Εκλογές… πίσω από τις αντίδρασεις για την επέκταση του Λιμανιού (;)

Του Νίκου Παρασκευά

Σφαγή στον τοπικό ΣΥΡΙΖΑ – Επώνυμο στέλεχος καταγγέλλει συντρόφους του ότι διαδίδουν ψέματα και αλλοιώνουν χάρτες για να παραπλανήσουν τον κόσμο.

Στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου εμφανίστηκαν εκπρόσωποι δύο κινήσεων, η μια με το όνομα «Ενεργοί Πολίτες της Πειραϊκής» και η άλλη με τον τίτλο «Λιμάνι Φιλικό στην Πόλη».

Οι άνθρωποι αυτοί είναι γνωστοί στην πειραϊκή κοινωνία, με ενεργή συμμετοχή υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ σε όλες τις εκλογικές διαδικασίες μέχρι τώρα και κάποια στελέχη τους υποψήφιοι με το συνδυασμό «ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΑΓΩΝΙΑΣ – Η ΠΟΛΗ ΜΑΣ», που ήταν το παρακλάδι της Κυβέρνησης στον Πειραιά, αφού επικεφαλής του στις τελευταίες δημοτικές εκλογές ήταν ο πρώην υπουργός Ναυτιλίας Θεόδωρος Δρίτσας.

Οι εκπρόσωποι των κινήσεων αυτών εμφανίστηκαν στο Δημοτικό Συμβούλιο και μίλησαν για έργο καταστροφικό που θα μολύνει την ατμόσφαιρα, θα φέρει τα ογκώδη κρουαζιερόπλοια σχεδόν στα μπαλκόνια των σπιτιών της Πειραϊκής και θα δημιουργήσει κυκλοφοριακό χάος. Εμφάνισαν μάλιστα και χάρτη που έδειχνε τις αλλοιώσεις που θα προκαλέσουν στο περιβάλλον τα μπαζώματα της ακτογραμμής. Οι εκπρόσωποι των κινήσεων αυτών είπαν ακόμα ότι όσοι δημοτικοί σύμβουλοι στηρίξουν την επέκταση του λιμανιού θα τους βρουν απέναντί τους.

Ν. Μπελαβίλας: Μιλάμε μόνο για δύο νέες θέσεις κρουαζιερόπλοιων

Πέρα από τη συζήτηση που έγινε στο Δημοτικό Συμβούλιο, ο λέκτορας του Πολυτεχνείου Νίκος Μπελαβίλας, σημαίνων στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ στον Πειραιά, με επώνυμη ανάρτησή του στο διαδίκτυο καταγγέλλει τους εκπροσώπους των κινήσεων αυτών ως ψεύτες και τερατολόγους.

Τονίζει μάλιστα ότι οι χάρτες και οι αφίσες που κυκλοφορούν αναφέρονται και σε μπαζώματα της δεύτερης φάσης του έργου το οποίο δεν προβλέπεται να εκτελεστεί και εάν εκτελεστεί θα γίνει σε κάποιες γενιές μετά από μας. Δηλαδή δεν πρόκειται για κάτι που θα γίνει τώρα γιατί τώρα μιλάμε μόνο για δύο νέες θέσεις κρουαζιερόπλοιων.

Ο κ. Μπελαβίλας αναφέρει επίσης ότι οι χάρτες που παρουσιάστηκαν είναι «πειραγμένοι» ως προς το μέγεθος αφού εμφανίζουν τη Ψυτάλλεια πιο κοντά στον Πειραιά και δείχνουν ένα έργο διπλάσιο από αυτό που προβλέπεται.

Τονίζει παράλληλα ότι η ρύπανση που θα προκαλέσουν στο περιβάλλον τα κρουαζιερόπλοια θα είναι πολύ μικρότερη από το ντουμάνι που προκαλούν καθημερινά στο λιμάνι πρωί και απόγευμα τα πλοία που πηγαίνουν στην Κρήτη και τις Κυκλάδες καθώς δεν συμφέρει τις εταιρείες κρουαζιέρας να καπνίζουν τους επιβάτες τους που κολυμπούν στις πισίνες και πίνουν στο πότο τους στα ανοικτά μπαρ των πλοίων.

Και σε αυτήν την περίπτωση όμως, αναφέρει ο κ. Μπελαβίλας, στο σχέδιο προβλέπεται η εγκατάσταση πρότυπης ενεργειακής κάλυψης με ηλεκτρονικό ρεύμα από τη στεριά ώστε να μη δουλεύουν οι μηχανές των πλοίων όταν αυτά είναι στο λιμάνι.  Κατά συνέπεια τα αναφερόμενα περί ρύπανσης της ατμόσφαιρας είναι…παραμύθια.

Συνοψίζοντας, την άποψή του ο κ. Μπελαβίλας αναφέρει : «Παλιοί καλοί σύντροφοι, φίλοι ή όχι, ένα δημοκρατικό κίνημα για το περιβάλλον δεν έχει κανένα λόγο να αλλοιώνει τα στοιχεία του αντιπάλου για να τον κατατροπώσει. Στηρίζεται στην αλήθεια, στον επιστημονικό και στον ορθό λόγο. “Πειραγμένα στοιχεία” χρησιμοποιούσαν και χρησιμοποιούν βρώμικες εταιρείες και πολιτικές ομάδες άλλου τύπου με τις οποίες δεν έχουμε σχέση. Προσέξτε γιατί κινδυνεύετε να σας πάρουν τη μπάλα, οι πραγματικοί παίκτες των fake news – συμβαίνει σε πολλές περιπτώσεις.

Το πρόβλημα της αέριας ρύπανσης και της κυκλοφοριακής συμφόρησης

Η καμπάνια για την επέκταση του λιμανιού, οφείλει να πατήσει σε πραγματικά δεδομένα, ακόμη και αν αυτά δεν είναι τόσο δραματικά όσο θα ήθελαν οι συμμετέχοντες, ώστε να πειστεί η κοινωνία να σταματήσει το έργο.

Το πρόβλημα της αέριας ρύπανσης και της κυκλοφοριακής συμφόρησης αφορά όλη τη λειτουργία του λιμανιού – και έτσι πρέπει να τη δούμε: 100.000 ΙΧ που μπαινοβγαίνουν κάθε πρωί, δεκάδες πούλμαν με τουρίστες της κρουαζιέρας που μπλοκάρουν την Καστέλα, νταλίκες που μπαινοβγαίνουν στα οχηματαγωγά της Κρήτης, των Κυκλάδων, του Ανατολικού Αιγαίου, 100 απόπλοι-κατάπλοι στους μήνες αιχμής με τα φουγάρα να εκπέμπουν νέφη και σωματίδια. Αυτή είναι η πλήρης αλήθεια και αυτή την κατάσταση πρέπει να διεκδικήσουμε να αλλάξει. Εκεί είναι το κρίσιμο ζήτημα και με την κρουαζιέρα.»

Και στο βάθος εκλογές

Η όλη υπόθεση πάντως έχει έντονο προεκλογικό άρωμα για έναν πολύ απλούστατο λόγο. Οι εκπρόσωποι των κινήσεων και οι συνοδοιπόροι τους ενώ γνωρίζουν ότι η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για την επέκταση του λιμανιού είτε θετική είναι είτε αρνητική δεν παίζει κανένα ρόλο, αφού μόνο το Υπουργείο Ναυτιλίας μπορεί να τη σταματήσει, επιμένουν να συγκεντρώνονται, να κάνουν παραστάσεις και να «σηκώνουν το θέμα» στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Όταν με πρωτοβουλία του Δημάρχου πήγαν στον κ. Κουρουμπλή, ο οποίος τους είπε ξεκάθαρα ότι ο ίδιος δεν πρόκειται να σταματήσει το έργο αν και είναι ο μόνος που έχει αυτή τη δικαιοδοσία, και το έργο θα φρενάρει μόνο εάν θέλει η COSCO να το φρενάρει, δε διαμαρτυρήθηκαν ούτε οργάνωσαν καμία συγκέντρωση έξω από το Υπουργείο Ναυτιλίας που είναι κα το καθ’ ύλην αρμόδιο για να ζητήσουν να αποτραπεί η επέκταση του λιμανιού.

Αυτό σημαίνει δύο πράγματα.  Είτε ότι θέλουν να στοχοποιήσουν το Δήμαρχο, για δικούς τους λόγους, για να περάσει στην κοινή γνώμη η αντίληψη ότι αυτός είναι υπεύθυνος για όσα κατά την άποψή τους δεινά θα συμβούν στο λιμάνι, είτε επειδή τους… άνοιξε η όρεξη μετά τη ψήφιση του «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ» και θα διεκδικήσουν τη ψήφο των Πειραιωτών κατεβαίνοντας στις Δημοτικές Εκλογές.

Το τελευταίο φαίνεται και το πιο πιθανό σενάριο και ίσως εκεί να εμπλέκεται και η αντίδραση του Νίκου Μπελαβίλα, του οποίου το όνομα έχει ακουστεί για τις δημοτικές εκλογές και μάλιστα ως επικεφαλή του επίσημου συνδυασμού που θα κατεβάσει το κυβερνών κόμμα.

Βέβαια όλα αυτά είναι σενάρια.  Δεν τα υιοθετούμε απλά τα αναφέρουμε με το δεδομένο ότι δεν υπάρχει καπνός χωρίς φωτιά. Το τι θα γίνει μέχρι τις εκλογές κανείς δεν γνωρίζει, το σίγουρο πάντως είναι ότι το λιμάνι είναι ένα πολύ «πιασάρικο» θέμα στο οποίο θα … ακουμπήσουν όλοι οι υποψήφιοι.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κληρώνει 1.000ρικα η Εφορία για να μαζέψει αποδείξεις

Πέρασε από σαράντα κύματα αλλά σύμφωνα με υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών, η φορολοταρία θα δώσει το παρόν στο τέλος Σεπτέμβρη ή το αργότερο αρχές Οκτώβρη και στην κληρωτίδα θα μπουν όλες οι e-αποδείξεις του Αυγούστου. Ο ακριβής χρόνος της πρώτης κλήρωσης η οποία θα μοιράσει 1.000 ευρώ σε χίλιους[…]

Περισσότερα »

Στρατηγικός ο ρόλος της ναυτιλίας στην ενίσχυση των ενεργειακών σχέσεων Ελλάδας-ΗΠΑ

Η ελληνική ναυτιλία είναι ένα μεγάλο κομμάτι της οικονομικής ιστορίας της Ελλάδας-ΗΠΑ. Το μέγεθος της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας, είναι ένα τεράστιο επίτευγμα, για το οποίο ο ελληνικός λαός είναι δικαιολογημένα υπερήφανος, τόνισε ο Αμερικανός πρέσβης Τζέφρι Πάιατ μιλώντας το μεσημέρι της Τρίτης 8 Μαΐου σε γεύμα στην ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά,[…]

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *