Από την Κατερίνα Παπαγεωργίου…
Με την Ξένια Καλογεροπούλου είχαμε συζητήσει πολλές φορές στο παρελθόν με έναυσμα τόσο τους ρόλους της στο θέατρο όσο και την πολύπλευρη προσφορά της στην παιδική σκηνή και τελευταία στο βρεφικό θέατρο.
Ερχόμενη στο στούντιο στην εκπομπή “Λόγω Τιμής” η Ξένια, αυτήν την φορά προχώρησε σ΄ ένα άνοιγμα ψυχής ταξιδεύοντας μας σε άγνωστα γεγονότα από την προσωπική της ζωή, πολλά από τα οποία αναφέρονται στο βιβλίο που έγραψε και κυκλοφόρησε πρόσφατα με τίτλο “Γράμμα στον Κωστή.”(εκδοσεις Πατακη).
Πρόκειται για μια γραπτή “εξομολόγηση” με παραλήπτη τον αγαπημένο της σύζυγο Κωστή Σκαλιόρα, μεταφραστή και κριτικό θεάτρου-κινηματογράφου που έφυγε το 2013 από τη ζωή.
“Σε όσα κάνω και όσα σκέφτομαι” του γράφει “είσαι πάντα μέσα μου εσύ, και σου μιλάω κι ας ξέρω πως εσύ δεν μ΄ακους”.
Η γνωστη ηθοποιός άρχισε να “μιλάει” στον αγαπημένο της πέντε μήνες μετά τον θάνατο του μέσα από γράμματα που την κρατούσαν δεμένη μαζί του.
Οταν η κουμπάρα της, η γνωστή συγγραφέας Αλκη Ζέη, διάβασε κάποια στιγμή το εξομολογητικό της κείμενο, την έπεισε όπως η ίδια τόνισε στο στούντιο να το εκδώσει.
Στο βιβλίο η Ξένια αναφέρεται και σε περιστατικά που την σημάδεψαν από τα πρώτα παιδικά της χρόνια, μέχρι σήμερα. Ετσι μαθαίνουμε άγνωστες λεπτομέρειες για την εφηβική κι ενήλικη ζωή της. Τις σπουδές της γύρω από το θέατρο στο Λονδίνο.
Τον γάμο της και το διαζύγιο που ακολούθησε με τον Γιάννη Φέρτη.
Το πλήγμα που έζησε η ίδια, όταν εκείνος την άφησε παραμονή πρωτοχρονιάς για να πάει να μείνει με την Τάνια Τσανακλίδου.( γρήγορα επέστρεψε στην Ξένια αλλά το γυαλί είχε πλέον ραίσει).
Την πρώτη της γνωριμία με τον Κάρολο Κουν στα 16 της χρόνια και την πρόταση που της έκανε για να παρακολουθήσει, όπως η ίδια πάρα πολύ ήθελε, μαθήματα στην Δραματική Σχολή του Θεάτρου Τέχνης.Μια πρόταση που οι γονείς της την έπεισαν να αρνηθεί, μετά από σχόλια της Τασώς Καβαδδία πως στο Θεατρο Τέχνης γίνονται βρωμιές!
Την γνωριμία της με τον Νίκο Καββαδία στα 15 της χρόνια όταν με την μαμά της που την αποκαλούσαν “Μανταμ Πι και Φι” ταξίδεψαν με πλοίο όπου εκείνος ήταν ασυρματιστής για την Μασσαλία. Τις μέρες που έμεναν στο Λονδίνο μαζί με την μητέρα της φιλοξενούμενες στο σπίτι της Αμαλίας Φλέμινγκ που η δραματική της ζωή ξετυλίγεται στις σελίδες του βιβλίου.
Την γνωριμία της με τον Πίτερ Ο Τουλ.
Το διαζύγιο των γονιών της και βέβαια ανάμεσα σε πολλά άλλα φοβερά συμβάντα η πρόσκληση για να διεκδικήσει τον γυναικείο πρωταγωνιστικό ρόλο διπλα στο Τζέημς Μποντ!
Η Ξένια παραλίγο κορίτσι του Τζέημς Μποντ!
Η Ξένια έγινε περισσότερο ομιλητική όταν αναφέρθηκε στην εποχή που παραλίγο να της δώσουν τον πρωταγωνιστικό γυναικείο ρόλο πλάι στον Τζέημς Μποντ στην δεύτερη ταινία του με τιτλο “Από την Ρωσία με αγάπη” και πρωταγωνιστή τον Σον Κόννερυ. Πριν φύγει από την Ελλάδα για να πάει στο Λονδίνο διάβασε για άλλη μια φορά τις οδηγίες που της είχαν να δώσει για το πρώτο δοκιμαστικό γύρισμα ‘οπου ρητά αναφερόταν να έχει μαζί της κι ένα “κατασκοπικό” νυχτικό κάτι που την προβλημάτιζε ιδιαίτερα, καθώς δεν μπορούσε να καταλάβει τι ακριβώς εννοούσαν. Τελικά διάλεξε ένα φουξια σατέν με μαύρη μεταξωτή δαντελα. Οταν έφτασε στο στούντιο ο σκηνοθέτης μόλις την είδε της είπε:”Εσύ τι γυρεύεις εδώ;”
-Εσεις με καλέσατε, του απάντησε.
Οι υποψήφιες για τον ρόλο ηταν πεντακόσιες!
“Είσαι η καλύτερη ηθοποιός που δοκιμάσαμε” της είπε αργότερα ο Τέρενς Γιανκ “έχουμε όμως δυο παραγωγούς όπου ο ένας θέλει μια ξανθιά σεξοβόμβα και ο άλλος λέει ότι είσαι τόσο καλή που καλύτερα ν΄αλλάξουν λίγο το στιλ του ρόλου για να σου ταιριάξει.Την επομένη μια εγγλέζικη εφημερίδα είχε την φωτογραφία της στο εξώφυλλο καθώς και της ιταλίδας… αντιπάλου της με τίτλο: “Ποια θα είναι το κορίτσι του Τζέημς Μποντ;”
Η Ξένια έχασε. Ετρεξε τότε και άλλαξε το κατασκοπικό νυχτικό που είχε μείνει αφόρετο με κάμποσα βαμβακερά βρακάκια!