Home

ΡΟΗ  ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Άλλη πόλη ο Πειραιάς με το μετρό

0 σχόλια ΔΗΜΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Αν η αρχή είναι το ήμισυ του παντός, τότε ο Πειραιάς θα πρέπει είναι αισιόδοξος για το μέλλον του, σε ότι αφορά τουλάχιστον το κυκλοφοριακό,το περιβάλλον και την επισκεψιμότητα.

Γιατί στις 30 μόλις μέρες από την έλευση του μετρό,οι αλλαγές που διαπιστώνονται και καταγράφονται είναι εντυπωσιακές. Τα πρώτα  στοιχεία που έχει συγκεντρώσει η Τροχαία αλλά και οι μετρήσεις που έχουν κάνει οι άνθρωποι της αγοράς ,συμφωνούν ότι η κίνηση στους κεντρικούς και εμπορικούς δρόμους έχει αυξηθεί σημαντικά,ο φόρτος των οχημάτων στα οδικά δίκτυα έχει ελαττωθεί και η ποιότητα της ατμόσφαιρας δείχνει εμφανή σημάδια βελτίωσης.

Σύμφωνα με στοιχεία που έρχονται για πρώτη φορά στο φως και αποκαλύφθηκαν στην εκπομπή  Στον παλμό του Πειραιά, του δημοτικού ραδιοσταθμού Κανάλι Ένα, που επιμελούνται και παρουσιάζουν κάθε Σάββατο στις 12 το μεσημέρι οι δημοσιογράφοι Γιάννης Κλάδης και Νίκος Παρασκευάς,στις πρώτες 30 μέρες που λειτουργεί το μετρό έγιναν πράγματα απίστευτα που δείχνουν ότι ο κόσμος το περίμενε, το αγκάλιασε και το αξιοποίησε.

Συγκεκριμένα, οι αποτυπώσεις της Τροχαίας δείχνουν ότι από την επομένη της λειτουργίας του μετρό μειώθηκε κατακόρυφα η κίνηση στις εισόδους της πόλης και κυρίως από τη Νίκαια και την Αθήνα, ενώ …ανέπνευσαν η Ηρώων Πολυτεχνείου και ο κόμβος στην πλατεία Ιπποδαμείας. Αντίθετα η παραλιακή, που δεν έχει μετρό, εμφανίζει την ίδια κίνηση.

Κυκλοφοριακό πρόβλημα ,σύμφωνα πάντα με την Τροχαία, έχει πλέον ο Πειραιάς νωρίς το πρωί και αργά το μεσημέρι δηλαδή στην έναρξη και τη λήξη της λειτουργίας των Δικαστηρίων. Κάτι που δείχνει ότι τα Δικαστήρια έπρεπε να είχαν φύγει…χθες από το κέντρο και όχι να  βρισκόμαστε ακόμα στους διαγωνισμούς και τις συζητήσεις.

Εξυπακούεται ότι η μείωση του κυκλοφοριακό φόρτου έχει ευεργετικές συνέπειες για το περιβαλλον,αφού δεν επιβαρύνεται με ρύπους η ατμόσφαιρα.
Αναλογη εικόνα εμφανίζουν και τα στοιχεία του Προέδρου της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Ελλάδος Παύλου Πολιτακη,ο οποίος ανέφερε ότι την κυκλοφοριακή ανακούφιση έρχεται να συμπληρώσει η κατακόρυφη αύξηση της κίνησης σε όλα τα μαγαζιά,καθώς ο Πειραιάς πλέον είναι εύκολα προσβάσιμος για τους κατοίκους των δυτικών προαστίων,του κέντρου της Αθήνας κλπ.
Για να έρθει κάποιος από τη Νίκαια ή τον Κορυδαλλό στον Πειραιά ,κάνει το πολύ 10 λεπτά μαζί με τις καθυστερήσεις για την έκδοση και ακύρωση του εισιτηρίου κλπ.

Δηλαδή και με μηχανάκι  να ερχόταν  θα ήθελε περισσότερο χρόνο.Γι αυτό πελάτες από τις δυτικές συνοικίες που είχαν χρόνια να κατέβουν στα μαγαζιά της πόλης μας τώρα έχουν καταγράψει πάνω από μια επισκέψεις, κάτι που δείχνει ότι επέστρεψαν στις παλιές τους συνήθειες. Και επειδή πλέον ο Πειραιάς έχει πολύ περισσότερα πράγματα να προσφέρει γιατί έχει εξελιχθεί,οι άνθρωποι αυτοί όχι μόνο θα πυκνώνουν τις επισκέψεις τους αλλά θα φέρουν κι άλλους.

“Ετσι δημιουργείται το ρεύμα,  η κίνηση σε μια περιοχή και ο Πειραιάς επειδή έχει την αίγλη και το όνομα από το παρελθόν είναι πολύ εύκολο να ανακάμψει. Η αύξηση της κίνησης, σύμφωνα με τον Παύλο Πολιτακη,δεν έχει φανεί ακόμα στις εισπράξεις των εμπορικών καταστημάτων αλλά αυτό είναι θέμα χρόνου να συμβεί. Τώρα δουλεύουν περισσότερο τα μαγαζιά της εστίασης αλλά ο κόσμος που έρχεται πια στην πόλη είναι πολύς,κυκλοφορεί στους δρόμους,βλέπει τα μαγαζιά, κοιτάζει τις βιτρίνες, εντοπίζει τι θέλει και όταν έρθει η ώρα θα ψωνίσει.

Το μετρό έφερε κόσμο στον Πειραιά κι αυτό φαίνεται ξεκάθαρα.Σε λίγο θα  φανεί και στην οικονομία της πόλης Το σημαντικό είναι ότι κόσμος από τα Μανιάτικα,τη Νίκαια, τον Κορυδαλλό,που είχε…ξεχάσει τον Πειραιά, τώρα έχει γίνει μόνιμος επισκέπτης του.Ο Πειραιάς ξαναβρήκε τον κόσμο του και ο κόσμος ξαναβρήκε τον Πειραιά του .Κι αυτό οφείλεται στο μετρό. Που τελικά αποδεικνύεται ότι για την πόλη μας δεν λειτουργεί ως μέσον διαφυγής αλλά ως μέσον επαφής,κάτι που ήταν όμως αναμενόμενο αφού ο Πειραιάς είχε την ιστορία και το όνομα για να μαζέψει τον κόσμο.

Για το ίδιο θέμα μίλησε και ο αντιδήμαρχος Δημήτρης Καρύδης ο οποίος αποκάλυψε ότι ήδη ο Δήμος έχει παραγγείλει έρευνα που διενεργεί το Κέντρο Στήριξης Επιχειρηματικότητας, για να διαπιστωθεί στατιστικά, το ακριβές μέγεθος της ροής του κόσμου που έρχεται στην πόλη εξαιτίας του μετρό.
Παράλληλα προχωρά η εκπόνηση της κυκλοφοριακής μελέτης την οποία μάλιστα έχει θέσει και  ως όρο το ΣτΕ για την εξέλιξη της υλοποίησης του master plan του  ΟΛΠ.

Με βάση όλα αυτά θα γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις τόσο για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος όσο και για την διαχείριση των ατόμων που έρχονται στην πόλη με το μετρό. “Οπως  για παράδειγμα η δρομολόγηση των 5 νέων ηλεκτροκίνητων λεωφορείων της Δημοτικής Συγκοινωνίας που θα ξεκινούν από τους σταθμούς του μετρό και θα πηγαίνουν στα δύο νοσοκομεία κλπ.

Όπως είπε ο κ.Καρύδης και από τα πρώτα στοιχεία που έχει δώσει η ΣΤΑΣΥ φαίνεται ότι υπάρχει σημαντική διακίνηση επιβατών με το μετρό στον Πειραιά. Συνολικά και στους τρεις σταθμούς διακινούνται καθημερινά 50.000 επιβάτες με τη συντριπτική πλειοψηφία να έρχονται στον Πειραιά. Αύξηση όμως είχε και το τραμ αφού η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά  100.000 άτομα από την στιγμή που λειτούργησε η γραμμή προς την πόλη μας.

Νίκος Παρασκευάς

Σχετικά Αρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ετικέτες:, , ,