Πτώση στιμές τροφίμων και μη αλκοολούχων ποτών τον Ιούλιο

Μείωση 1,5% παρουσιάζουν οι τιμές στα είδη τροφίμων και μη αλκολούχων ποτών τον Ιούλιο 2017 σε σχέση με τον Ιούνιο 2012 παρά τις σημαντικές αυξήσεις στη φορολογία των τροφίμων (ΦΠΑ και ειδικοί φόροι κατανάλωσης) οι οποίες έχουν απορροφηθεί από τις επιχειρήσεις του κλάδου (λιανεμπορικές εταιρείες και προμηθευτές), σύμφωνα με έκθεση.

Συγκεκριμένα, το παραπάνω συμπέρασμα προκύπτει από την επεξεργασία των στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Όπως προκύπτει από τη μηνιαία εξέλιξη του δείκτη τιμών καταναλωτή για την κατηγορία «Είδη διατροφής και μη αλκοολούχα ποτά» από Ιούνιο 2012 έως τον Ιούλιο 2017, οι τιμές τον Ιούλιο 2017 διαμορφώνονται 1,5% περίπου χαμηλότερα σε σχέση με τον Ιούνιο 2012.

Σημειώνεται ότι τον Ιούλιο 2015 σημαντικό ποσοστό των τροφίμων αύξησε τον συντελεστή ΦΠΑ από 13% σε 23% και εκ νέου τον Ιούνιο 2016 σε 24%, αύξηση που αντιστοιχεί μεσοσταθμικά σε μία επιβάρυνση της τάξης του 3,0-3,5% περίπου, ενώ από Ιανουάριο 2017 σημαντικές κατηγορίες προϊόντων έχουν επιβαρυνθεί με ειδικούς φόρους κατανάλωσης (π.χ. καφές). Θεωρητικά, αν δεν είχαν προκύψει οι αυξήσεις στη φορολογία θα μπορούσαν οι τιμές να είναι ακόμα και 4,0% χαμηλότερα.

Στα στοιχεία αυτά δεν περιλαμβάνεται η επίδραση των προσφορών και εκπτώσεων (είτε εκπτωτικές προσφορές είτε με τη μορφή δωροεπιταγών) οι οποίες έχουν ενταθεί τα τελευταία χρόνια και εκτιμάται ότι έχουν επιφέρει επιπλέον όφελος στον καταναλωτή.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του ΙΕΛΚΑ, εκτιμάται ότι η επίδραση των προσφορών το τελευταίο διάστημα αντιστοιχεί σε μέση έκπτωση στο σύνολο των προϊόντων που παρέχεται μέσω των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ εκτιμάται σε 7,2%. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι οι πραγματικές τιμές στο σουπερμάρκετ είναι κατά περίπου 7% χαμηλότερες από τις αρχικές τιμές που μετριόνται στο «ράφι».

Η παραπάνω εικόνα καταγράφεται και στις απόψεις των καταναλωτών για τις τιμές στις αλυσίδες σουπερμάρκετ σύμφωνα με την ετήσια πανελλήνια έρευνα καταναλωτών σουπερμάρκετ, με δείγμα 2.000 ατόμων. Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, ποσοστό 65% των ερωτηθέντων αξιολογεί θετικά τις τιμές στα σουπερμάρκετ και δηλώνει ικανοποιημένο, ενώ το 35% είναι λίγο ή καθόλου ικανοποιημένο. Παράλληλα, ποσοστό 74% έχει θετική άποψη για την σχέση ποιότητας-τιμής που βρίσκει στα σουπερμάρκετ και μόλις το 9% διαφωνεί.

Από την πλευρά των επιχειρήσεων (αλυσίδες σουπερμάρκετ και προμηθευτές), τα στελέχη του κλάδου προβλέπουν για το επόμενο διάστημα περεταίρω σταθεροποίηση των τιμών. Η τρίτη κυλιόμενη εξαμηνιαία έρευνα τάσεων στο λιανεμπόριο FMCG του ΙΕΛΚΑ καταγράφει τις απόψεις των στελεχών επιχειρήσεων του κλάδου για τα κύρια κλαδικά θέματα και προκλήσεις.

Η έρευνα διεξήχθη τον 27 Ιουνίου έως 9 Ιουλίου 2017 με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου και δείγμα 166 ανώτερα και ανώτατα Στελέχη Επιχειρήσεων (Λιανεμπόριο-Αλυσίδες σουπερμάρκετ και Προμηθευτές FMCG). Συγκεκριμένα ποσοστό 57% των στελεχών δηλώνουν ότι αναμένει το επόμενο εξάμηνο (Ιούλιος 2017-Δεκέμβριος 2017) οι τιμές να μείνουν σταθερές, το 22% αναμένει μείωση και μόλις το 21% αύξηση. Αυτό το αποτέλεσμα αποδίδεται στον ιδιαίτερα έντονο ανταγωνισμό που καταγράφεται το τελευταίο διάστημα, ως αποτέλεσμα και των πρόσφατων εξαγορών και συγχωνεύσεων.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

To ΔΝΤ ενέκρινε την καταρχήν συμφωνία με την Ελλάδα

    Για την παροχή προληπτικής γραμμής χρηματοδότησης ύψους έως και 1,6 δισ. ευρώ Το χρέος παραμένει μη βιώσιμο Το θέμα των πλεονασμάτων μετά το 2022 είναι ανοιχτό, να πέσουν στο 1,5% μετά από διαπραγμάτευση θέλει το ταμείο Ικανοποίηση από Λαγκάρντ Μικρότερο πρωτογενές πλεόνασμα το 2018 προβλέπει η Βελκουλέσκου Το νέο πρόγραμμα μεταξύ Ελλάδος και Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου(ΔΝΤ) έδωσε[…]

Περισσότερα »

Βαρβιτσιώτης: Νέες θέσεις εργασίας μέσω του yachting

«Για να φέρουμε τουρίστες υψηλού επιπέδου, έχουμε δύο δρόμους. Είτε να επιδοτήσουμε πολύ μεγάλες επενδύσεις σε τουριστικές υποδομές, είτε να δημιουργήσουμε απλά ένα φιλόξενο περιβάλλον λειτουργίας των σκάφων αναψυχής. Και το πρώτο το υπηρετούμε, αλλά το δεύτερο νομίζω πολύ πιο άμεσα θα μας φέρει τα αποτελέσματα που θέλουμε». Αυτό δήλωσε[…]

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *