Στο τραπέζι η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή στρατηγική

Τρεις συν μία προτεραιότητες έχει θέσει για το επόμενο διάστημα ο ελληνικός εφοπλισμός, στοχεύοντας στη διατήρηση και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής και ευρωπαϊκής ναυτιλίας και στη στενότερη διασύνδεσή της με την ελληνική οικονομία και κοινωνία.

Aνταγωνιστικότητα

Πρώτη προτεραιότητα της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) ως κυρίαρχης συλλογικής εκπροσώπου της μεγάλης ελληνικής ναυτιλίας, είναι να παραμείνει ανταγωνιστική η ευρωπαϊκή πολιτική για τις θαλάσσιες μεταφορές και να αποφευχθεί οποιαδήποτε υπονόμευσή της από άστοχες πρωτοβουλίες όπως είναι η πρόσφατη απόφαση της Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ε.Ε. για το ελληνικό ναυτιλιακό φορολογικό σύστημα.

Μάλιστα, επιβεβαιώνοντας τον ηγετικό της ρόλο στην ευρωπαϊκή και διεθνή ναυτιλία η ΕΕΕ υποδέχεται αύριο Παρασκευή στα Ποσειδώνια την Ευρωπαία επίτροπο Μεταφορών Violetta Bulc, η οποία ετοιμάζεται να ανακοινώσει το επόμενο διάστημα το περιεχόμενο αυτής της στρατηγικής. Η κα Bulc και ο πρόεδρος της ΕΕΕ Θεόδωρος Βενιάμης θα δώσουν κοινή συνέντευξη Τύπου, γεγονός που αναδεικνύει το ιδιαίτερο ειδικό βάρος που έχει η ελληνική ναυτιλία στην ευρωπαϊκή οικονομία. Η κα Bulc αναμένεται να αναφερθεί στις βασικές κατευθύνσεις της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής στρατηγικής και αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον η τοποθέτησή της.

Επισημαίνεται ότι στην πορεία προς το 2017, το Ευρωπαϊκό Ναυτιλιακό Έτος, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δρομολόγησε ευρείες διαβουλεύσεις στις οποίες η ΕΕΕ συμμετείχε στο πλαίσιο της Ένωσης Ευρωπαϊκών Εφοπλιστικών Ενώσεων (European Community Shipowners’ Associations – ECSA), ενώ οι απόψεις της σχετικά με την ευρωπαϊκή ναυτιλιακή στρατηγική περιελήφθησαν στο τελικό κείμενο που παρουσιάστηκε στην επίτροπο Μεταφορών Bulc.

Η ευρωπαϊκή ναυτιλία επιδιώκει να τονίσει την πολλαπλή σημασία της για την Ε.Ε. ως παγκόσμιου ηγέτη και να αναδείξει τις προτάσεις της σε τέσσερις πυλώνες που θα πρέπει να αποτελέσουν προτεραιότητες της ναυτιλιακής στρατηγικής: η ναυτιλία ως βιώσιμη λύση μεταφορών, η προώθηση της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων, η ευρωπαϊκή ηγεσία για μια παγκόσμια επιχειρηματική δραστηριότητα, η προώθηση της δια βίου επαγγελματικής σταδιοδρομίας στη ναυτιλία. Οι 4 τομείς προτεραιότητας ευθυγραμμίζονται με την πρωτοβουλία Γιούνκερ για την ανάπτυξη, την απασχόληση, την ανταγωνιστικότητα και την καλύτερη νομοθεσία στην Ε.Ε.

Ναυτοσύνη των Ελλήνων

Η δεύτερη προτεραιότητα της ΕΕΕ αφορά στην ενίσχυση της ναυτοσύνης των Ελλήνων, καθώς χωρίς Έλληνες ναυτικούς δεν υπάρχει μέλλον για την ελληνική ναυτιλία. Ο κ. Βενιάμης στη συνάντηση που είχε με την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία έβαλε στο τραπέζι τη γνωστή πρότασή του για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας Ελλήνων ναυτικών επί των πλοίων με όρους σύμφωνους με τα διεθνώς κρατούντα προκειμένου να διατηρηθεί ένα ισότιμο ανταγωνιστικό περιβάλλον για τον στόλο της.

Οι μεγαλύτερες οργανώσεις μέλη της ΠΝΟ, των μηχανικών και των ναυτών (ΠΕΜΕΝ και ΠΕΝΕΝ), απέρριψαν την πρόταση, ωστόσο ο κ. Βενιάμης επιμένει και καλεί τους συνδικαλιστές «να βλέπουν το δάσος και όχι το δένδρο», καθώς με την υλοποίηση της πρότασης αυτής χιλιάδες νέοι θα βρουν δουλειά με αξιοπρεπείς αμοιβές στα υπό ελληνική πλοιοκτησία πλοία.

Ναυτιλιακό κέντρο ο Πειραιάς

Η περαιτέρω ανάδειξη του Πειραιά ως διεθνούς ναυτιλιακού κέντρου είναι η τρίτη προτεραιότητα της ΕΕΕ. Ήδη, όπως επισημαίνει η ΕΕΕ, η μεγαλύτερη ναυτιλιακή ζώνη «πλοιοκτησίας» στον κόσμο βρίσκεται στο πλέγμα Αθήνας – Πειραιά, η οποία συνδέεται στενά με την εθνική ιδιοκτησιακή βάση της, σε αντίθεση με παρεμφερείς πλοιοκτητικές ζώνες, όπως η Σιγκαπούρη και το Λονδίνο, που προσελκύουν μία πλοιοκτητική βάση προερχόμενη από την υφήλιο.

Ωστόσο η χώρα μας μπορεί να προσελκύσει πλοιοκτήτες και από τρίτες χώρες, θέμα στο οποίο αναφέρθηκε και ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας μιλώντας στα Ποσειδώνια. Η ΕΕΕ έχει καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις για το πώς ο Πειραιάς μπορεί να προσελκύσει και πλοιοκτήτριες εταιρείες από χώρες εκτός της Ε.Ε., ενώ θα πρέπει σημειωθεί ότι πρόσφατα ανέλαβε πρωτοβουλία με στόχο τη δημιουργία ναυτιλιακού cluster μέσα από τον μοναδικό φορέα που μπορεί να εξασφαλίσει την υγιή ανάπτυξή του, που είναι το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος, το οποίο εκπροσωπεί όλη τη ναυτιλιακή και παραναυτιλιακή δραστηριότητα.

Κοινωνική προσφορά

Τέλος, η ΕΕΕ επιδιώκει την περαιτέρω ενίσχυση της κοινωνικής προσφοράς εκ μέρους του ελληνικού εφοπλισμού και στην κατεύθυνση αυτή ίδρυσε μια ανεξάρτητη νομική οντότητα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με την επωνυμία «Εταιρεία Κοινωνικής Προσφοράς Ελληνικού Εφοπλισμού» και τον διακριτικό τίτλο ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ. Η νέα νομική οντότητα θα λειτουργήσει ως μόνιμο όχημα μέσω του οποίου η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα θα υλοποιεί προγράμματα αλληλεγγύης, στήριξης και συνδρομής της ελληνικής κοινωνίας.
Naftemporiki.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Hyundai Merchant Marine: Παρήγγειλε είκοσι νέα πλοία

Του Νίκου Μπαρδούνια…. Σε παραγγελία 12 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, χωρητικότητας 20.000 TEUs έκαστο  και 8 πλοίων, χωρητικότητας 14.000 TEUs έκαστο προχώρησε η νοτιοκορεάτικη εταιρεία Hyundai Merchant Marine (HMM)  σύμφωνα με σχετική της ανακοίνωση. Τα νέα  πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων πρόκειται να εκτελούν θαλάσσιες μεταφορές στις διαδρομές Ασίας- Βόρειας Ευρώπης και Ασίας- Ανατολικής Ακτής[…]

Περισσότερα »

Έλληνες εφοπλιστές : επένδυσαν 25 δις δολ για 502 πλοία έως τέλη του 2016

Τα νερά της διεθνούς ναυτιλιακής βιομηχανίας «ταράσσουν» για μια ακόμη φορά οι Έλληνες εφοπλιστές οι οποίοι επένδυσαν… 25 δισ δολάρια για την κατασκευή 502 πλοίων τα οποία θα αρχίσουν να παραδίδονται από φέτος και θα ολοκληρωθεί η διαδικασία το 2016. Πρόκειται για φορτηγά πλοία , δεξαμενόπλοια, μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, LPG και[…]

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *