμένα εξαρτήματα, έστω κι αν για τη δουλειά αυτή θα αποταθεί στο συνεργείο του, και κατά κανόνα στην αντιπροσωπεία του αυτοκινήτου.
Επειδή όμως το αυτοκίνητο που αγοράσατε, ή θα αγοράσετε στοιχίζει όπως εξίσου και η επιισκευή στο συνεργείο, διαβάστε τα παρακάτω επιγραμματικά, για να ξεκινήσετε τις πρώτες… επαφές μαζί του…

Χωρίζουμε τους ελέγχους σε 3 κατηγορίες

Εξωτερικοί έλεγχοι.
Έλεγχοι στο χώρο της μηχανής.
Έλεγχοι στο χώρο οδήγησης.

ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ

  • Ελέγχουμε περιμετρικά το όχημα μας, μήπως υπάρχει κάποιο εμπόδιο που να εμποδίζει την κίνηση του αυτοκινήτου μας, μπροστά η πίσω.
  • Ελέγχουμε μήπως υπάρχουν διαρροές από κάτω από το αυτοκίνητο κύρια στο χώρο της μηχανής.
  • Ελέγχουμε τα ελαστικά και την κατάσταση στην οποία βρίσκονται [πιθανές αμυχές, σκασίματα, στο πλάι κλπ] τον αέρα, και αν διαπιστώσουμε μεγάλη απώλεια πίεσης, (διαφορετικό πάτημα) επισκεπτόμαστε το πλησιέστερο πρατήριο ή βουλκανιζατέρ για να συμπληρώσουμε αέρα, ώστε η πίεση να είναι η προβλεπόμενη.
  • Ελέγχουμε τη ρεζέρβα αν είναι σε καλή κατάσταση και αν έχει την πίεση που προβλέπεται (3 – 4 p.s.i πάνω από το ότι ορίζει ο κατασκευαστής).
    Ελέγχουμε ότι στο χώρο αποσκευών έχουμε τα εξής αντικείμενα:
    Φαρμακείο
  • Προειδοποιητικό τρίγωνο
  • Γρύλο και κλειδί μπουλονιών για κάθε περίπτωση αλλαγής ελαστικού
    Αλυσίδες αν είναι χειμώνας και πάμε στα χιόνια
  • Φακό, και πρόχειρα εργαλεία
  • Πυροσβεστήρα σε πρώτη ζήτηση

Ελέγχουμε το σύστημα φωτισμού και οπτικής σήμανσης, δηλαδή:

  • Αν ανάβουν όλα τα φώτα του αυτοκινήτου [θέσεως (μικρά) – διασταυρώσεως
  •  ( μεσαία) – πορείας (μεγάλα)].
  • Αν λειτουργούν τα φλας.
  • Αν λειτουργούν τα φώτα φωτεινού συναγερμού (αλάρμ)
  •  Αν λειτουργούν τα φώτα πέδης (stop).
  •  Αν λειτουργούν τα φώτα της όπισθεν.
  • Αν λειτουργεί το σινιάλο.
  • Καθαρίζουμε τα πλαστικά καλύμματα και τα κρύσταλλα των φωτιστικών σωμάτων και αντικαθιστούμε σπασμένα πλαστικά και καμένες λάμπες.
  • Ελέγχουμε τη λειτουργία του συστήματος υαλοκαθαρισμού (την κατάσταση των ελαστικών των καθαριστήρων) κι αν χρειαστεί τους αντικαθιστούμε, καθώς και τη σωστή λειτουργία των εκτοξευτήρων κι αν χρειάζεται τους ρυθμίζουμε έτσι ώστε να εκτοξεύουν σωστά νερό στο παρμπρίζ. Ελέγχουμε τους αριθμούς κυκλοφορίας του αυτοκινήτου, ώστε να είναι καλά στερεωμένοι και καθαροί.

ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΗΣ

  • Ελέγχουμε το σύστημα ψύξης και συγκεκριμένα τη στάθμη του νερού στο ψυγείο και στο δοχείο υπερχείλισης κι αν χρειάζεται νερό συμπληρώνουμε.
  • Ελέγχουμε τον ιμάντα του ανεμιστήρα, που δεν πρέπει να’ ναι χαλαρός ή φθαρμένος [κύρια στα παλαιότερα αυτοκίνητα] και την ύπαρξη τυχόν διαρροών, κοντά στην αντλία νερού.
  • Ελέγχουμε στο σύστημα λίπανσης, τη στάθμη του λαδιού του κινητήρα που πρέπει να’ ναι ανάμεσα στα δύο μαρκαρίσματα [max, min] του δείκτη λαδιού καθώς και την τυχόν ύπαρξη διαρροών.
  • Ελέγχουμε τον συσσωρευτή [μπαταρία] -αν η μπαταρία μας είναι ανοικτού τύπου-, τη στάθμη των υγρών (πρέπει να είναι 1cm πάνω από τις πλάκες του μολύβδου –Pb-) και αν χρειάζεται συμπληρώνουμε. Σφίγγουμε καλά τους πόλους και αν χρειάζεται ξεβουλώνουμε τις οπές εξαερισμού στα πώματα, καθαρίζουμε τους πόλους από τα όποια άλατα και τους αλείφουμε με βαζελίνη.
  • Ελέγχουμε τα υγρά του υδραυλικού τιμονιού, του συμπλέκτη, των φρένων.
  • Ελέγχουμε το σύστημα πέδησης, και συγκεκριμένα στη στάθμη των υγρών φρένων. ΔΕΝ συμπληρώνουμε με τα ειδικά υγρά μέχρι την ένδειξη max που υπάρχει στο αντίστοιχο εξάρτημα. Η ένδειξη κοντά στο min σημαίνει ότι πρέπει να αλλάξουμε τακάκια η θερμουίτ και πιθανά την ύπαρξη διαρροών.
  • Ελέγχουμε το σύστημα ύαλο-καθαρισμού και συμπληρώνουμε το δοχείο νερού με όσο νερό έχει ξοδευτεί.

ΕΛΕΓΧΟΙ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

  • Ελέγχουμε στο σύστημα διεύθυνσης το τζόγο [ανοχή] του τιμονιού που δεν πρέπει να ξεπερνά τις 15 μοίρες γωνία ή μήκος τόξου στο τιμόνι δύο [2] δάχτυλα.
  • Αν λειτουργούν οι ενδεικτικές λυχνίες στο ταμπλό του αυτοκινήτου και τα χειριστήρια αν έχουν τις συνήθεις νεκρές διαδρομές.
  • Αν λειτουργεί η ηχητική προειδοποίηση “κόρνα”.
  • Αν έχουμε βενζίνη (καύσιμο), ή κάποιο πρόβλημα που εντοπίζεται από τα όργανα του ταμπλό.
  • Αν τα ποδόπληκτρα έχουν την συνήθη αντίσταση. Το πεντάλ του συμπλέκτη πρέπει να κατεβαίνει μέχρι το τέρμα της διαδρομής του και το πεντάλ του φρένου, να σταματάει περίπου στη μέση της διαδρομής του και να παραμένει σε αυτή την θέση σταθερό. Ο έλεγχος για τα φρένα του αυτοκινήτου, γίνεται με αναμμένη την μηχανή, για να λειτουργεί η υποβοήθηση. Είναι βέβαια αυτονόητο ότι δεν μετακινούμε το όχημα μας αν το πεντάλ του φρένου κατεβαίνει μέχρι το τέλος της διαδρομής του η αν έχει μια σπογγώδη αίσθηση.
  • Ρυθμίζουμε την θέση οδήγησης και το προσκέφαλο.
  • Ρυθμίζουμε τους καθρέπτες.
  • Ελέγχουμε αν είναι όλες οι πόρτες κλεισμένες.
  • Δένουμε την ζώνη ασφαλείας και υποχρεώνουμε και τους συνεπιβαίνοντες να δέσουν την δική τους.
  • Πριν ξεκινήσουμε ελέγχουμε και δεν ξεκινάμε, αν κάποια λυχνία (λαμπάκι) κόκκινου χρώματος είναι αναμμένη.
  • Για να ξεκινήσουμε: Ελέγχουμε… ειδοποιούμε … και ξανά ελέγχουμε με στροφή κεφαλής… και ξεκινάμε μόνο όταν ο δρόμος είναι ελεύθερος.

Πηγή: 2×4  elpet-balkaniki.gr

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αυξήθηκε κατά 20,8% η κυκλοφορία νέων οχημάτων

Συνολικά 5.862 αυτοκίνητα (καινούρια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά τον Αύγουστο, έναντι 4.854 τον αντίστοιχο μήνα του 2013, παρουσιάζοντας αύξηση 20,8%, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Σημειώνεται ότι τον Αύγουστο του 2013 η κυκλοφορία για πρώτη φορά αυτοκινήτων (καινούριων ή μεταχειρισμένων εξωτερικού) είχε μειωθεί κατά 6,5% σε σχέση[…]

Περισσότερα »

Eλαφρώς μειωμένες οι ταξινομήσεις των οχημάτων τον Ιούνιο

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών το μήνα Ιούνιο 2016 υπήρξαν ελαφρώς μειωμένες κατά-1,5% ως προς το μήνα Ιούνιο 2015. Συνολικά,στο εξάμηνο Ιανουαρίου-Ιουνίου 2016 οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικώνείναιαυξημένες κατά +9,9%ως προς το αντίστοιχο διάστημα του 2015. Η πρόοδος στις ταξινομήσεις[…]

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *