Ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία:  Αντεπίθεση κατά ασιατικών ναυπηγείων

του Νίκου Μπαρδούνια…

Ο σκληρός ανταγωνισμός των Ευρωπαϊκών ναυπηγείων από τα Ασιατικά, κυρίως της Κίνας και της Νοτίου Κορέας, ώθησαν δυο μεγάλες Ενώσεις της Ιταλικής και Γαλλικής ναυπηγικής βιομηχανίας να υπογράψουν συμφωνία για την προώθηση της έρευνας και ανάπτυξης στον ναυπηγικό τομέα.

Πρόκειται για τις Ενώσεις  Assonave και  Gican και η συμφωνία που υπέγραψαν θα αφορά στους τομείς: 1) στην ανάπτυξη φιλικών προς το περιβάλλον πλοίων, 2) στα «έξυπνα» πλοία, 3) στα αυτόνομα πλοία, 4) σε «έξυπνες» υπεράκτιες υποδομές και 5) στην εφαρμογή καινοτόμων λύσεων από τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία προκειμένου να ενισχυθεί η παραγωγικότητα, η ποιότητα, η αποδοτικότητα και η ασφάλεια κατά τη διάρκεια των ναυπηγήσεων των πλοίων.

Οι δύο Ενώσεις, όπως έγινε γνωστό, στοχεύουν στον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της ιταλικής και της γαλλικής ναυπηγικής βιομηχανίας εντός των επόμενων δέκα ετών, επιθυμώντας να παραμείνει ανταγωνιστική η ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς η Ασία καραδοκεί στον τομέα των ναυπηγήσεων.

«Στόχος της Assonave και της Gican είναι να προσχωρήσουν και άλλες ευρωπαϊκές ενώσεις από την ναυπηγική βιομηχανία στη μεταξύ τους συμφωνία καθώς οι ναυπηγήσεις αποτελούν έναν τομέα στρατηγικής σημασίας για την Γηραιά Ήπειρο» ανέφεραν στελέχη των δυο Ενώσεων.

Ευρωπαϊκές αντιδράσεις κατά του αθέμιτου ανταγωνισμού

Να σημειωθεί ότι προσφάτως, όπως έγραψε το www.maritimes.gr,  η ECSA, o θεσμικός φορέας των ευρωπαϊκών εφοπλιστικών ενώσεων, και η SEAEurope αναφέρθηκαν στον αθέμιτο ανταγωνισμό που υφίσταται η ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία, από  την αντίστοιχη Ασιατική όπου οι κυβερνήσεις της Κίνας και της Νοτίου Κορέας  επιδοτούν τα κρατικά ναυπηγεία και τις ναυτιλιακές εταιρείες των χωρών τους, διαστρεβλώνοντας, με αυτό τον τρόπο,  τις συνθήκες του υγιούς ανταγωνισμού.

Επίσης, SEA Europe και ECSA κάλεσαν  την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αλλά και τα κράτη- μέλη της Ε.Ε. να λάβουν δραστικά μέτρα για την αντιμετώπιση τέτοιου είδους πρακτικών από μέρους της Κίνας και της Ν. Κορέας, έχοντας ως στόχο να προάγουν ένα δίκαιο «παιχνίδι ανταγωνισμού» για την ευρωπαϊκή βιομηχανία.

« Η ανοιχτή αγορά και η διεξαγωγή του εμπορίου βασιζόμενου σε κανόνες αποτελούν τις βασικές προϋποθέσεις προκειμένου η ναυπηγική και ναυτιλιακή αγορά της Ευρώπης να μπορέσει να λειτουργήσει ομαλά» ανέφεραν κύκλοι της ECSA,

 

 Η Επίτροπος Εμπορίου της Ε.Ε.  

Αναφορά στον αθέμιτο ανταγωνισμό που υφίστανται η ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία από την ασιατική έκανε και  η Επίτροπος Εμπορίου της Ε.Ε.,  Cecilia Malmström τονίζοντας ότι  «η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να προστατεύσει τους τομείς της ναυτιλίας, της ναυπηγικής και του ναυτιλιακού εξοπλισμού της Ευρώπης».

Ο κ. Christophe Tytgat, γενικός γραμματέας της SEA Europe, ανέφερε ότι οι επιδοτήσεις που δίνονται από την κυβέρνηση της Ν. Κορέας σε ναυπηγεία και ναυτιλιακές της χώρας έχουν ως αποτέλεσμα να δημιουργείται υπερπροσφορά στην παγκόσμια ναυπηγική και ναυτιλιακή βιομηχανία, επιφέροντας δυσμενείς συνέπειες στην ναυπηγική και ναυτιλιακή αγορά της Ευρώπης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πρώτοι και φέτος οι Έλληνες στις αγορές second hand πλοίων

Στην κορυφή των αγοραπωλησιών second hand πλοίων και το 2016 βρέθηκαν οι Έλληνες εφοπλιστές, σύμφωνα με στοιχεία της ναυλομεσιτικής εταιρείας Allied Shipbroking. Αν και απομένουν μερικές ημέρες ακόμη για να κλείσει η χρονιά, δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι στην εικόνα των αγοραπωλησιών, λόγω της μεγάλης διαφοράς του πρώτου από τον[…]

Περισσότερα »

Κρουαζιέρες στην “Ελληνική παράδοση” από την Louis Cruises

Νέα καινοτομικά προϊόντα προωθεί στα προγράμματα της η εταιρεία Louis Cruises στο πλαίσιο αναβάθμισης των προγραμμάτων της που αφορούν σε νέες προσεγγίσεις και προορισμούς σε νησιά του Αιγαίου. Στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου, έγινε αναφορά στους νέους προορισμούς αλλά και στους λόγους που ώθησαν την εταιρεία να εντάξει αυτούς τους προορισμούς[…]

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *