Ακτοπλοΐα: Ολοταχώς για αύξηση των ναύλων έως και 10%

  του Νίκου Μπαρδούνια

Ο «κύβος ερρίφθη» και πολύ σύντομα, μετά και την τροποποίηση του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες θα προχωρήσουν σε αυξήσεις των εισιτηρίων τους , πιθανότατα έως και 10%, προκειμένου να αντιμετωπίσουν το νέο αυξημένο κατά 25%, περίπου, κόστος του νέου τύπου ναυτιλιακών καυσίμων που θα χρησιμοποιούν από την 1η ιανουαρίου 2020.

Γιατί αυτό ; Διότι από τη συγκεκριμένη ημερομηνία, με σχετική απόφαση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ( ΔΝΟ) παγκοσμίως , άρα και στις ελληνικές θάλασσες, όλες οι κατηγορίες των πλοίων ( φορτηγά, επιβατηγά, κρουαζιερόπλοια ) θα καίνε υποχρεωτικά τα νέα καύσιμα μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο (0,5%), τα οποία είναι πολύ ακριβότερα των συμβατικών.

Ωστόσο, επειδή οι ακτοπλοϊκές εταιρείες γνωρίζουν ότι το αυξημένο κόστος των εισιτηρίων θα επιδράσει αρνητικά στους οικονομικούς δείκτες τους, από καιρό προτείνουν τη μείωση του ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, από το 24% που είναι σήμερα, ώστε να εξισορροπηθεί η αύξηση που θα ισχύσει από την χρήση του νέου τύπου καυσίμων. Η μείωση του ΦΠΑ στους ναύλους, είναι μια πρόταση που διαχρονικά έχει υποστηριχθεί από τις ηγεσίες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας (ΥΕΝ), αλλά, δυστυχώς δεν την αποδέχεται το αρμόδιο υπουργείο Οικονομικών.

Σημειώνεται ότι η τιμή ανά τόνο του νέου καυσίμου 0,5% περιεκτικότητας σε θείο κινείται κοντά στα 575 ευρώ ενώ το κόστος των καυσίμων που χρησιμοποιούσαν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, μέχρι τα τέλη του 2019 ,βρισκόταν στα 450 ευρώ ανά τόνο.
Κύκλοι ακτοπλοϊκών εταιρειών ανάφεραν στο www.kanaliena.gr ότι οι εταιρείες κατανοούν, πλήρως, ότι δεν μπορούν να μετακυλήσουν όλο το κόστος στον επιβάτη, ιδιαίτερα της χειμερινής περιόδου, που είναι κυρίως ο νησιώτης και ο οποίος θα κληθεί έτσι να πληρώσει το κόστος εφαρμογής ενός περιβαλλοντικού μέτρου που αφορά όλη την κοινωνία.

Λύση τα… scrubbers

Να σημειωθεί ότι βάσει της νομοθεσίας τα πλοία τα οποία έχουν εγκαταστήσει συστήματα (scrubbers) τα οποία θα καθαρίζουν το καύσιμο, συνεπώς θα μειώνουν τα ρυπογόνα αέρια στην ατμόσφαιρα, θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν και παλαιού τύπου καύσιμα περιεκτικότητας 3,5%, ή 1,5% σε θείο. Ωστόσο, όπως ανάφεραν οι ίδιοι κύκλοι, «για τεχνικούς λόγους, αλλά και εμπορικούς δεν μπορούν να αξιοποιηθούν απ’ όλα τα ακτοπλοϊκά πλοία τα συγκεκριμένα συστήματα καθαρισμού»..

Σημειώνεται ότι στην εγκατάσταση scrubbers σε οκτώ από τα πλοία του προχωρεί και ο όμιλος Attica και εκτιμάται ότι έως το Μάιο θα έχουν εγκατασταθεί scrubbers στα τέσσερα πρώτα πλοία.
Επίσης, η εταιρεία Μινωικές Γραμμές αλλά και άλλες εταιρείες του Ομίλου Grimaldi έχουν εγκαταστήσει στα πλοία τους , που δραστηριοποιούνται στις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής, τέτοια συστήματα και εξακολουθούν να χρησιμοποιούν πιο φθηνά καύσιμα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Στην Κέρκυρα το πρώτο Υδατοδρόμιο της Ελλάδας

Το πρώτο Υδατοδρόμιο της Ελλάδας στο λιμάνι της Κέρκυρας ιδιοκτησίας του “Οργανισμoύ Λιμένος Κέρκυρας Α.Ε” (την δημιουργία του οποίου ανέλαβε, ως ανάδοχος εταιρεία, η “Ελληνικά Υδατοδρόμια”)  αδειοδοτήθηκε από τα συναρμόδια Υπουργεία με βάση το νέο Νόμο 4146, και πλέον αποτελεί  τον “πιλότο” για την αδειοδότηση δεκάδων άλλων Υδατοδρομίων σε ολόκληρη[…]

Περισσότερα »

Moore Stephens : Παραμένουν και το 2018 θετικές οι προσδοκίες για τη ναυτιλία

        του Νίκου Μπαρδούνια Υψηλά παραμένει και για το 2018 η εμπιστοσύνη της αγοράς  προς τη ναυτιλία αλλά και  προς τις προοπτικές  της ναυλαγοράς,  σύμφωνα με τια απαντήσεις που δόθηκαν στο πλαίσιο έρευνας της Moore Stephens. Ωστόσο εκτιμάται ότι για το 2018 αναμένεται να αυξηθεί κατά 2,4%[…]

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *