Petrofin: Βασικός χρηματοδότης της ελληνικής ναυτιλίας οι εθνικές τράπεζες

Του Νίκου Μπαρδούνια               

Σημαντικοί χρηματοδότες της Ελληνικής ναυτιλίας και για το 2018 συνέχισαν να είναι οι Ελληνικές τράπεζες οι οποίες αύξησαν το χαρτοφυλάκιο δανεισμού τους κατά 8,03% σύμφωνα με στοιχεία από την ετήσια έρευνα της Petrofin.

Αντιθέτως οι διεθνείς τράπεζες, με παρουσία στη χώρα μας, συνέχισαν να μειώνουν την έκθεσή τους στην ναυτιλιακή βιομηχανία και το 2018 κατά 14,13% έναντι μείωσης 10,52% το 2017.

Αναφορικά με τις ελληνικές τράπεζες προκύπτει ότι η Eurobank έχει σημειώσει αύξηση της τάξης του 20,73%, η AlphaBank κατά 5,17%, η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδας κατά 1,05% και η Τράπεζα Πειραιώς κατά 3,27%.

Κατά συνέπεια, το μερίδιο των ελληνικών τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία αυξήθηκε από το 16,84% το 2017 στο 18,47% το 2018. Επίσης, η Aegean Baltic Bank διαθέτει χαρτοφυλάκιο 178 εκατ. δολ., η Τράπεζα Κύπρου 90 εκατ. δολ και η Ελληνική Τράπεζα 80 εκατ. δολ.

Επίσης, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι οι τράπεζες, οι οποίες εμπλέκονται στην χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας, αυξήθηκαν από 51 το 2017 σε 52 το περασμένο έτος με την Credit Suisse να παραμένει την κορυφή αυξάνοντας το χαρτοφυλάκιό της κατά 13%. Να σημειωθεί, όπως αναφέρεται τη σχετική έρευνα της Petrofin, ότι το συνολικό δανειακό χαρτοφυλάκιο για τον ελληνόκτητο στόλο στα τέλη του 2018 μειώθηκε στα 53.176,32 εκατ. δολ., από 53.994,96 εκατ. δολ που βρισκόταν το 2017.

Οι ευρωπαϊκές τράπεζες

Σύμφωνα με την έρευνα της Petrofin, οι ευρωπαϊκές τράπεζες εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν την πλειοψηφία καθώς χορηγούν το 76,9% του συνόλου των δανείων στην ελληνική ναυτιλία, με το ποσοστό τους ωστόσο να μειώνεται καθώς το 2017 το αντίστοιχο μερίδιο ήταν της τάξης του 78,8%.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός, σύμφωνα με την Petrofin, ότι το 2018 το μερίδιο αγοράς των γερμανικών τραπεζών στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση μειώθηκε κατά 18,64%, ενώ το μερίδιο των τραπεζών από την Άπω Ανατολή και από την Βόρεια Αμερική αυξήθηκε , μη μπορώντας ωστόσο να αντισταθμίσει τις «απώλειες» από την Ευρώπη.

leasing από την Ασία

Στη χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας το 2018 σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε το leasing από την Ασία, ως μία νέα μορφή χρηματοδότησης, η οποία αποτελεί άμεσο ανταγωνιστή των τραπεζών. Τέλος, σε ό,τι αφορά τις προοπτικές της τραπεζικής ναυτιλιακής χρηματοδότησης, η Petrofin σημειώνει ότι η επιβράδυνση του διεθνούς εμπορίου ελέω των κυρώσεων ΗΠΑ-Κίνας, σε συνδυασμό με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, όπως το Sulphur Cap αλλά και το BWMS, «ανησυχούν» σε μεγάλο βαθμό τα τραπεζικά ιδρύματα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Έφυγε» από τη ζωή ο Γεράσιμος Αγούδημος

Ο Γεράσιμος Αγουδήμος πέθανε σε ηλικία 76 ετών. Ο πλοιοκτήτης που συνέδεσε την ζωή του με την ελληνική ακτοπλοΐα κατά τα χρόνια της μεγάλης της ανάπτυξης, είχε καταγωγή από την Αγία Ευφημία της Κεφαλονιάς. Ο καπετάν Γεράσιμος Αγούδημος, που ξεκίνησε ως ναύτης την ζωή του στην θάλασσα και έφτασε να[…]

Περισσότερα »

Ε.Ε.: Νέα δεδομένα στη ναυπηγική βιομηχανία

Απόφαση-σταθμό για την ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία εξέδωσε το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, το οποίο δικαίωσε την Ισπανία για σειρά μέτρων που έχει λάβει για την ενίσχυση του ναυπηγικού της κλάδου. Πρόκειται για φορολογικού τύπου μέτρα που είναι γνωστά ως «ισπανικό φορολογικό καθεστώς χρηματοδοτικής μίσθωσης». Ενα μέρος όσων προέβλεπε το ισπανικό σύστημα είχε[…]

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *