Όλα τα πιθανά σενάρια για την εξέλιξη της πανδημίας του κοροναϊού στην Ελλάδα προκειμένου – εάν χρειαστεί – να ληφθούν εγκαίρως νέα έκτακτα μέτρα εξετάζουν στην κυβέρνηση σε συνεργασία με την ειδική ομάδα επιστημόνων του ΕΟΔΥ.

Με δεδομένο ότι οι επόμενες δύο εβδομάδες θεωρούνται κρίσιμες για την εξέλιξη της πανδημίας, φαίνεται πως έχουν μπει για τα καλά στο «τραπέζι» νέα έκτακτα μέτρα, όπως το κλείσιμο των αεροδρομίων  αλλά και η επέκταση του μέτρου που αφορά στην απαγόρευση κυκλοφορίας.

Ένας από τους φόβους της επιστημόνων, είναι μήπως υπάρξουν νέες εστίες διασποράς του ιού από τα «εισαγόμενα» κρούσματα που φτάνουν τις τελευταίες ώρες στη χώρα, όπως φοιτητές και εργαζόμενοι από το εξωτερικό που επαναπατρίζονται.

Ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Νίκος Χαρδαλιάς είχε προϊδεάσει από χθες για το επόμενο διάστημα.

Απαντώντας σε ερώτηση αν θα επεκταθούν τα μέτρα και μετά τις 6 Απριλίου και αν ληφθούν κι άλλα, ανάφερε ότι «όλα τα μέτρα είναι στο τραπέζι και εξετάζονται καθημερινά. Αξιολογούμε τα δεδομένα και είμαστε έτοιμοι ακόμη και για το πιο ακραίο σενάριο».

Προς παράταση της απαγόρευσης κυκλοφορίας

Το πρωί, ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης εμφανίστηκε με την πλευρά του σχεδόν βέβαιος για την επέκταση του μέτρου απαγόρευσης κυκλοφορίας  ενώ λίγο αργότερα, ήρθε και ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης  να αφήσει  ανοιχτό το ενδεχόμενο να κλείσουν όλα τα αεροδρόμια για την αντιμετώπιση διασποράς του κοροναϊού στη χώρα μας, επισημαίνοντας ότι πρόκειται για ένα μέτρο που εξετάζεται σε «ύστερη φάση».

Τι θα γίνει με τα αεροδρόμια

Μιλώντας στο ΣΚΑΙ, ο κ. Γεραπετρίτης διευκρίνισε ότι σε αυτή τη φάση η κυβέρνηση μεριμνά για τον επαναπατρισμό Ελλήνων μόνο για λόγους υγείας ή έλλειψης στέγης σε χώρες του εξωτερικού, καθώς όπως υπογράμμισε το σύστημα έχει ήδη επιβαρυνθεί σημαντικά από την καραντίνα όσων φρόντισαν ήδη να επιστρέψουν και τη διαδικασία ιχνηλάτησης των επαφών τους.

«Σε μία ύστερη φάση κι αυτό είναι ανοιχτό (σ.σ. κλείσιμο όλων των αεροδρομίων). Ήδη υπάρχει απαγόρευση πτήσεων από χώρες με υψηλούς δείκτες κρουσμάτων, όμως έρχονται ακόμα πτήσεις. Ήδη 6.500 άτομα προερχόμενα από το εξωτερικό είναι σε καραντίνα.

Αυτό επιβαρύνει το σύστημα, επειδή γίνεται μία πολύ σοβαρή δουλειά και στο κομμάτι της αστυνόμευσης, της επιτήρησης και ιχνηλάτησης για να περιορίζονται κι όσοι έρχονται σε επαφή μαζί του. είναι μια επιβάρυνση που δεν μπορούμε να επωμιστούμε απολύτως.

Γι’ αυτό είπαμε ότι θα δεχτούμε επιστροφές μόνο για λόγους υγείας ή αν δεν υπάρχει στέγη. Άνθρωποι που δεν έχουν λόγο να έρθουν τώρα στην Ελλάδα δεν θα έρθουν», επισήμανε μεταξύ άλλων ο κ. Γεραπετρίτης.

Τα μέτρα θα διαρκέσουν περισσότερα

Νωρίτερα, ο κ. Γεωργιάδης (Open) είχε δηλώσει ότι «τα μέτρα για την απαγόρευση της κυκλοφορίας στη χώρα μας θα διαρκέσουν πολύ περισσότερο από τις 6 Απριλίου».

Ο υπουργός Ανάπτυξης  ξεκαθάρισε ότι η κατάσταση στη χώρα μας είναι αρκετά καλύτερα συγκριτικά με άλλες χώρες, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να παρθούν όλα τα μέτρα για να αντιμετωπιστεί ο κοροναϊός.

Ποια άλλα μέτρα είναι στο «τραπέζι»

Υπουργοί και επιστήμονες παρακολουθούν καθημερινά την εξέλιξη της πανδημίας στην Ελλάδα όλο το προηγούμενο διάστημα επαναλάμβαναν ότι παρά τη σχετικά καλύτερη εικόνα που υπάρχει στη χώρα μας σε σύγκριση με άλλες, δεν επιτρέπεται κανένας εφησυχασμός.

Την ίδια στιγμή προειδοποιούσαν ότι εάν χρειαστεί θα λάβουν νέα έκτακτα μέτρα, ώστε να βάλουν «φρένο» στη διασπορά του ιού.

Στο πλαίσιο αυτό, εάν κριθεί απαραίτητο , θα εφαρμοστούν μέτρα που έχουν ήδη δοκιμαστεί σε άλλες χώρες της Ευρώπης ή του κόσμου. Μέτρα που ενισχύουν τον κοινωνικό περιορισμό, που προβλέπουν ακόμη αυστηρότερη επιτήρηση και εισάγουν σκληρές ποινές για παραβάτες.

Σύμφωνα με πληροφορίες μέχρι στιγμής έχουν πέσει στο «τραπέζι» διάφορες προτάσεις ανάλογα με την εξέλιξη της πανδημίας:

  • Περαιτέρω περιορισμός της κυκλοφορίας για συγκεκριμένες ώρες κατά τις οποίες θα παραμένουν ανοιχτά σουπερμάρκετ, φαρμακεία και τράπεζες.
  • Δυνατότητα εξόδου για σωματική άσκηση ή σε περιορισμένη απόσταση από το σπίτι για περιορισμένο χρόνο και μόνο μία φορά την ημέρα.
  • Απαγόρευση μετακίνησης από δήμο σε δήμο. Εφαρμόζεται στην Ιταλία με εξαίρεση περιπτώσεις «απολύτου ανάγκης» και για «λόγους υγείας».
  • Διακοπή λειτουργίας μέσων μαζικής μεταφοράς. Εφαρμόζεται ήδη στη Σερβία, είχε εφαρμοστεί και σε κάποιες πόλεις της Κίνας.
  • Απαγόρευση νυχτερινής κυκλοφορίας όπως συμβαίνει ήδη σε περισσότερες από 15 χώρες το κόσμου, όπως την Αίγυπτο και τη Σαουδική Αραβία, και σε τουλάχιστον 35 πόλεις της Γαλλίας.
  • Τσουχτερά πρόστιμα για παραβίαση της απαγόρευσης κυκλοφορίας. Αυτή τη στιγμή στη Γαλλία το πρόστιμο είναι 135 ευρώ και 1.500 ευρώ για κατ’ επανάληψη παραβάτες, με σκέψεις να αυξηθεί περαιτέρω, ενώ η Ιταλία εξετάζει το ενδεχόμενο να διαμορφώσει το πρόστιμο στα 3.000 ευρώ.

in.gr