Του Νίκου Παρασκευά…
Υπέρ της υλοποίησης του αναπτυξιακού σχεδίου της COSCO τάχθηκε ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης αλλά και οι περισσότεροι από τους συμμετέχοντες στη μαραθώνια συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, χθες το απόγευμα, που είχε μοναδικό θέμα τη συζήτηση για το master-plan που κατέθεσε ο Ο.Λ.Π.
Όπως είπε ο Δήμαρχος οι επενδύσεις που προγραμματίζει η Cosco είναι χρήσιμες και μπορούν να αποβούν εποικοδομητικές για την πόλη εάν υπάρχει κατανόηση και συνεργασία από τις δύο πλευρές. Είμαστε υπέρ της ίδρυσης νέων ξενοδοχειακών μονάδων, ξεκαθάρισε ο Δήμαρχος, υπέρ του Μουσείου Μετανάστευσης, υπέρ της επέκτασης του προβλήτα κρουαζιερόπλοιων αλλά εναντίον της ίδρυσης Mall γιατί δεν θέλουμε συσσώρευση κόσμου στο λιμάνι. Θέλουμε να διαχέεται ο κόσμος στην πόλη για να γνωρίσει τον Πειραιά και να τονώσει την τοπική οικονομία.
Από εκεί και πέρα, σημείωσε ο Γ. Μώραλης, τα υπόλοιπα διορθώνονται. Εάν υπάρχει μεγάλη φόρτιση στον παραλιακό δρόμο μπορεί να μπει λίγα μέτρα πιο μέσα η μάντρα του λιμανιού και να διαπλατυνθεί. Λύσεις για τα επιμέρους θέματα θα βρεθούν, αρκεί να υπάρχει η βούληση και η καλή διάθεση.
Την διαβούλευση παρακολούθησαν ο Υπουργός Ναυτιλίας Π. Κουρουμπλής, ο Γ. Γ. του Υπουργείου Χρ. Λαμπρίδης, ο πρώην Υπουργός Θ. Δρίτσας, ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, Γ. Γαβρίλης, οι βουλευτές Κώστας Κατσαφάδος και Ελένη Σταματάκη, εκπρόσωποι φορέων, συλλόγων, οργανώσεων και πλήθος άλλων.
“Πρέπει να βαδίσουμε μαζί με τον Ο.Λ.Π..”
Ο Υπουργός Ναυτιλίας τόνισε ότι η διαβούλευση είναι το κατάλληλο εργαλείο για να βρεθούν οι καλύτερες λύσεις. Θεωρώ, είπε, ότι πρέπει να βαδίσουμε μαζί με τον Ο.Λ.Π.. Δεν ωφελεί κανέναν να είμαστε απέναντι. Στα δυόμιση χρόνια που έχει μπει η COSCO στο λιμάνι το απογείωσε. Στο διάστημα αυτό ο Πειραιάς έγινε το μεγαλύτερο διαμετακομιστικό κέντρο της Μεσογείου ενώ ήρθαν στην πόλη τριακόσιες πέντε εταιρείες. Έχουν σηκώσει πολύ ψηλά τον πήχη οι Κινέζοι και τους χρειαζόμαστε. Θα στηρίξουμε τις προτάσεις τους για τον Ο.Λ.Π. οι οποίες όμως θα προέλθουν μετά από συνεννόηση με τους Δήμους και τις τοπικές κοινωνίες.
Ο κ. Κουρουπλής αποκάλυψε ότι σήμερα θα μπει και η τελευταία υπογραφή στην Κ.Υ.Α. για την διανομή του 3% του τζίρου της COSCO του περασμένου χρόνου στους παραλιμένιους δήμους. Κάτι που σημαίνει ότι τις επόμενες μέρες ο Πειραιάς θα πάρει 1,8 εκατομμύρια ευρώ περίπου, το Πέραμα γύρω στο ένα εκατομμύριο περίπου, κάτι λιγότερο το Κερατσίνι-Δραπετσώνα και ένα μικρό μερίδιο η Σαλαμίνα. Τα χρήματα τα έχει αποδώσει η COSCO στο κράτος αλλά ελλείψει Κ.Υ.Α. δεν μπορούσαν να αποδοθούν. Τώρα που θα έχει υπογραφεί η Κ.Υ.Α. θα αποδοθούν.
“Τα κριτήρια του Υπουργείου αφορούν στην ανάπτυξη της πόλης αλλά και των γύρω Δήμων”
Ο Γ. Γραμματέας του Υπουργείου Ναυτιλίας, Χρήστος Λαμπρίδης τόνισε ότι τα κριτήρια του Υπουργείου αφορούν στην ανάπτυξη της πόλης αλλά και των γύρω Δήμων της Περιφέρειας του Πειραιά. Θέλουμε να γίνουν έργα, είπε, γιατί τις δουλειές τις φέρνουν οι υποδομές. Και οι δουλειές είναι εκείνες που δίνουν λεφτά στο κόσμο και κινούνται οι τοπικές οικονομίες. Η ζώνη στο Πέραμα, υπογράμμισε, δεν βούλιαξε επειδή ήταν ψηλά τα μεροκάματα. Βούλιαξε επειδή δεν είχε υποδομές. Γι’ αυτό λέμε ναι στις πλωτές δεξαμενές που φέρνει η COSCO. Γιατί από μόνες τους αποτελούν υποδομές. Η πόλη και οι φορείς πρέπει να είναι συμμέτοχοι στο λιμάνι κατέληξε.
Ο πρώην Υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας είπε πως η υποχρεωτική διαβούλευση δεν ήταν κάτι το αυτονόητο αλλά επετεύχθη με τη νέα συμφωνία πώλησης του λιμανιού. Εμείς το επιβάλλαμε, είπε ο κος. Δρίτσας και υπογράμμισε ότι το mall δεν χρειάζεται αλλά χρειάζονται τα ξενοδοχεία τα οποία όμως θα πρέπει να έχουν ένα λογικό ύψος και όχι να είναι σαν τον Πύργο του Πειραιά. Ο προβλήτας της κρουαζιέρας, τόνισε, να γίνει εάν είναι απαραίτητος, όμως επειδή συγκαταλέγεται στις υποχρεωτικές επενδύσεις της COSCO, δεν μπορεί να μη γίνει. Εκείνο στο οποίο πρέπει να επιμείνουμε καταλέξε, είναι να ηλεκτροδοτούνται με ειδικές υποδοχές ρεύματος από την ξηρά τα ελλιμενισμένα πλοία για να μην είναι αναμμένες οι ηλεκτρομηχανές τους και επιβαρύνεται το περιβάλλον.
Πρέπει οπωσδήποτε να γίνει κάτι στο λιμάνι και μάλιστα γρήγορα
Ο βουλευτής της Ν.Δ. Κώστας Κατσαφάδος είπε, πως πρέπει οπωσδήποτε να γίνει κάτι στο λιμάνι και μάλιστα γρήγορα γιατί το Ελληνικό ήδη ξεκίνησε και θα μαζέψει όλον τον κόσμο αν δεν προλάβει ο Πειραιάς να γίνει ανταγωνιστικός. Όσο για το mall, είπε, ότι αφού δεν το θέλει κανένας ας μη κατασκευαστεί, όμως να μη γίνει κάποιο άλλο σε ένα διαφορετικό σημείο της πόλης, όπως πίσω από το σταθμό του προαστιακού, όπως ακούγεται.
Στο σημείο, αυτό παρενέβη ο Δήμαρχος και είπε ότι από τη στιγμή που το Σ.τ.Ε. έδωσε άδεια να γίνουν ουρανοξύστες στο Ελληνικό γιατί να μην επιτρέψει να γίνουν κτήρια μεγάλου ύψους και στο λιμάνι όπως θέλει COSCO.
Εντύπωση έκανε πάντως η διαπίστωση πολλών ομιλητών, οι οποίοι είπαν ότι ενώ η COSCO λέει ότι θα ανοίξει το λιμάνι στον κόσμο εδώ και λίγες μέρες το κλείνει! Συγκεκριμένα τις τελευταίες μέρες έκλεισε ο προβλήτας στον Αγ. Διονύση τον οποίο χρησιμοποιούν τα πλοία που πηγαίνουν στην Κρήτη με το αιτιολογικό ότι επειδή πλέουν κατά τη διάρκεια του ταξιδίου τους και σε διεθνή ύδατα υπάγονται σε ειδικό καθεστώς ασφάλειας. Αυτό μάλλον σημαίνει ότι θα αποκλειστούν σύντομα και οι χώροι του λιμανιού που χρησιμοποιούν τα πλοία που ταξιδεύουν στο Ανατολικό Αιγαίο γιατί και αυτά πλέουν σε διεθνή ύδατα.
Έτσι όπως πάει δηλαδή, ανοιχτό θα μείνει μόνο το τμήμα του λιμανιού που χρησιμοποιούν τα πλοία που ταξιδεύουν στο Σαρωνικό! Μετά απ’ αυτά πως μας λέει η COSCO ότι σχεδιάζει άνοιγμα του λιμανιού στο κόσμο, άνοιγμα mall, καφετέριες, εστιατορίων κλπ. Που θα λειτουργήσουν όλα αυτά; Στους αποκλεισμένους χώρους; Κάτι δεν μας λένε καλά ή κάτι μας κρύβουν;