8ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας

Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος, από 12 έως 26 Νοεμβρίου, θα φιλοξενήσει το 8ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας, στα πλαίσια της πράξης «Η Κινηματογραφοφιλία στη Νέα Εποχή» (Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αττικής / ΠΕΠ Αττικής 2007-2013) στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ.

Αποστολή του φεστιβάλ είναι να αναδείξει την πρωτοπορία, όπου και όποτε αυτή έρχεται να ανατρέψει συμβάσεις και συστήματα στον παγκόσμιο κινηματογράφο, αλλά και να ανταποκριθεί με μεγάλη επιτυχία στην απαίτηση του ελληνικού κοινού για μια σύγχρονη εστία που θα καλλιεργήσει την κινηματογραφοφιλία, στην πιο πολυδιάστατη μορφή της.
Ήδη έχουμε αναφέρει κάποια από τα αφιερώματα που θα φιλοξενούνται στο Φεστιβάλ, όπως αυτό στον Γιάννη Οικονομίδη, αλλά αξίζει να δούμε αναλυτικά τα αφιερώματα του φεστιβάλ:

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
1. Αγόρι Συναντά Κορίτσι: Το Σινεμά του Λεός Καράξ / Boy Meets Girl: The Cinema of Leos Carax

Το τρομερό παιδί του γαλλικού κινηματογράφου, ο σκηνοθέτης που αιχμαλώτισε τη νιότη που «ξοδεύεται» από τους νέους, όσο κανείς άλλος στο πέρασμα από τα ’80’s στα ’90’s και έφτασε μέχρι την επιστημονική φαντασία, έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα για να παρευρεθεί στο 8ο ΦΠΚΑ και να παρουσιάσει στο αθηναϊκό κοινό επτά ταινίες του. Το αφιέρωμα στον Λεός Καράξ / Leos Carax πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος.
Οι ταινίες του αφιερώματος είναι:  Boy Meets Girl (1984, 100΄), Mauvais sang/Η Δική μας Νύχτα (1986, 105΄), Les Amants Du Pont Neuf/Οι Εραστές της Γέφυρας (1991, 125΄), Sans titre (1997, 9΄), Pola X (1999, 134΄), Tokyo! (2008, 112΄-σπονδυλωτή ταινία των Joon-ho-Bong (επεισόδιο Shaking Tokyo), Leos Carax (επεισόδιο Merde), Michel Gondry (επεισόδιο Interior Design)), Holy Motors (2012, 115΄).

2. Πανόραμα Αμερικανικών Πειραματικών Αφηγήσεων Στη Νέα Χιλιετία / A Panorama of American Experimental Narratives in the New Millenium
Κεντρική θέση στο φεστιβάλ φέτος έχει το αφιέρωμα Πανόραμα Αμερικανικών Πειραματικών Αφηγήσεων στη Νέα Χιλιετία (σε επιμέλεια Τζον Γκάρτενμπεργκ / Jon Gartenberg), ένα πρόγραμμα με συνολικά δεκατρείς ταινίες μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ (μεγάλου, μεσαίου και μικρού μήκους) των σκηνοθετών Steve Bilich, Jem Cohen, Jennifer Reeves, Jonas Mekas, Penny Lane, John Gianvito, Bill Morrison, Abigail Child, Mark Street, Julie Talen, Chris Sullivan, Matt Porterfield και Thomas Allen Harris.
Από τη δεκαετία του ’60, οι ΗΠΑ αποτελούν το πιο ενεργό κέντρο του πειραματικού κινηματογράφου. Το πρόγραμμα του επιμελητή Τζον Γκάρτενμπεργκ που φιλοξενεί το 8ο ΦΠΚΑ, σκοπό έχει να μας κάνει κοινωνούς σε ένα λιγότερο γνωστό πρόσωπο του αμερικανικού κινηματογράφου της Τρίτης Χιλιετίας (2001-2014). Πρόκειται για ταινίες που γυρίστηκαν ανεξάρτητα από τους μηχανισμούς του κυρίαρχου εμπορικού συστήματος της κινηματογραφικής παραγωγής του Χόλιγουντ στις ΗΠΑ. Απαλλαγμένες από τους περιορισμούς της underground πειραματικής σκηνής του παρελθόντος, οι καινοτόμες ταινίες του αφιερώματος ενσωματώνουν αφηγηματικά στοιχεία με ρηξικέλευθες τεχνικές. Πρόκειται για φιλμ που αντλούν έμπνευση από το καλλιτεχνικό, πειραματικό, ιστορικο-κινηματογραφικό μοντέλο (αντί για το μοντέλο της βιομηχανίας του κινηματογράφου) και δανείζονται ελεύθερα στοιχεία από πλήθος πηγών για να συνθέσουν κολάζ από οπτικό υλικό. Καλύπτοντας μια ευρεία γκάμα αφηγήσεων (από τη χρήση αρχειακού υλικού, το animation, τη μυθοπλασία μέχρι το υβριδικό docu-fiction), οι ταινίες αυτές προσφέρουν μια εντυπωσιακή επισκόπηση της κουλτούρας και του κοινωνικο-πολιτικού τοπίου στις ΗΠΑ. Συλλογικά, οι σκηνοθέτες και οι ταινίες αυτού του αφιερώματος αγγίζουν θέματα ατομικής ταυτότητας, ενδοοικογενειακής δυναμικής, συγκρότησης διαφορετικών εθνικών ομάδων/κοινοτήτων, και της ευρύτερης πολιτικής κουλτούρας.
Ο επιμελητής του αφιερώματος, Τζον Γκάρτενμπεργκ, καθώς και οι σκηνοθέτες Julie Talen και Abigail Child, θα έρθουν στην Αθήνα στο πλαίσιο του 8ου ΦΠΚΑ.

3. Ο Πειραματικός Κινηματογράφος της Άμπιγκεϊλ Τσάιλντ / The avant-garde cinema of Abigail Child
Ένα ξεχωριστό αφιέρωμα στην Αμερικανίδα καλλιτέχνιδα Άμπιγκεϊλ Τσάιλντ / Abigail Child έχει δεσπόζουσα θέση στη φετινή διοργάνωση. Η Τσάιλντ είναι ποιήτρια, σεναριογράφος και σκηνοθέτιδα πειραματικών ταινιών από την δεκαετία του ’70, με περισσότερες από τριάντα ταινίες, βίντεο και installations, ενώ έχει γράψει και έξι βιβλία. Αναγνωρισμένη πρωτοπόρος στο μοντάζ, οι πρώτες δουλειές της έθεταν το ζήτημα της αλληλεπίδρασης ήχου και εικόνας μέσα από την ανάπλαση της αφήγησης και προεικόνιζαν θέματα που αφορούσαν τον σύγχρονο κινηματογράφο και τα μίντια. Έργα της έχουν παρουσιαστεί σε πολυάριθμα φεστιβάλ και μουσεία ανά τον κόσμο. Η Άμπιγκεϊλ Τσάιλντ θα έρθει στην Αθήνα για το 8ο ΦΠΚΑ.
Οι ταινίες του αφιερώματος είναι: Πρόγραμμα No #1 – The Subversive Body (78’), Perils (1986, 5΄), Covert Action (1984, 10΄), Mayhem (1987, 20΄), Mirror World (2006, 14΄), Vis à Vis 2013, 24΄), If I Can Sing a Song about Ligatures (2009, 5΄). Πρόγραμμα #2 – Unbound (67), Unbound (2013, 67΄). Πρόγραμμα #3 – The Body Politic (52), Prefaces (1981, 9΄), Mutiny (1983, 10΄), Mercy (1989, 10΄), Surface Noise, (2000, 18΄)

4. Προκαλώντας το παρόν: Τέσσερις Γερμανοί σκηνοθέτες της νέας γενιάς
Το 8ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού κινηματογράφου της Αθήνας παρουσιάζει το αφιέρωμα Προκαλώντας το παρόν: Τέσσερις Γερμανοί σκηνοθέτες της νέας γενιάς- ταινίες των Jessica Krummacher, Timo Müller, Hannes Langκαι Maximilian Linz. Πρόκειται για τέσσερις Γερμανούς σκηνοθέτες της νέας γενιάς, εντελώς διαφορετικούς μεταξύ τους, το έργο των οποίων όμως, ξεχωρίζει για το πώς αντιμετωπίζουν την πραγματικότητα σήμερα. Τέσσερις χαρακτηριστικές περιπτώσεις δημιουργών, οι οποίοι ενδεχομένως συνθέτουν μια νέα πρωτοπορία στη Γερμανία σήμερα.
Οι ταινίες του αφιερώματος είναι: Totem της Jessica Krummacher (2011, 86΄), Morscholz του Timo Müller (2008, 104΄), Peak του Hannes Lang (2011, 91΄) και Ich will mich nicht künstlich aufregen (Asta Upset) του Maximilian Linz (2014, 84΄)
Επίσης, στο πλαίσιο αυτού του αφιερώματος, θα πραγματοποιηθεί σεμινάριο, στο οποίο ο σκηνοθέτης Maximilian Linz θα παρουσιάσει ντοκιμαντέρ των πρωτοπόρων του Oberhausen, αλλά και το δικό του κινηματογραφικό έργο «Das Oberhausener Gefühl» (2012). Το πασίγνωστο φεστιβάλ του Oberhausen έχει υπάρξει στη δεκαετία του ’60 το φυτώριο του Νέου Γερμανικού Κινηματογράφου, η αφετηρία μιας πρωτοπορίας που εξακολουθεί και στις μέρες μας να αποτελεί πρωτοπορία και ανέδειξε σπουδαίους δημιουργούς όπως ο Kluge, ο Fassbinder, ο Reitz κ.ά.). Ένα σεμινάριο, λοιπόν, για την τότε πρωτοπορία με σημερινό βλέμμα από το έργο-σχόλιο του Maximilian Linz .
Το αφιέρωμα πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Goethe-Institut Athen.

ΤΜΗΜΑΤΑ
ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ (ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΑ + ΟΧΙ / 2 NARRATE OR NOT)

Το διεθνές διαγωνιστικό τμήμα (Αφηγηματικά + Όχι) του 8ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Ταινιοθήκης της Ελλάδος, σε επιμέλεια της Νίνας Βελιγράδη, περιλαμβάνει εννιά ταινίες (μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ) παραγωγής 2013-2014, ανάμεσά τους και βραβευμένες σε μεγάλα διεθνή φεστιβάλ, οι οποίες κάνουν ελληνική πρεμιέρα στο πλαίσιο του 8ου ΦΠΚΑ.
Το βραβείο του διαγωνιστικού τμήματος είναι 10.000 ευρώ σε υπηρεσίες post production από την εταιρεία AUTHORWAVE για την επόμενη ταινία του βραβευμένου.
Από τον πρόσφατα βραβευμένο για καλύτερη σκηνοθεσία στο Φεστιβάλ του Λοκάρνο, Πέντρο Κόστα (Cavalo Dinheiro), και τον κινηματογραφιστή-ανθρωπολόγο Τζ.Π. Σνιαντέκι, ο οποίος επιλέγει έναν εξαιρετικά πρωτότυπο τρόπο για να πιάσει τον παλμό της πολυσύνθετης Κίνας που αγωνιά να κατακτήσει το μέλλον (Iron Ministry), μέχρι τον ανερχόμενο στον κινηματογράφο Μπέντζαμιν Κρότι, ο οποίος προέρχεται από την video art με κοινωνικο-πολιτικές καταβολές, (Fort Buchanan), όλοι οι σκηνοθέτες του τμήματος του 8ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας, διακρίνονται για το πολυσχιδές έργο τους, τη μόνιμη αγωνία τους να εξερευνήσουν τα όρια μεταξύ μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ, καθώς και την πρωτοποριακή ματιά τους απέναντι στην μοναξιά, τον πολιτιστικό μαρασμό, τον φασισμό, τον έρωτα, το ξόδεμα του χρόνου, τον φόβο, την καταγραφή της ιστορίας στο παρελθόν, την εργασία και την φτώχια.
Οι ταινίες: MAMBO COOL του Chris Gude (Μυθοπλασία, Κολομβία-ΗΠΑ, 2013, 62΄), PAYS BARBARE | BARBARIC LAND των Yervant Gianikian και Angela Ricci Lucchi (Ντοκιμαντέρ, Γαλλία, 2013, 65΄), BELLEVILLE BABY της Mia Engberg (Ντοκιμαντέρ, Σουηδία, 2013, 75΄), L FOR LEISURE των Lev Kalman και Whitney Horn (Μυθοπλασία, ΗΠΑ, Μεξικό, Γαλλία, Ισλανδία, 2014, 73΄), HISTORIA DEL MIEDO | HISTORY OF FEAR του Benjamín Naishtat (Μυθοπλασία, Αργεντινή, Ουρουγουάη, Γερμανία, Γαλλία, 2014, 79΄), ROLAND WOUNDED | ORLANDO FERITO | ROLAND BLESSE του Vicent Dieutre (Ντοκιμαντέρ, Γαλλία, 2013, 121΄), FORT BUCHANAN του Benjamin Crotty (Μυθοπλασία, Γαλλία, Τυνησία, 2014, 65΄), THE IRON MINISTRY του J.P. Sniadecki (Ντοκιμαντέρ, Κίνα, ΗΠΑ, 2014, 83΄), CAVALO DINHEIRO | HORSE MONEY του Pedro Costa (Μυθοπλασία, Πορτογαλία, 2014, 104΄),

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΜΕΤΩΠΑ
Στο 8ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Ταινιοθήκης της Ελλάδος, τα Κινηματογραφικά Μέτωπα φέρνουν στο αθηναϊκό κοινό τρία μεγάλου μήκους φιλμ (μια συμπαραγωγή Ελλάδας-Γαλλίας, μια συμπαραγωγή Μεξικού-ΗΠΑ κα μια καναδέζικη παραγωγή) με πλούσιο θεματικό εύρος, καθώς και μια επιλογή ταινιών μικρού μήκους από τον ποιητή, μυθιστοριογράφο, μουσικό και ριζοσπάστη κινηματογραφιστή Αριάν Καγκάνοφ. Πρόκειται για ταινίες με εξαιρετικό ενδιαφέρον θεματικά, από την αρχαιολογία μέχρι την παγκοσμιοποίηση του καταναλωτισμού, που εναρμονίζονται απόλυτα με τους στόχους του συγκεκριμένου τμήματος να προλάβει ένα σινεμά διαφορετικό, αλλά όχι απόμακρο, που παρατηρεί, αλληλεπιδρά και, αναπόφευκτα, επηρεάζει την ευρύτερη κινηματογραφική γλώσσα.
Οι ταινίες του αφιερώματος είναι: Η επιστροφή στην οδό Αιόλου της Μαρίας Κουρκούτα (Eλλάδα-Γαλλία, 2013, 14΄), Η φάρσα του σωλήνα του Ντομινίκ Γκανιόν (Καναδάς, 2013, 90΄), Η απούσα πέτρα των Τζέσι Λέρνερ & Σάντρα Ρόζενταλ (Mεξικό-ΗΠΑ, 2013, 81΄). Και τις ταινίες του Αριάν Καγκάνοφ: Ο πρώτος οργασμός της Νίκολα (Νότια Αφρική, 2002, 6΄), Δυτικό 4.33 (Ναμίμπια-Ολλανδία-Νότια Αφρική, 2002, 33΄), Ένα τραγούδι για τον Χέκτορ (Νότια Αφρική, 2007, 5΄), Μοιρολόι για τα θύματα της Μαρικάνα (Νότια Αφρική, 2014, 34΄)

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΙΝΕΜΑ
Αφιέρωμα στη Φρίντα Λιάππα

Με αφορμή τη συμπλήρωση των 20 χρόνων από τον θάνατο της Φρίντας Λιάππα το 8ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας αποδίδει φόρο τιμής στην σημαντική Ελληνίδα δημιουργό οργανώνοντας ένα πλήρες αφιέρωμα στο έργο της.
Οι ταινίες του αφιερώματος είναι: Μετά 40 μέρες (1972, 20΄), Μια ζωή σε θυμάμαι να φεύγεις (1977, 45΄), Απεταξάμην (1980, 25΄), Οι δρόμοι της αγάπης είναι νυχτερινοί (1981, 90΄), Ήταν ένας ήσυχος θάνατος (1986, 88΄), Τα χρόνια της μεγάλης ζέστης (1991, 104΄).

Αφιέρωμα στο Γιάννη Οικονομίδη
Το πρώτο πλήρες αφιέρωμα σε έναν δημιουργό ο οποίος, για πολλούς άνοιξε το δρόμο για μια νέα σελίδα στο σύγχρονο ελληνικό κινηματογράφο με το «Σπιρτόκουτο» το 2003.
Οι ταινίες του αφιερώματος είναι: Καλημέρα νύχτα (1990, doc., 15΄), Σταδιακή βελτίωση του καιρού (1992, 20΄), Μόνο μυρίζοντας γιασεμί (1994, doc. 30΄), Η ζωή που θα ήθελες (1995, doc., 65΄), Σπιρτόκουτο (2003, 81΄), Η Ψυχή στο Στόμα (2006, 111΄), Μαχαιροβγάλτης (2010, 108΄), Το μικρό ψάρι (2014, 137΄).
Ο Γιάννης Οικονομίδης μαζί με τους Βαγγέλη Μουρίκη, Μαρία Καλλιμάνη, Ερρίκο Λίτση, Κώστα Ξυκομηνό, και Στάθη Σταμουλακάτο, θα συζητήσουν με το κοινό τις μεγάλου μήκους ταινίες του σκηνοθέτη.

ΕΚΘΕΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ
Στο πλαίσιο του αφιερώματος, θα πραγματοποιηθεί και έκθεση φωτογραφίας με τίτλο Ταινίας περιήγησις-Το μικρό ψάρι του Γιάννη Οικονομίδη, με φωτογραφίες της Άννας Μαρίας Χατζηστεφάνου από τα γυρίσματα της ταινίας Το μικρό ψάρι.
Εγκαίνια έκθεσης: Τρίτη 11 Νοεμβρίου στις 20:00
Χώρος: Μουσείο Κινηματογράφου στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος

Τα μπλουζ της μεταπολίτευσης
Η ελληνική μεταπολιτευτική αγωνία και η ανάγκη για αυτοπροσδιορισμό στα νέα δεδομένα σε συνδυασμό με τον έρωτα της περιπλάνησης θα παρουσιαστεί φέτος στο ελληνικό πρόγραμμα «Τα μπλουζ της μεταπολίτευσης», το οποίο επιμελείται η Ορσαλία-Ελένη Κασσαβέτη. Οι ταινίες του προγράμματος (ψηφιακή και αναλογική προβολή), οι οποίες παρήχθησαν μεταξύ των ετών 1976-1979, αναδεικνύουν το υπαρξιακό άγχος και την ανασκαφή της μνήμης ή την προσαρμογή στο υπέροχο αλλά βίαιο πρόσωπο της Αθήνας.
Οι ταινίες του αφιερώματος είναι: Παρασκευή με Δευτέρα του Βασίλη Βαφέα (1975, 20΄), Η σκοτεινή καταγραφή μιας ηλιογραφίας του Δημήτρη Δημογεροντάκη (1978, 85΄), Περιπλάνηση του Χριστόφορου Χριστοφή (1979, 96΄), Το άλλο γράμμα του Λάμπρου Λιαρόπουλου (1976, 73΄), Η καγκελόπορτα του Δημήτρη Μακρή (1978, 117΄), Άρπα Colla (1982, 98΄), Λευτέρης Δημακόπουλος (1993, 107΄).

Η Λώρα Μάλβεϊ παρουσιάζει
Η Λώρα Μάλβει, σταθερή φίλη του Φεστιβάλ, επιλέγει να παρουσιάσει τρεις ταινίες και να τις σχολιάσει. Επειδή ο διαχωρισμός ανάμεσα στο ντοκιμαντέρ και στη μυθοπλασία είναι πάντοτε ζητούμενο στην πειραματική κινηματογραφική γραφή, η παρέμβαση της κορυφαίας Βρετανίδας θεωρητικού παρουσιάζει ενδιαφέρον. Όπως έχει σχολιάσει και η ίδια η Μάλβεϊ «ζούμε σε μια εποχή όπου ο φετιχιστής θεατής έρχεται σε σύγκρουση με τον κριτικό θεατή».
Οι ταινίες που θα παρουσιάσει η Λώρα Μάλβεϊ είναι:  Έιμυ! των Laura Mulvey και Peter Wollen (1980, 30΄), 23 Αυγούστου 2008 των Laura Mulvey, Faysal Abdullah, Mark Lewis (2013, 22΄), και Η οδός Άρμπορ της Clio Barnard (2010, 93΄).

Carte blanche στον Σύλλα Τζουμέρκα
Carte blanche δόθηκε στο σκηνοθέτη Σύλλα Τζουμέρκα για το 8ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας και επέλεξε δυο αγαπημένα του ντοκιμαντέρ:
Family Instinct του Andris Gauja (Λετονία, 2010, doc. 61΄). Μια οικογένεια προσπαθεί να επιβιώσει στο περιθώριο, σ’ ένα χωριό της Λετονίας. Ένα ντοκιμαντέρ για το κοινωνικό ταμπού της αιμομιξίας και την καταπάτηση των θρησκευτικών επιταγών που τραβάει τόσο πολύ τα όρια των πιθανοτήτων ώστε σε κάποιες σκηνές ο θεατής να μην πιστεύει στα μάτια του.
La Deutsche Vita των Alessandro Cassigoli και Tania Masi (Ιταλία-Γερμανία, 2014, doc., 61΄). Τι σημαίνει για τους Ιταλούς το να ζουν στο Βερολίνο; Ένα ντοκιμαντέρ με έντονα κωμικά στοιχεία που όμως σου σφίγγει την καρδιά.
«Δύο εντελώς διαφορετικά μεταξύ τους ντοκιμαντέρ στα οποία το όριο ανάμεσα στο σπαρταριστά αστείο και το αληθινά δραματικό της ανθρώπινης κατάστασης θαμπώνει όσο λίγες φορές. Στο Family Instinct (Οικογενειακό Ένστικτο) του Άντρις Γκάουζα συμβαίνει μια εντελώς αλλόκοτη μνηστηροφονία: σ’ ένα λούμπεν χωριό στη μέση του λιθουανικού πουθενά, η πανέμορφη Ζέλντα, περιμένοντας να βγει από τη φυλακή ο αδελφός της και πατέρας των παιδιών της, διώχνει έναν-έναν τους επίδοξους εραστές, ενώ προσπαθεί να τα βγάλει πέρα με τους κοινωνικούς λειτουργούς και τη μάνα της. Στο La Deutsche Vita (Γλυκιά Γερμανική Ζωή) την εμπορική επιτυχία των Αλεσσάντρο Κασσίγκολι και Τάνια Μάσι, μια σειρά χαμένοι στη μετάφραση Ιταλοί νεο-μετανάστες προσπαθούν (μάταια) να τα βγάλουν πέρα στο χιονισμένο Βερολίνο».
Σύλλας Τζουμέρκας, σκηνοθέτης

ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Mula sa kung ano ang noon / From what is before του Lav Diaz (Φιλιππίνες, 2014, 338΄). Το αριστούργημα που δικαιωματικά κέρδισε τη Χρυσή Λεοπάρδαλη στο φετινό φεστιβάλ του Λοκάρνο. Η προβολή θα γίνει με την υποστήριξη του περιοδικού Αθηνόραμα.
Iranian / Iranien του Mehran Tamadon (Γαλλία-Ελβετία, 2014, 105΄). Μια πολιτική ταινία που διαχειρίζεται ζητήματα θρησκευτικής και εθνικής πίστης, καθώς και οικογενειακών δεσμών, και έφυγε με το πρώτο βραβείο από το διεθνές διαγωνιστικό του φεστιβάλ Cinéma du Réel.
The Filmballad of Mamadada των Lily Benson & Cassandra (ΗΠΑ, 2013, 80΄). Ένα ζωηρό κινηματογραφικό κολάζ δουλεμένο από περισσότερους από πενήντα καλλιτέχνες, οι οποίοι αποκαλύπτουν την συναρπαστική ζωή της Elsa von Freytag-Loringhoven, πρωτοπόρου του Ντανταϊσμού (Dada) και του φεμινιστικού κινήματος, αλλά και μιας γυναίκας-αίνιγμα του 20ου αιώνα.
Κοντραμπάντο – Μια ταινία για τη Μέλπω Αξιώτη της Βουβούλας Σκούρα (Ελλάδα, 2014). Ένας Λαβύρινθος της ιστορίας και της έκφρασης της σπουδαίας Ελληνίδας λογοτέχνιδας, η οποία άφησε πίσω της ένα πολυσύνθετο έργο, που κατέχει σημαντική θέση μεταξύ των αριστουργημάτων της σύγχρονης ευρωπαϊκής λογοτεχνίας.
Flows της Τζένης Μαρκέτου (Ελλάδα, 2014). Μια απόπειρα να γεφυρωθεί η ποιητική του ντοκιμαντέρ που γύρισε η Μαρκέτου στην Κολομβία μέσα από την ενσωμάτωση πλάνων από αρχειακό κινηματογραφικό και ακουστικό υλικό, με αυτοσχεδιασμούς για τσέλο.

SOME LIKE IT SHORT
Φέτος, το τμήμα Some Like it Short, σε επιμέλεια Νίνας Βελιγράδη, φιλοξενεί μικρού μήκους ταινίες απ’ όλο τον κόσμο, όλες παραγωγής 2013-2014.

ΟΙ ΚΑΛΕΣΜΕΝΟΙ
Οι σκηνοθέτες που θα έρθουν στην Αθήνα ως προσκεκλημένοι της Ταινιοθήκης της Ελλάδος, για να παρευρεθούν στο 8ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας, είναι οι: Λεός Καράξ, Τζον Γκάρτενμπεργκ, Άμπιγκεϊλ Τσάιλντ, Τζούλι Τέιλεν, Λώρα Μάλβεϊ, Κρις Γκουντ, Μαξ Λίντς, Χάνες Λανγκ, Αριάν Καγκάνοφ, Μαρία Κουρκούτα, Γιάννης Οικονομίδης, Βουβούλα Σκούρα, Τζένη Μαρκέτου.

Αλέξανδρος Ρωμανός Λιζάρδος

Info

12 Νοεμβρίου 2014
Έως 26 Νοεμβρίου. Ταινιοθήκη της Ελλάδος. Η Γενική είσοδος για κάθε ζώνη προβολής είναι 5 ευρώ, ενώ διατίθεται και κάρτα διαρκείας του φεστιβάλ προς 45 ευρώ (αλλά και 30 ευρώ μειωμένη για ειδικές κατηγορίες). Τέλος, θα υπάρχει και κάρτα για 10 ζώνες προβολών προς 25 ευρώ.

πηγή: left.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το έργο του Μάκη Τσίτα “Μάρτυς μου ο Θεός” στον Πολυχώρο VAULT

  8η Παράταση για το “ΜΑΡΤΥΣ ΜΟΥ Ο ΘΕΟΣ” στον Πολυχώρο VAULT. Μετά την επιτυχία που σημείωσε τα δύο προηγούμενα χρόνια, τις εξαιρετικές κριτικές που απέσπασε και την περιοδεία σε όλη την Ελλάδα, συνεχίζονται (για τρίτη χρονιά) ως την Κυριακή των Βαίων, οι παραστάσεις του έργου του Μάκη Τσίτα “ΜΑΡΤΥΣ[…]

Περισσότερα »

Η Αγνή και ο Χάρης Χιώτης στο Κανάλι Ένα 90.4

Τα αδέλφια Αγνή Χιώτη και Χάρης Χιώτης πέρασαν το κατώφλι της Δημοτικής Ραδιοφωνίας του Πειραιά στους 90,4 και φιλοξενήθηκαν στην εκπομπή «Σε πρώτο Ενικό». Ο Νίκος Παπαϊώαννου και ο Σπύρος Μιχαλόπουλος τα είπαν με τους δυο πολυτάλαντους  καλλιτέχνες που γράφουν, σκηνοθετούν και παίζουν. Αυτήν την περίοδο συναντάμε τα δυο αδέλφια[…]

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *