Cine – πρεμιέρες: Καιρός να τιμήσουμε τις κινηματογραφικές αίθουσες

Του Άκη Καπράνου

Τιμήστε τις αίθουσες, αν όχι για τις ταινίες που προβάλλουν, για την τιμή των κινηματογραφικών όπλων – αν και αυτή η εβδομάδα έχει τις προτάσεις τις.

Έκρηξη Θυμού

Η Ρέιτσελ έχει καθυστερήσει να πάει στη δουλειά. Είναι ήδη εκνευρισμένη πίσω από το τιμόνι της, όταν πέφτει πάνω σε έναν άγνωστο οδηγό με ψυχολογικά προβλήματα. Πολύ σύντομα, η Ρέιτσελ και οι άνθρωποι που αγαπά γίνονται ο στόχος αυτού του άντρα, που αποφασίζει να αφήσει το σημάδι του σε έναν κόσμο που τον αγνοεί, μέσα από διάφορα τρομαχτικά μαθήματα.

Έτσι ξεκινά ένα επικίνδυνο παιχνίδι γάτας και ποντικιού που αποδεικνύει ότι δεν ξέρεις ποτέ πόσο κοντά θα βρεθείς σε κάποιον που έχει χάσει κάθε έλεγχο.

Ένα αγωνιώδες θρίλερ που κερδίζει πόντους από την εξαιρετική ερμηνεία του Ράσελ Κρόου: Εντελώς μεταμορφωμένος (για τις ανάγκες του ρόλου), ο ηθοποιός στήνει έναν χαρακτήρα άκρως απειλητικό και δεν είναι τυχαίο πως το φιλμ χάνει πολλή από την δύναμη του όταν εξαφανίζεται από το κάδρο, κάτι που δεν συνέβαινε, ας πούμε με το «Οτοστόπ του τρόμου» με το οποίο μοιράζεται πολλά σεναριακά στοιχεία (κι ας διατείνεται πως βασίζεται σε πραγματικά περιστατικά). Πέραν τούτου, οι κοινωνικές σημάνσεις του φιλμ φαντάζουν μάλλον επιφανειακές – ως και διδακτικές, στο φινάλε του. Σκηνοθεσία: Ντέρικ Μπόρτε Ηθοποιοί: Ράσελ Κρόου, Τζίμι Σίμπσον, Γκάμπριελ Μπέιτμαν, Κάρεν Πιστόριους

 

Tα Σκυλιά Δεν Φοράνε Παντελόνια 

Ο Γιούχα έχασε τη γυναίκα του σε ατύχημα πνιγμού. Χρόνια μετά εξακολουθεί να αισθάνεται μούδιασμα και ανίκανος να συνδεθεί με ανθρώπους. Η συνάντηση με τη Μόνα, μια «αφέντρα», αλλάζει τα πάντα. Αναπτύσσει μια απροσδόκητη αλλά ισχυρή σύνδεση μαζί της μετά το τραγικό γεγονός που τον άφησε συναισθηματικά παράλυτο.

Ο επικίνδυνος εθισμός του στην ασφυξία αντιστρέφεται από τη Μόνα που τους οδηγεί και σε μια άγρια και τρελή πορεία προς τη συναισθηματική φώτιση. Θα περίμενε κανείς πως μια τέτοια ιστορία μιας σαδομαζοχιστικής σχέσης κρύβει πίσω της μπόλικο σκοτάδι, όμως εδώ είναι που η ταινία καινοτομεί καθώς, τελικά, υπογραμμίζει το προφανές: Όλες οι ιστορίες αγάπης ριζώνουν στην τρυφερότητα, ό,τι κι αν βλέπουμε στην επιφάνεια εμείς οι «απ’έξω». Σκηνοθεσία: Τζ. Π. Βάλκεπα Ηθοποιοί: Κρίστα Κοσόνεν, Πέκα Στρανγκ

Γιάκαρι: Η Ταινία

Ενώ η φυλή του ετοιμάζεται να ακολουθήσει τη μετανάστευση των βισώνων, ο Γιάκαρι, ένα νεαρό αγόρι των Σιου, ξεκινάει μόνος του να ακολουθήσει το μονοπάτι του Μικρού Κεραυνού, ενός άγριου αλόγου που φημολογείται ότι είναι αδάμαστο. Στο ταξίδι του, και καθώς για πρώτη φορά στη ζωή του θα βρεθεί εντελώς μόνος του, ο Γιάκαρι θα δεχθεί την επίσκεψη του Μεγάλου Αετού, του ζώου τοτέμ του. Ο Μεγάλος Αετός θα δώσει στον Γιάκαρι ένα υπέροχο φτερό καθώς και την απίστευτη ικανότητα να μιλάει με τα ζώα. Κατά τη διάρκεια του μεγάλου ταξιδιού τους και καθώς πια βρίσκονται βαθιά στο έδαφος των τρομερών και φοβερών κυνηγών, ο Γιάκαρι και ο Μικρός Κεραυνός θα αντιμετωπίσουν πλήθος προκλήσεων. Σκηνοθεσία: Τόμπι Γκένκελ & Ξαβιέ Τζιακομέτι

Η Εκλεκτή

Η πετυχημένη συγγραφέας Βερόνικα Χένλεϊ βρίσκει τον εαυτό της παγιδευμένο σε μία τρομαχτική πραγματικότητα που την αναγκάζει να αντιμετωπίσει το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον πριν να είναι αργά. Ταινία τρόμου, χωρίς πολύ τρόμο αλλά με εντυπωσιακά ειδικά εφέ και άλλα τόσα εφετζίδικα κινηματογραφικά κολπάκια που την κάνουν, εντέλει, ακόμα λιγότερο «ταινία». Σκηνοθεσία: Τζέραρντ Μπους & Κρίστοφερ Ρεντζ Ηθοποιοί: Τζανέλ Μονέ, Έρικ Λαντζ, Τζένα Μαλόουν, Τζακ Χιούστον, Κίρσι Κλέμονς

Ο Βασιλιάς Γάιδαρος

Ο Μανγκού, ένας χαρούμενος και ανέμελος γαϊδαράκος, κάνει τα δικά του όνειρα μέχρι που -από τύχη- καταλήγει να θεωρείται ο πιο δημοφιλής διάδοχος του θρόνου, με αφορμή την επικείμενη αποχώρηση του βασιλιά λιονταριού. Δεν του περνάει από το μυαλό ότι πρόκειται για πλεκτάνη της δολοπλόκου αλεπούς που έχει τα δικά της κίνητρα και θέλει να θολώσει τα νερά της διαδοχής του λιονταριού. Σκηνοθεσία: Αζίζ Τζιντανί

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

“Τα Ζευγάρια” στο Θέατρο Εξαρχείων

Ο Τάκης Βουτέρης κι η Αννίτα Δεκαβάλλα γιορτάζουν τα 40 χρόνια του Θεάτρου Εξαρχείων, ανεβάζοντας Πίντερ για πρώτη φορά. Έναν «σύγχρονο κλασικό» συγγραφέα, απόλυτα ταιριαστό με το μέχρι τώρα ρεπερτόριο του Θεάτρου Εξαρχείων, που έχει κάνει μεγάλες επιτυχίες, συστήνοντας στο ελληνικό κοινό σύγχρονους συγγραφείς, με έργα που ανέβαιναν για πρώτη[…]

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *