Allianz:  Ο κορονοιός είναι  «βραδυφλεγή» βόμβα για την  ασφάλεια των πλοίων

του Νίκου Μπαρδούνια

Μειωμένος κατά 20% ήταν ο αριθμός των συνολικών απωλειών πλοίων το 2020 σε σχέση με το 2019, σύμφωνα με στοιχεία της Allianz.

Οι περισσότερες απώλειες πλοίων σημειώθηκαν σε θαλάσσιες περιοχές στη Νότια Κίνα, Ινδοκίνα, Ινδονησία και Φιλιππίνες με τον συνολικό αριθμό να φθάνει στα 12 πλοία. Όσον αφορά τον τύπο των πλοίων, αναφέρεται ότι τα περισσότερα από αυτά ήταν bulk carriers, ενώ ο κύριος λόγος για τον οποίο για τα πλοία αυτά καταγράφηκαν απώλειες ήταν η κακοκαιρία (ένα στα πέντε πλοία). Τα πλοία Ro-Ro αντιμετώπισαν τις μεγαλύτερες δυσκολίες στον τομέα της ασφάλειας, καθώς είναι πιο ευάλωτα σε πυρκαγιές και σε ζητήματα ευστάθειας από άλλα πλοία.

Επίσης, σύμφωνα με τα στοιχεία της Allianz το 2019 οι απώλειες πλοίων μεγάλου μεγέθους κατά την πλεύση τους σε ασιατικά ύδατα ανήλθε σε 14, αποτελώντας το 33% των συνολικών χαμένων πλοίων για το 2019 παγκοσμίως.

 

Συνέπειες κορονοιού

Στην έκθεση σημειώνεται ότι «η υφιστάμενη κατάσταση της πανδημίας του κορονοϊού ενδεχομένως να θέσει σε κίνδυνο τη μακροπρόθεσμη ασφάλεια των πλοίων, καθώς οι δύσκολες λειτουργικές συνθήκες, σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση, έχουν επιφέρει σημαντικές προκλήσεις».

Σαν βασικές προκλήσεις προς την ασφάλεια των πλοίων από τα μέτρα για την αντιμετώπιση του κορονοιού αναφέρονται :

1) Το ζήτημα της αδυναμίας αλλαγών πληρωμάτων.

2) Η παρεμπόδιση της απαραίτητης συντήρησης και επιδιορθώσεων.

3) Μειωμένες ή αργοπορημένες επιθεωρήσεις.

4) Πιθανές ζημιές σε φορτία ή αργοπορία στην παράδοσή τους, λόγω των υφιστάμενων πιέσεων στις εφοδιαστικές αλυσίδες.

5) Αδυναμία αντίδρασης σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, οι οποίες χρήζουν εξωτερικής βοήθειας και

6) Ο αυξανόμενος αριθμός κρουαζιερόπλοιων και δεξαμενόπλοιων τα οποία είναι παροπλισμένα ανά τον κόσμο, καθώς τα πλοία αυτά είναι αγκυροβολημένα σε περιοχές υψηλού κινδύνου (π.χ. σε περιοχές με τυφώνες).

Επίσης, κατά την άποψη των ειδικών της Allianz «ανησυχητικό φαινόμενο για την ολική απώλεια πλοίων είναι και η έξαρση των πειρατικών επιθέσεων στον Κόλπο της Γουινέας, καθώς και των ένοπλων ληστειών εν πλω στη Λατινική Αμερική και στα Στενά της Σιγκαπούρης».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Novatek: «Φουλ» τις μηχανές για την εκμετάλλευση του Αρκτικού Περάσματος

 Του Νίκου Μπαρδούνια… Προς την πλήρη αξιοποίηση της Αρκτικής Θαλάσσιας Ζώνης προχωράει η Ρωσία καθώς η εταιρεία Novatek ανακοίνωσε την πρόθεσή της να δημιουργήσει θυγατρική ναυτιλιακή εταιρεία με την ονομασία «Maritime Arctic Transport LLC», η οποία θα δραστηριοποιείται στην περιοχή της Αρκτικής. Ρωσικοί ναυτιλιακοί κύκλοι σημειώνουν  ότι μέσω της θυγατρικής της[…]

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *