Επιμέλεια… Ν. Παρασκευάς, Κ. Πετούση Θ. Ασβεστόπουλος
Εκπλήξεις, εξαγγελίες αλλά και χτυπήματα κάτω από τη ζώνη, αν θα μπορούσαμε να τα χαρακτηρίσουμε έτσι, είχε το debate, των υποψηφίων δημάρχων Πειραιά, που διοργάνωσαν χθες αργά το απόγευμα στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά, το ΚΑΝΑΛΙ ΕΝΑ 90,4 και το Portnet.
Το debate, στο οποίο πήραν μέρος ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης και οι υποψήφιοι Δήμαρχοι Νίκος Βλαχάκος που πρόσκειται στη Ν.Δ., ο Νίκος Μπελαβίλας που έχει το χρίσμα του ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ., η Διαμάντω Μανωλάκου που εκπροσωπεί το Κ.Κ.Ε. και ο Θανάσης Διαβολάκης, που κατεβαίνει με τη σημαία του ΑΝΤΑΡΣΥΑ, άρχισε στις 7 το απόγευμα και ολοκληρώθηκε λίγο πριν τις 9 το βράδυ.
Η έκπληξη του debate
Η έκπληξη που προαναφέραμε συνίσταται στο γεγονός ότι ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης και ο υποψήφιος του ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ. Νίκος Μπελαβίλας συμφώνησαν στο θέμα της επέκτασης του λιμανιού προκειμένου να γίνει ο Πειραιάς Home Port και να μπορεί να φιλοξενεί τουρίστες για κάποιες ημέρες. Βέβαια, προϋπόθεση για την επέκταση του λιμανιού είναι να γίνει σύμφωνα με την απόφαση της Ε.ΣΑ.Λ. και όχι σύμφωνα με το πλάνο της COSCO κάτι που σημαίνει ότι θα είναι πολύ περιορισμένης έκτασης και δεν θα περιλαμβάνει mall. Αντίθετα, οι τρεις άλλοι υποψήφιοι τάχθηκαν εναντίον της όποιας επέκτασης του
λιμανιού χαρακτηρίζοντάς την καταστροφική για την πόλη.
Οι εξαγγελίες έγιναν από τον κ. Μώραλη, ο οποίος να ανακοίνωσε ότι θα προσφύγει στη Δικαιοσύνη διεκδικώντας τα 130 στρέμματα που βρίσκονται στο χώρο του λιμανιού και ανήκουν στο Δήμο τα οποία παράνομα το ΤΑΙΠΕΔ παραχώρησε στη COSCO, παρόλο που η Δημοτική Αρχή είχε έγκαιρα ενημερώσει του αρμόδιους υπουργούς ότι η συγκεκριμένη έκταση δεν ανήκε στο Δημόσιο.
Επίσης, ο κ. Βλαχάκος εξήγγειλε ότι στελέχη του συνδυασμού του και εμπειρογνώμονες επεξεργάζονται ένα σύστημα που θα μοιάζει με την αρχαιοελληνική «σεισάχθεια» προκειμένου να πληρώνονται οι λογαριασμοί των φτωχών Πειραιωτών που τους έχει κόψει η Δ.Ε.Η. το ρεύμα, γιατί δεν έχουν να το πληρώσουν, αλλά και ληξιπρόθεσμα δάνεια Πειραιωτών που έχασαν τις περιουσίες τους λόγω της κρίσης και κινδυνεύουν να χάσουν και το σπίτι τους στον πλειστηριασμό.
Tα χτυπήματα… κάτω από τη μέση
Όσο αφορά στα χτυπήματα … κάτω από τη μέση, αυτά έγιναν από διάφορους υποψήφιους και για ξεχωριστά θέματα.
Για παράδειγμα ο κ. Μπελαβίλας ρώτησε το Νίκο Βλαχάκο αν ισχύει αυτό που ακούγεται από ορισμένους Πειραιώτες, δηλαδή πως είτε τον Μώραλη ψηφίσει κάποιος είτε τον Βλαχάκο, Δήμαρχος θα βγει … ο Μαρινάκης! Επίσης, ο ίδιος υποψήφιος ρώτησε τον Δήμαρχο γιατί έχει αποδεχθεί τη θέση του μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου του Ο.Λ.Π. που έχει απολαβές 55 χιλιάδων ευρώ το χρόνο, σύμφωνα με δημοσίευμα εφημερίδας. Τέλος, ο κ. Μώραλης ρώτησε τον κ. Βλαχάκο γιατί δυσανασχετεί όταν στελέχη της Ν.Δ. κατεβαίνουν με τον συνδυασμό «ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΝΙΚΗΤΗΣ» τη στιγμή που και ο ίδιος πριν μερικά χρόνια είχε κατέβει υποψήφιος με το συνδυασμό του Π. Μαντούβαλου και όχι με τον επίσημο της Ν.Δ. του Β. Μιχαλολιάκου, παρόλο που ανήκε πολιτικά στη Ν.Δ..
Απαντώντας στις ερωτήσεις αυτές ο κ. Μώραλης, αρχικά, είπε ότι η θέση του συμβούλου στο Δ.Σ. του Ο.Λ.Π. που καλύπτεται από τον εκάστοτε Δήμαρχο Πειραιά και όχι προσωπικά από τον ίδιο είναι θεσμική, και προβλέπεται από τη συμφωνία ιδιωτικοποίησης του λιμανιού που υπέγραψε η Κυβέρνηση του ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ. με τη COSCO, οπότε δεν είναι κάτι που αφορά τον ίδιο προσωπικά, ενώ οι απολαβές που απορρέουν από αυτή τη θέση είναι κατά πολύ μικρότερες και δεν ξεπερνούν τις 16 έως 17 χιλιάδες ευρώ ετησίως καθαρά.
Αυτό όμως, είπε ο κ. Μώραλης είναι κάτι που δεν αφορά την πολιτική του Δήμου απέναντι στη COSCO και σαφώς η ανάδειξή του δεν έχει πολιτικά κίνητρα αλλά αποβλέπει αλλού…
Από την πλευρά του ο κ. Βλαχάκος απάντησε ότι ο κ. Μαρινάκης κατεβαίνει υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με το συνδυασμό του κ. Μώραλη, οπότε ότι και να γίνει δεν πρόκειται να εκλεγεί Δήμαρχος και κατά συνέπεια ο κ. Μπελαβίλας μπορεί να πάψει να ανησυχεί, ενώ διευκρίνισε ότι όντως είχε κατέβει υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος και είχε εκλεγεί με το συνδυασμό του Π. Μαντούβαλου αλλά μετά από ένα μήνα ανεξαρτητοποιήθηκε και ακολουθούσε τη γραμμή του τότε Δημάρχου Β. Μιχαλολιάκου που είχε κατέβει με τη σημαία της Ν.Δ.
Οι ερωτήσεις που τέθηκαν από τους δημοσιογράφους, Νίκο Παρασκευά (Δ/ντη του ΚΑΝΑΛΙΟΥ ΕΝΑ 90,4) και Νότη Ανανιάδη (υπεύθυνο του Portnet) χωρίστηκαν σε τέσσερις ενότητες. Η πρώτη αφορούσε την καθημερινότητα του πολίτη, η δεύτερη το λιμάνι, η τρίτη τις εκκρεμότητες που υπάρχουν στην πόλη και η τέταρτη στις αναπτυξιακές προοπτικές του Πειραιά.
Οι πέντε υποψήφιοι δήμαρχοι επιγραμματικά τοποθετήθηκαν ως εξής:
Για την καθαριότητα
Ο Δήμαρχος Γιάννης Μώραλης τόνισε ότι έγινε μια σημαντική δουλειά όλα αυτά τα χρόνια τόσο στον τομέα της καθαριότητας όσο και στον τομέα των υποδομών, δεδομένου ότι θέματα που χρόνιζαν επί δεκαετίες όπως εκείνα της ανάπλασης του Μικρολίμανου, της ανάπλασης της περιοχής του Αγ. Διονυσίου κλπ δρομολογήθηκαν και ξεκίνησαν ή πρόκειται να ξεκινήσουν εντός των ημερών.
Οι πέργκολες γκρεμίζονται, οι δρόμοι ασφαλτοστρώνονται, έγιναν νέες πλατείες, ανακαινίστηκαν αθλητικοί χώροι και παιδικές χαρές και γενικά μπήκαν οι βάσεις για έναν Πειραιά διαφορετικό, ελκυστικό προς τους επισκέπτες και φιλικό προς τους δημότες του.
Ο Νίκος Μπελαβίλας εξέφρασε την αντίθετη άποψη λέγοντας ότι η καθημερινότητα των Πειραιωτών έχει πιάσει πάτο αφού στο θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων δεν έχει γίνει το παραμικρό, στην υπόθεση της ανακύκλωσης μάς έχουν περάσει ακόμα και μικρότεροι δήμοι όπως η Ελευσίνα, ενώ το κυκλοφοριακό πρόβλημα ταλαιπωρεί του Πειραιώτες γιατί ο Δήμος δεν τολμά να κάνει το απλούστατο, να απομακρύνει τα διπλοπαρκαρισμένα οχήματα.
Ο Νίκος Βλαχάκος υπογράμμισε ότι η καθημερινότητα των Πειραιωτών έχει γίνει πολύ δύσκολη λόγω της οικονομικής κρίσης. Υπάρχουν Πειραιώτες, τόνισε χαρακτηριστικά, που δεν έχουν ρεύμα γιατί το έκοψε η Δ.Ε.Η. επειδή δεν είχαν να το πληρώσουν, ενώ πολλά σπίτια Πειραιωτών που αγοράσθηκαν με δάνειο τώρα κινδυνεύουν να χαθούν λόγω των πλειστηριασμών.
Για αυτό, όπως, είπε επεξεργάζεται με το επιτελείο του ένα επαναστατικό πρόγραμμα, που θα επαναφέρει το κομμένο ρεύμα στα νοικοκυριά που δεν έχουν και θα γλιτώσει τα σπίτια των φτωχών Πειραιωτών από τα ντόπια και ξένα κοράκια που είναι έτοιμα να τα πάρουν για ένα κομμάτι ψωμί μέσω των πλειστηριασμών – εξπρές που εφαρμόζει η Κυβέρνηση.
Η Διαμάντω Μανωλάκου είπε ότι πηγή όλων των δεινών για την κοινωνία είναι οι μνημονιακοί νόμοι που εφαρμόζει κατά γράμμα η Κυβέρνηση και προωθούν ελαστικές μορφές εργασίας, έχουν μειώσει το προσωπικό του Δήμου, το οποίο οριακά πλέον μπορεί να ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις του και έχουν κάνει αφόρητη τη ζωή των κατοίκων των φτωχών συνοικιών.
Ο Θανάσης Διαβολάκης από τη πλευρά του ανέφερε ότι η καθημερινότητα στην πόλη έχει δυσκολέψει πολύ, κυρίως εξαιτίας της ανεργίας που προκάλεσαν τα μνημόνια. Ενδεικτικό όπως είπε είναι το γεγονός ότι ο πληθυσμός της πόλης μειώθηκε κατά πολλές χιλιάδες άτομα μέσα σε μια δεκαετία.
Λιμάνι – ΟΛΠ
Ο Γιάννης Μώραλης ανέφερε ότι η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού ξεκίνησε πριν αναλάβει ο ίδιος τα καθήκοντά του ως Δήμαρχος. Η θέση η δική μας, τόνισε, ήταν να παραμείνει δημόσιο το λιμάνι κα μάλιστα πήραμε και απόφαση στο Δημοτικό Συμβούλιο για την ίδρυση Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου για να διαχειρίζεται τον Ο.Λ.Π.
Η πρόταση αυτή απορρίφθηκε από δυο κυβερνήσεις, τόσο από την προηγούμενη όσο και από την σημερινή.
Όταν τελικά, η Κυβέρνηση αποφάσισε την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού και την παραχώρησή του στην COSCO εμείς διεκδικήσαμε και πετύχαμε τα περισσότερα δυνατά ανταλλάγματα υπέρ του Δήμου.
Στο πλαίσιο αυτό δεχθήκαμε τις επενδύσεις που αποφάσισε η Ε.ΣΑ.Λ. ύστερα από προτάσεις του Ο.Λ.Π. να γίνουν στο λιμάνι και δεχθήκαμε και την επέκταση του λιμανιού με τους όρους και τις δεσμεύσεις που προβλέπονται στην απόφαση της Ε.ΣΑ.Λ.. Και επιτέλους, θα πρέπει να σταματήσει η σπέκουλα ότι θα γίνει λιμάνι στην Πειραϊκή γιατί αυτό το λένε εκείνοι που δεν θέλουν να γίνει κανένα έργο στον Πειραιά και με τον τρόπο αυτό πάνε να φοβίσουν τους Πειραιώτες λέγοντας ανακρίβειες.
Ο Νίκος Βλαχάκος τόνισε ότι η επέκταση του λιμανιού με όποιον τρόπο και να γίνει θα προκαλέσει τεράστια περιβαντολλογική και κυκλοφοριακή επιβάρυνση στον Πειραιά και θα υποβαθμίσει τη ζωή της πόλης. Κατά συνέπεια, τόσο ο ίδιος όσο και σύσσωμός ο συνδυασμός του είναι εναντίον οποιασδήποτε επέκτασης του λιμανιού. Η Ν.Δ., όπως είπε, μπορεί να έχει ταχθεί υπέρ της επέκτασης του λιμανιού όμως εμείς δεν είμαστε εδώ για να ακούμε τι λέει το κόμμα αλλά για να ακούμε τη φωνή των Πειραιωτών. Αυτούς εκφράζουμε και αυτούς θέλουμε να υπηρετήσουμε.
Επιπλέον, η επέκταση του λιμανιού θα είναι και η προσβολή για το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή που βρίσκεται μπροστά από τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων.
Ο Νίκος Μπελαβίλας από την πλευρά του ανέφερε ότι η σύμβαση για την παραχώρηση του Ο.Λ.Π. έγινε επί Βενιζέλου και ο ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ. πέτυχε να γίνουν πολλές αλλαγές σε αυτήν προς όφελος του Πειραιά και των παραλιμένιων Δήμων. Η επέκταση του λιμανιού σίγουρα έχει πρόβλημα, ωστόσο πετύχαμε να γίνει στη μικρότερη δυνατή έκταση, να μην περιέχει mall, και να υπάρχει πάντα ο καθοριστικός έλεγχος του Κ.Α.Σ..
Ως λιμάνι της Μεσογείου, ο Πειραιάς χρειάζεται την κρουαζιέρα γιατί αν την αξιοποιήσει σωστά θα έχει πολλά οφέλη. Για αυτό είμαστε υπέρ της επέκτασης του λιμανιού αλλά με όρους που θα ελαχιστοποιούν τα προβλήματα για την πόλη. Ωστόσο ο αγώνας για βελτίωση της συμφωνίας με την COSCO θα συνεχιστεί σε κάθε επίπεδο.
Η Διαμάντω Μανωλάκου είπε ότι το λιμάνι το εκμεταλλεύεται το κινεζικό μονοπώλιο που έχει επιβάλει τριτοκοσμικές συνθήκες εργασίας, ελαστικά ωράρια, χαμηλούς μισθούς κλπ. Επίσης, τόνισε ότι η επέκταση του λιμανιού προς την Πειραϊκή θα καταστρέψει την πόλη για αυτό το Κ.Κ.Ε. από νωρίς έχει εκφράσει την πλήρη αντίθεσή του, όχι μόνο στην επέκταση του λιμανιού αλλά σε ολόκληρη τη συμφωνία του ξεπουλήματος του στη COSCO.
Ο Θανάση Διαβολάκης ζήτησε να ακυρωθεί η συμφωνία με τη COSCO και να επανακρατικοποιηθεί το λιμάνι. Η αποικιοκρατική σύμβαση το μόνο που πέτυχε ήταν να αυξήσει τα υπερκέρδη της COSCO.
Οι εκρεμμότητες της πόλης
Ο Δήμαρχος Γιάννης Μώραλης υποστήριξε ότι οι μεγάλες εκκρεμότητες της πόλης που χρόνιζαν για πάνω από σαράντα χρόνια θα πάψουν σε λίγο να υπάρχουν γιατί έχουν δρομολογηθεί λύσεις. Οι αναπλάσεις στο Μικρολίμανο, στον Αγ. Διονύσιο, στην περίμετρο του λιμανιού βρίσκονται σε εξέλιξη ή θα αρχίσουν εντός ολίγου.
Ο Πύργος ένα κτήριο φάντασμα σαράντα τριών χρόνων βγήκε σε διεθνή διαγωνισμό, ο οποίος αυτή τη φορά θα είναι γόνιμος, ενώ το κτήριο της πρώην Ραλλείου θα γίνει το νέο Δικαστικό Μέγαρο της πόλης. Αυτά όμως, όπως είπε ο κ. Μώραλης, είναι μόνο η αρχή , υπάρχει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα με διασφαλισμένη χρηματοδότηση μέσω της Ο.Χ.Ε. για να γίνουν πολλά στην πόλη. Αποκάλυψε επίσης ότι επί τέσσερα χρόνια ήταν σε επικοινωνία με τα αρμόδια υπουργεία για τα 130 στρέμματα στο Παλατάκι που ανήκουν στο Δήμο αλλά το ΤΑΙΠΕΔ. τα εκχώρησε στη COSCO, αλλά αφού η Κυβέρνηση αποφεύγει να συζητήσει με τον Δήμο για να βρεθεί μια λύση στο θέμα αυτό, η Δημοτική Αρχή είναι υποχρεωμένη να προσφύγει στη Δικαιοσύνη για να προασπίσει και να διασφαλίσει τα δικαιώματα της πόλης.
Ο Νίκος Βλαχάκος τόνισε ότι η εκκρεμότητα με τη Ράλλειο πρέπει να λήξει με τη δημιουργία στο συγκεκριμένο κτήριο του Δικαστικού Μεγάρου, κάτι για το οποίο, όμως θα πρέπει να βοηθήσει και η Κυβέρνηση που δεν προχωρά τις διαδικασίες όπως θα έπρεπε ενώ ο Πύργος βγήκε μεν σε διεθνή διαγωνισμό για να αξιοποιηθεί αλλά με πολύ μικρό τίμημα μόλις 15 εκατ. ευρώ τη στιγμή που αντικειμενική του αξία είναι τριπλάσια. Επιπλέον είπε ότι η βίλα Ζαχαρίου πρέπει να γίνει πολιτισμικό και συνεδριακό κέντρο που δεν έχει ο Πειραιάς.
Ο Νίκος Μπελαβίλας τόνισε ότι η Δημοτική Αρχή παραμένει θεατής των εξελίξεων επειδή δεν απαιτεί. Ο Δήμαρχος πρέπει να πιέζει και να χτυπά το χέρι στο τραπέζι όταν χρειάζεται. Επί πέντε χρόνια η Δημοτική Αρχή δεν έκανε τίποτα και κυρίως άφησε ανεκμετάλλευτα τα 85 εκατομμύρια της Ο.Χ.Ε. με τα οποία θα μπορούσε να είχε κάνει πολλά.
Η Διαμάντω Μανωλάκου ανέφερε ότι ο Πύργος φτιάχτηκε με λεφτά του λάου και πρέπει να αξιοποιηθεί υπέρ του λαού. Βγήκε σε διεθνή διαγωνισμό “πάμφθηνα” για να ικανοποιηθούν εκείνοι που κάνουν business και όχι οι Πειραιώτες.
Ο Θανάσης Διαβολάκης ζήτησε να μην περάσει σε ιδιώτες ο Πύργος αλλά να αξιοποιηθεί με βάση μελέτες που θα κάνουν οι υπηρεσίες του Δήμου. Είπε ακόμα ότι πρέπει να αξιοποιηθούν τα εγκαταλειμμένα κτήρια της πόλης και όχι να σκεπάζονται με πανιά. Καταλήγοντας, τόνισε, ότι ο Πειραιάς έχει κυβερνηθεί από όλους, αλλά κανείς δεν έκανε τίποτα. Ακόμα οι λαϊκές συνοικίες υποφέρουν όταν γίνονται μεγάλες νεροποντές. Κανένας όμως δεν απολογήθηκε ποτέ για αυτή την κατάσταση.
Όραμα για τον Πειραιά
Ο Γιάννης Μώραλης αναφερόμενος στο μέλλον της πόλης είπε ότι ο Πειραιάς είναι σε τροχιά ανάπτυξης αφού για πρώτη φορά έχουν καταρτιστεί μακροχρόνια σχέδια τα οποία διασφαλίζουν προοπτικές για την ανάπτυξη του τουρισμού, την αντιμετώπιση της ανεργίας, τη δημιουργία υποδομών κλπ τα οποία μάλιστα έχουν διασφαλισμένους πόρους μέσω της Ο.Χ.Ε. που θα αποφέρει στην πόλη πάνω από 85 εκατομμύρια ευρώ. Από την Ο.Χ.Ε., διευκρίνισε ο Δήμαρχος ακόμα δεν έχουν εκταμιευτεί χρήματα γιατί μόλις πριν ένα χρόνο εγκρίθηκε από την Περιφέρεια. Η Ο.Χ.Ε. όμως είναι μια πρόκληση που βρίσκεται μπροστά μας εμείς τη σχεδιάσαμε και εμείς είμαστε οι πιο κατάλληλοι για να την υλοποιήσουμε.
Ο Νίκος Μπελαβίλας τόνισε ότι είναι πολλά έργα προγραμματισμένα για τον Πειραιά με διασφαλισμένους πόρους από την Περιφέρεια, όπως έργα αναπλάσεων, αξιοποίηση παλιών εργοστασίων, η ίδρυση της Ιπποδάμειας Αγοράς κλπ. Από το 2010 έχουν πέσει στο τραπέζι σχέδια για την ανάπτυξη της πόλης αλλά δεν υπήρξε καμία προθυμία για να προχωρήσουν, ωστόσο οι προοπτικές υπάρχουν για να αλλάξει ριζικά η εικόνα της πόλης. Απλά χρειάζεται γνώση, μέθοδος και διάθεση.
Ο Νίκος Βλαχάκος τόνισε ότι θα πρέπει ο Πειραιάς να γίνει λιμάνι προόδου με την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και την προσέλκυση επενδυτών. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να δοθούν κίνητρα όπως η μείωση των δημοτικών τελών κατά 20%. Παράλληλα είπε, θα πρέπει να εκμεταλλευτούμε το λιμάνι.
Να αξιοποιήσουμε την αρχαία μας κληρονομία, να κάνουμε τον Πειραιά λιμάνι του προορισμού, να δημιουργούμε πολιτιστικά δρώμενα, να φτιάξουμε τουριστικά πακέτα συνδεδεμένα με το Δημοτικό Θέατρο. Όπως λέει και ο τίτλος του συνδυασμού μας θέλουμε τον Πειραιά πόλη πρότυπο για όλη την Ελλάδα. Ακόμα και νέες θέσεις εργασίας μπορούμε να διασφαλίσουμε εάν απαιτήσουμε από επιχειρηματίες ή επενδυτές που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στον Πειραιά, να απασχολούν ένα ποσοστό εργαζομένων από την πόλη μας.
Η Διαμάντω Μανωλάκου τόνισε ότι ανάπτυξη είναι οι άνθρωποι που δίνουν ζωή, με τα σημερινά δεδομένα όμως ο πλούτος πάει στις τσέπες των καπιταλιστικών επιχειρήσεων. Προτεραιότητα πρέπει να είναι οι ανάγκες το λαού. Η Ο.Χ.Ε. που προωθεί η Δημοτική Αρχή ενισχύει τους επιχειρηματικούς ομίλους και υψώνει οικονομικά τείχη ανάμεσα στην βιτρίνα και τις λαϊκές αγορές.
Ο Πειραιάς, κατέληξε, χρειάζεται αξιοποίηση των ελεύθερων χώρων, κρατική χρηματοδότηση για την ικανοποίηση των αναγκών των δημοτών του, παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού και διεύρυνση του συγκοινωνιακού χάρτη της πόλης με την επέκταση του τραμ στην Πειραϊκή για να εξυπηρετούνται και εκείνοι που πάνε στα δυο νοσοκομεία της πόλης.
Ο Θανάσης Διαβολάκης τέλος υπογράμμισε ότι μέχρι τώρα ο Πειραιάς λειτουργεί για τα μεγάλα συμφέροντα και όχι για το λαό. Η πόλη, βρίσκεται στο στόχαστρο επιχειρηματικών συμφερόντων που την βλέπουν σαν φιλέτο και θέλουν να το ξεκοκκαλίσουν. Ο Πειραιάς, είπε χαρακτηριστικά, μοιάζει με τον Πύργο, δηλαδή έχει μείνει ένα ερείπιο στο οποίο κανείς δεν κάνει καμία παρέμβαση. Εμείς κατέληξε θέλουμε έναν Πειραιά ανατροπής και αγώνων των εργαζομένων.