Click away: Ποια πολυκαταστήματα το υποστηρίζουν και ποια όχι – “Κράσαραν” τα παιχνιδάδικα

Oι καταναλωτές προσπαθούν να καταλάβουν τους νέους κανόνες και οι επιχειρήσεις να προσαρμοστούν σε μια νέα, δύσκολη πραγματικότητα που δεν μοιάζει σε τίποτα, με την κανονικότητα.
Μικρή ανταπόκριση είχε στην πρεμιέρα της η υβριδική λύση αγορών από απόσταση και παραλαβής προϊόντων από τους εξωτερικούς χώρους των καταστημάτων, γνωστή πλέον ως click away. Εκτός της κακοκαιρίας, που απέτρεψε την κινητικότητα, τα πρώτα 24ωρα μετά την κυβερνητική απόφαση «μισοανοίγματος» του λιανεμπορίου ήταν αναγνωριστικά τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τις επιχειρήσεις.

Τη Δευτέρα ουσιαστικά οι επιχειρήσεις ανακοίνωσαν και επικοινώνησαν το πλάνο τους, για το πώς δηλαδή θα ενσωματώσουν τη νέα εμπορική πρακτική στη λειτουργία τους, διαλέγοντας η κάθε μια τη βέλτιστη πρακτική. Από την άλλη, οι καταναλωτές, προσπαθούσαν να καταλάβουν τους νέους κανόνες. Σύμφωνα με την εμπειρία των πρώτων ημερών, κάποιοι απαιτούσαν να αγοράσουν προϊόντα από τις βιτρίνες των καταστημάτων, ή προϊόντων που διασταύρωναν ότι είναι διαθέσιμα στα μαγαζιά. Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη διαδικασία δεν επιτρέπεται, καθώς η νέα ΚΥΑ ορίζει πως οι παραγγελίες πραγματοποιούνται διαδικτυακά ή τηλεφωνικά και πληρώνονται είτε online, είτε μέσω POS έξω από τα καταστήματα.

Κοινώς παρά το γεγονός του ότι το click & collect δόθηκε ως δυνατότητα στο λιανεμπόριο, εν τούτοις τα καταστήματα παραμένουν «κλειστά» και η διαδικασία δεν θυμίζει σε τίποτα την κατανάλωση προ lockdown. Είναι επίσης χαρακτηριστικές, οι εικόνες καταναλωτών που δοκίμαζαν στα πεζοδρόμια παπούτσια, αν και δεν πρόκειται για κανόνα, αλλά για μια εξαίρεση, που καταδεικνύει ωστόσο τη δυσκολία του να αγοράζεις προϊόντα με τη νέα «ανέπαφη» μέθοδο. Ένα ακόμη μπέρδεμα, αφορά στην απαίτηση καταναλωτών να παραλάβουν παλαιότερες παραγγελίες τους, οι οποίες ωστόσο βρίσκονται ήδη στο «λούκι» αποστολής από ταχυμεταφορείς και δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από τα καταστήματα επιλογής τους.

Σ’αυτό το περιβάλλον, οι προσδοκίες των εμπόρων παραμένουν χαμηλές, πλην των επιχειρήσεων και των κλάδων, που προσφέρουν καλύτερη εμπειρία αγορών εξ αποστάσεως (π.χ. ηλεκτρονικά, ηλεκτρονικά και βιβλία), και οι οποίοι ούτως ή άλλως είδαν τις πωλήσεις τους να κινούνται θετικά τόσο κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown, όσο και κατά την τρέχουσα περίοδο.
Σε κάθε περίπτωση, από την Κυριακή το λιανεμπόριο προσπαθεί να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα μετρώντας το κόστος αλλά και το όφελος που μπορεί να έχει μέσω αυτής της υπηρεσίας.
Στη μάχη του click away έχουν μπει ήδη 22 καταστήματα της αλυσίδας Πλαίσιο. Η Κωτσόβολος ενημερώνει τους καταναλωτές ότι μπορούν να παραλάβουν τα προϊόντα που έχουν παραγγείλει online ή μέσω τηλεφώνου από όποιο κατάστημα της τους εξυπηρετεί και ότι η παραγγελία θα είναι έτοιμη σε 20’, ενώ υπηρεσία click away διαθέτει και η αλυσίδα Public και η Media Markt για το σύνολο του δικτύου τους.

 

Εν αντιθέσει με τις αλυσίδες που πωλούν προϊόντα ένδυσης, υπόδησης, καλλυντικά, ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά είδη, οι αλυσίδες παιγνιδιών έχουν βραχυκυκλώσει. Ήδη από την περασμένη Παρασκευή η αλυσίδα Jumbo έκανε γνωστό πως δεν θα προσφέρει την υπηρεσία click away ενώ η αλυσίδα Μουστάκας “κράσαρε” με αποτέλεσμα σήμερα να κάνει γνωστό στους καταναλωτές της πως η υπηρεσία click & pick είναι προσωρινά απενεργοποιημένη. Όπως αναφέρει στον διαδικτυακό της τόπο, η υπηρεσία, θα είναι και πάλι σύντομα κοντά στους καταναλωτές για τα επόμενα ραντεβού.

Υπηρεσία click & collect, αλλά για εποχούμενους καταναλωτές υιοθετούν τα εμπορικά κέντρα της Lamda Development (Τhe Mall, Golden Hall, Mediterranean Cosmos), τα οποία από σήμερα δύνανται να εξυπηρετούν, παραδίδοντας παραγγελίες, σε όσους προσέρχονται με το αυτοκίνητο τους στους εξωτερικούς χώρους των πάρκινγκ. Συγκεκριμένα, υπεύθυνες για τη λήψη των παραγγελιών εξακολουθούν να είναι οι επιχειρήσεις που στεγάζονται στα malls, ωστόσο την ευθύνη παράδοση στους διερχόμενους πελάτες αναλαμβάνουν οι διαχειριστές των εν λόγω malls.

Με ειδικά διαμορφωμένη σήμανση για την παράδοση παραγγελιών έξω από τα πολυκαταστήματα του θα λειτουργήσει ο όμιλος Notos Com, εξυπηρετώντας τυχόν τηλεφωνικές παραγγελίες, ενώ ενεργοποιώντας εναλλακτικά δίκτυα μεταφοράς, υπόσχεται την εκτέλεση online παραγγελιών κατ’οίκον εντός τριημέρου σε καταναλωτές σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη μόνον.

Η Αττικά Πολυκαταστήματα, εκτός από την εξυπηρέτηση των online παραγγελιών του atticabeauty.gr (καλλυντικά) και atticadps.gr (αξεσουάρ), δεν θα υιοθετήσει την επιλογή του click & collect για τα πολυκαταστήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Η εταιρεία ωστόσο έχει δημιουργήσει την υπηρεσία «call to shop», δηλαδή την υποδοχή τηλεφωνικών παραγγελιών για προϊόντα που εμφανίζονται στο διαδικτυακό τους τόπο, και τα οποία ο καταναλωτής, εφόσον παραγγείλει, μπορεί να παραλάβει αυθημερόν στο χώρο του, μέσω εναλλακτικού δικτύου μεταφοράς που έχει δεσμεύσει η εταιρεία.

Αντιθέτως, μόνον ηλεκτρονικές παραγγελίες που μπορούν να παραληφθούν από τους καταναλωτές, έξω από τα καταστήματα, υποδέχεται τόσο η ΙΚΕΑ όσο και η Intersport, αλυσίδες του ομίλου Φουρλή.

Οι αλυσίδες Zara και οι ομόσταβλες του γκρούπ Inditex, υιοθέτησαν επίσης την επιλογή click & collect, εξυπηρετώντας τις online παραγγελίες και έξω από τα καταστήματα. Ωστόσο, οι καταναλωτές εφόσον ενημερωθούν για την άφιξη της παραγγελίας τους στα καταστήματα –που θα λειτουργούν μόνον ως hub παραδόσεων- θα πρέπει να επικοινωνούν τηλεφωνικά με το εκάστοτε κατάστημα επιλογής τους, ώστε να κλείνουν ραντεβού για την παραλαβή των εμπορευμάτων.

Εν αντιθέσει με τις αλυσίδες που πωλούν προϊόντα ένδυσης, υπόδησης, καλλυντικά, ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά είδη, οι αλυσίδες παιχνιδιών έχουν βραχυκυκλώσει. Ήδη από την περασμένη Παρασκευή η αλυσίδα Jumbo έκανε γνωστό πως δεν θα προσφέρει την υπηρεσία click away, και σκοπεύει να ενεργοποιήσει το eshop της ξανά από τις 17 Δεκεμβρίου, με πλαφόν ωστόσο να εξυπηρετεί έως 2.800 παραγγελίες ημερησίως. Η αλυσίδα Μουστάκας γνωστοποίησε σήμερα πως η υπηρεσία click & pick είναι προσωρινά απενεργοποιημένη. Όπως αναφέρει στον διαδικτυακό της τόπο, η υπηρεσία, θα είναι και πάλι σύντομα κοντά στους καταναλωτές για τα επόμενα ραντεβού.
News247.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γ. Χατζησαλάτας: Οι καταληκτικές ημερομηνίες οικονομικών αιτήσεων και δηλώσεων για τον Φεβρουάριο

«Από τις 2 έως τις 8 Φεβρουαρίου θα γίνονται οι αιτήσεις για την Επιστρεπτέα Προκαταβολή 5, όσον αφορά τις νεοσύστατες επιχειρήσεις και τις επιχειρήσεις που είχαν κάνει εμπρόθεσμη αίτηση έως τις 19 Ιανουαρίου αλλά δεν προχώρησαν

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *