Toυ Νίκου Παρασκευά…
Περισσότερα από 600.000 άτομα εξυπηρετούνται κάθε χρόνο από τα ΚΕΠ του Πειραιά από τα οποία οι 300.000 συνήθως ζητούν γνήσιο υπογραφής, οι 100.000 ανανέωση δελτίου ανεργίας, οι 20.000 διάφορα παράβολα και οι υπόλοιποι άλλες υπηρεσίες.
Την εντυπωσιακή αυτή αποκάλυψη έκαναν στο ΚΑΝΑΛΙ ΕΝΑ και στην εκπομπή «Μένουμε Πειραιά» ο εντεταλμένος σύμβουλος για τα ΚΕΠ Αλέξανδρος Καμαράτος και η διευθύντρια της υπηρεσίας Τζέλα Ζαχαράτου, που παράλληλα ανέλυσαν διεξοδικά όλες τις υπηρεσίες που παρέχουν τα ΚΕΠ αλλά και τους στόχους που έχουν για το μέλλον.
Το κεντρικό ΚΕΠ του Πειραιά από τα καλύτερα της χώρας
Όπως είπαν το κεντρικό ΚΕΠ του Πειραιά, που βρίσκεται στο ισόγειο του Πύργου, θεωρείται από τα καλύτερα της χώρας, στην οποία λειτουργούν περί τα 1.500. Στον Πειραιά λειτουργούν εκτός του κεντρικού άλλα τρία στην Παλαιά Κοκκινιά, στο Νέο Φάληρο και την Αγία Σοφία.
Σύμφωνα με τα όσα είπε η κα. Ζαχαράτου στο ΚΕΠ εκτός του γνήσιου της υπογραφής και της επικύρωσης ιδιωτικών αντιγράφων, εκδίδονται επίσης παράβολα για διπλώματα οδήγησης, για διαβατήρια, για ταυτότητες κλπ, γίνονται ανανεώσεις δελτίων ανεργίας, δίνονται κάρτες σε ΑΜΕΑ για να έχουν 50% έκπτωση στα ΚΤΕΛ, γίνονται ψηφιακές υπογραφές εκδίδονται πιστοποιητικά ποινικού μητρώου και πιστοποιητικά γεννήσεως ή οικογενειακής καταστάσεως, χορηγούνται βεβαιώσεις σπουδών κλπ.
Δηλαδή τα ΚΕΠ έχουν μια ευρύτατη γκάμα παροχής υπηρεσιών και στόχος τους είναι να εξυπηρετείται ο πολίτης σε κάθε περίπτωση. Ακόμα οι υπάλληλοι των ΚΕΠ βοηθάνε πολίτες οι οποίοι δεν έχουν τη δυνατότητα, είτε είναι ανάπηροι είτε είναι υπερήλικες κλπ, να προχωρήσουν κάποιες διαδικασίες που θέλουν και για υπηρεσίες που δεν άπτονται των αρμοδιοτήτων των ΚΕΠ, δηλαδή τους καθοδηγούν για το τι θα πρέπει να κάνουν.
Σύμφωνα με τον κ. Καμαράτο το κεντρικό ΚΕΠ του Πειραιά θα μεταφερθεί τους επόμενους μήνες σε νέο κτήριο, στο πλάι του καθεδρικού ναού της Αγίας Τριάδας, εκεί όπου λειτουργούσε μέχρι πριν λίγα χρόνια η Εμπορική Τράπεζα. Το κτήριο αυτό το έχει ήδη μισθώσει ο Δήμος και σε αυτό θα λειτουργήσουν στο ισόγειο τα ΚΕΠ, το Δημοτολόγιο και το Ληξιαρχείο και στους πάνω ορόφους η Διεύθυνση Παιδείας και άλλες υπηρεσίες. Πρόκειται για ένα μεγάλο κτήριο με εξαιρετικά ευρύχωρο ισόγειο, που μάλιστα έχει και δύο εισόδους, μία από τη Τσαμαδού και μια στον πεζόδρομο πλάι της Αγίας Τριάδας και σίγουρα θα εξυπηρετεί πολύ καλύτερα τον κόσμο.
ΚΕΠ στην Α΄ Δημοτική Κοινότητα
Οι επόμενοι στόχοι είναι να δημιουργηθεί ένα ΚΕΠ στην Α΄ Δημοτική Κοινότητα καθώς είναι η μόνη που δεν έχει αν και είναι η πολυπληθέστερη, η δημιουργία e-kep, δηλαδή παροχή ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης στους πολίτες, και η βοήθεια σε ΑΜΕΑ με παράδοση πιστοποιητικών κατ’ οίκο.
Μόνιμος όμως στόχος, κατέληξε ο κ. Καμαράτος είναι να εξυπηρετούνται όσο το δυνατόν καλύτερα και γρηγορότερα οι πολίτες. Το προσωπικό των ΚΕΠ έχει την εμπειρία και την επάρκεια, η Διοίκηση έχει τη διάθεση και όλοι μαζί προσπαθούμε καθημερινά να βελτιώνουμε την παροχή υπηρεσιών προς τους πολίτες. Σήμερα, ο μέσος όρος αναμονής είναι 7 λεπτά και ο μέσος όρος χρόνου εξυπηρέτησης τα 6 λεπτά. Δηλαδή, κατά μέσο όρο ένας πολίτης που μπαίνει στα ΚΕΠ σε 13 λεπτά κατά μέσο όρο έχει τελειώσει τη δουλειά του. Βεβαίως, υπάρχουν φορές που το χρόνος θα ξεπεραστεί ή θα μειωθεί, ωστόσο ο μέσος όρος είναι αυτός. Και στόχος είναι να μειωθεί όσο το δυνατόν περισσότερο.
Τα ΚΕΠ λειτουργούν κάθε μέρα εκτός Κυριακών και αργιών, από τις 8 το πρωί μέχρι τις 7,30 το απόγεμα και τα Σάββατα μέχρι τη 1.30 μμ.