Τα δικαιώματα των ταξιδιωτών με πλοίο

Της Βαρβάρας Βαγιανού

Αποζημιώσεις που έχουν σχέση με την ακύρωση ή τροποποίηση των εισιτηρίων, την ακύρωση του ταξιδιού ή την καθυστέρηση του πλοίου, είναι τα βασικά δικαιώματα των ταξιδιωτών με πλοίο εν όψει των καλοκαιρινών διακοπών. Για τα δικαιώματα αυτά μίλησε στο Κανάλι Ένα η Νομικός Σύμβουλος της Μη Κερδοσκοπικής Οργάνωσης ΕΚΠΟΙΖΩ Μύρια Βάτζιου.

Όσον αφορά την ακύρωση του εισιτηρίου η κ. Βάτζιου ανέφερε: «Εάν ο καταναλωτής θέλει να ακυρώσει το εισιτήριό του, πριν ταξιδέψει, τότε δικαιούται την επιστροφή κάποιου ποσού από την αρχική τιμή, ανάλογα με το χρόνο ακύρωσης». Επίσης επεσήμανε πως επιστρέφεται όλο το ποσό του εισιτηρίου ,τόσο οι κρατήσεις όσο και ο ΦΠΑ.

Σχετικά με την τροποποίηση του εισιτηρίου, η κ. Βάτζιου τόνισε πως αυτή η τροποποίηση μπορεί να γίνει έως και 48 ώρες πριν από την προγραμματισμένη αναχώρηση, εφόσον υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις για άλλη ημερομηνία. Αν όμως το νέο εισιτήριο είναι φθηνότερο οι καταναλωτές δεν δικαιούνται επιστροφή της διαφοράς.

Σε περίπτωση ακύρωσης του ταξιδιού με υπαιτιότητα της εταιρείας, όπως δήλωσε, οι επιβάτες δικαιούνται αποζημίωση και άλλες αντίστοιχες παροχές , εφόσον δεν έχουν ενημερωθεί μια εβδομάδα πριν από την προγραμματισμένη αναχώρηση του ακυρωθέντος δρομολογίου ή δεν ενημερώθηκαν τουλάχιστον 12 ώρες πριν από την προγραμματισμένη αναχώρηση και δεν προωθήθηκαν με άλλο μέσο στον προορισμό τους εντός 12 ωρών από την προγραμματισμένη αναχώρηση του ακυρωθέντος δρομολογίου.

Εάν το δρομολόγιο ακυρωθεί λόγω βλάβης η ζημιάς του πλοίου, τότε όπως είπε η κ. Βάτζιου οι επιβάτες δικαιούνται, εάν ενημερωθούν εγκαίρως και συμφωνούν, να πάνε στον προορισμό τους με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας εντός 24 ωρών ή να υπαναχωρήσουν και να τους επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου. Αν όμως δεν επιλέξουν να πάνε στον προορισμό ή δεν υπαναχωρήσουν, δικαιούνται δωρεάν διατροφή και διαμονή στο πλοίο ή σε ξενοδοχείο, εφόσον είναι αναγκαία η διανυκτέρευση. Τέλος, στην περίπτωση αυτή δικαιούνται χρηματική αποζημίωση διπλάσια της τιμής του εισιτηρίου εφόσον με ευθύνη της εταιρείας δεν πήγαν στον προορισμό τους εντός 24 ωρών.

Εκτός από τις παραπάνω περιπτώσεις η κ. Βάτζιου αναφέρθηκε και σε αυτές που αφορούν καθυστερήσεις του πλοίου. Όπως είπε: Σε περίπτωση καθυστέρησης αναχώρησης για πάνω από 90 λεπτά από την προγραμματισμένη ώρα, λόγω ευθύνης της εταιρείας , οι καταναλωτές δικαιούνται να μην ταξιδέψουν με αυτό το πλοίο και να τους επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου, τόσο του επιβάτη όσο και του οχήματος εάν υπάρχει ή να τους παραχθεί δωρεάν διατροφή και διαμονή μέχρι να αναχωρήσει το πλοίο. Επιπλέον, δικαιούνται αποζημιώσεις της τάξης του 25% – 50% επί της τιμής του εισιτηρίου, ανάλογα με τον χρόνο καθυστέρησης, ή ακόμη αποζημίωση διπλάσια της τιμής εισιτηρίου επιβάτη- οχήματος , εάν με υπαιτιότητα της εταιρείας δεν φτάσουν στον προορισμό τους εντός 24 ωρών από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης.

Στην περίπτωση που το πλοίο καθυστερεί κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, είτε λόγω κάποιας βλάβης ή ζημιάς του πλοίου, είτε ευθύνης της εταιρείας, τότε οι επιβάτες δικαιούνται, όπως ανάφερε η κ. Βάτζιου, να διακόψουν το ταξίδι τους και να τους επιστραφεί η τιμή του εισιτηρίου, που αναλογεί για το υπόλοιπο της διαδρομής ή να συνεχίσουν το ταξίδι τους και να λάβουν αποζημίωση της τάξης του 25%-50% επί της τιμής του εισιτηρίου ανάλογα με το χρόνο καθυστέρησης.

Τέλος, η κ. Βάτζιου επεσήμανε: «Οι καταναλωτές μπορούν να ενημερώνονται, είτε επικοινωνώντας με ενώσεις καταναλωτών όπως είναι η ΕΚΠΟΙΖΩ ,είτε επισκεπτόμενοι την ιστοσελίδα στο www.ekpoizo.gr . Εάν παρατηρήσουν οποιαδήποτε παραβίαση των δικαιωμάτων τους μπορούν να καταγγέλλουν εγγράφως είτε στις ενώσεις καταναλωτών ή ακόμη να επικοινωνούν με τα κεντρικά Λιμεναρχεία, την άμεση δράση Λιμενικού σώματος και το υπουργείο Ναυτιλίας»

«Υπάρχουν και κάποιες ειδικές κατηγορίες: Για τους άπορους και τα παιδιά έως 5 ετών υπάρχει έκπτωση 100%. Για άτομα με αναπηρία έως 80% και τους συνοδούς τους υπάρχει έκπτωση 50% σε όλες τις θέσεις, το ίδιο και για τα αναπηρικά οχήματα, για τους πολύτεκνους και για τους φοιτητές», συμπλήρωσε η κ. Βάτζιου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΦΕΤ: Ανακαλούνται δημητριακά προγεύματος

Ο Ε.Φ.Ε.Τ., στο πλαίσιο διερεύνησης καταγγελίας, διαπίστωσε την παρουσία ξένου σώματος στο προϊόν «Crownfield Δημητριακά προγεύματος με 10% κομματάκια σοκολάτας και 4% φουντούκια», σε συσκευασία 600g, με αριθμό παρτίδας L 14340 012 και ημερομηνία ανάλωσης κατά προτίμηση πριν από την 06.04.2016, που παράγεται από την εταιρεία Mulder Natural Foods N.V.[…]

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *