Του Άκη Καπράνου…
Έξι οι νέες ταινίες αυτή την εβδομάδα, και όλες, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, ενδιαφέρουσες. Ένας συνωστισμός λοιπόν, ένα μποτιλιάρισμα που ενδέχεται να δυσκολέψει αυτή την εξαιρετικά συμπαθή κατηγορία κινηματογραφόφιλων που θέλουν να πηγαίνουν σινεμά περισσότερο από μια φορά την εβδομάδα (σκεφτείτε πως παράλληλα διεξάγονται και οι Νύχτες Πρεμιέρας). Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Οι λόγοι είναι αρκετοί, θα προσπαθήσουμε όμως να παραθέσουμε έναν κάποιο μπούσουλα, για τα μάτια σας μόνο.
1) Οι διανομείς αγοράζουν πολλές ταινίες.
Γιατί συμβαίνει αυτό, θα αναρωτηθείτε, αφού λεφτά δεν υπάρχουν. Υπάρχει όμως έντονος ανταγωνισμός. Μέσα στις πρώτες μέρες διεξαγωγής των μεγάλων Φεστιβάλ, όλες οι ταινίες του διαγωνιστικού προγράμματος έχουν αγοραστεί απ’ αυτούς που θα προσφέρουν τα περισσότερα. Ε, μετά οι ταινίες μένουν στα ράφια – ειδικά σε περίπτωση που δεν κερδίσουν τίποτα – και καταλήγουν να βγαίνουν στις αίθουσες όπως – όπως.
2) Πολλές ταινίες προσφέρονται σε «πακέτα»
«Α, καλησπέρα σας κύριε Έλληνα Διανομέα. Θέλετε να αγοράσετε τη νέα ταινία του Τρίερ; Να, εδώ την έχω – μόνο που για να φύγετε από εδώ μαζί της, πρέπει να αγοράσετε και άλλες τρεις, εξαιρετικές όλες κι ας μην πέρασαν σε κάποιο μεγάλο διαγωνιστικό τμήμα. Μη φεύγετε, θα σας κάνω καλή τιμή!»
3) Δίχως έξοδο στις αίθουσες, οι ταινίες δεν φτάνουν (νομικά) στην αγορά του DVD
Για να υπάρξουν κάποια κέρδη, που είναι αδύνατον να προκύψουν από τα εισιτήρια λόγω των συνθηκών που περιγράψαμε, οι διανομείς έχουν κάποιες μικρές ελπίδες για ισοφάρισμα (για κέρδη ούτε λόγος) στην αγορά του DVDκαι της τηλεόρασης. Για να ρίξουν εκεί τις ταινίες τους όμως, πρέπει πρώτα να τις διανείμουν, βάσει συμβολαίου, έστω και σε μία αίθουσα, έστω και για μία εβδομάδα.
Και εδώ έρχεται το προφανές ερώτημα: Δεν μπορούν οι διανομείς να τα βρουν μεταξύ τους; Να σας πω την αλήθεια, πιο πιθανή μου φαίνεται μια λύση στο Κυπριακό.