Φεύγουν από τo Λονδίνο ναυτιλιακές εταιρείες λόγω Brexit

Του Νίκου Μπαρδούνια

Αποχωρούν σταδιακά από το Λονδίνο σημαντικές ναυτιλιακές εταιρείες και όχι μόνον, υπό τον φόβο των ασταθών συνθηκών που αναμένεται να δημιουργηθούν μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας του Brexit, προκαλώντας αγωνία στους οικονομικούς παράγοντες της χώρας.

Σχετική έρευνα της εταιρίας συμβούλων PwC, για λογαριασμό της ένωσης Maritime London, υποστηρίζει, μάλιστα, ότι η έξοδος ναυτιλιακών εταιρειών αλλά και εταιρειών που στηρίζουν τις δράσεις της ναυτιλίας από το Λονδίνο θα μπορούσαν να προκαλέσουν σημαντικές οικονομικές απώλειες στην Βρετανική οικονομία καθώς οι συγκεκριμένες εταιρείες συνεισφέρουν ετησίως με 5,6 δισ. δολάρια στη βρετανική οικονομία. Ακόμη προσφέρουν απασχόληση σε περισσότερα από 10.000 άτομα σε θέσεις εργασίας υψηλής εξειδίκευσης.

Επιπροσθέτως, τους τελευταίους 24 μήνες που η συζήτηση περί Brexit βρίσκεται υψηλά στην πολιτική ατζέντα, σύμφωνα με έρευνα του Reuters, ο αριθμός των εμπορικών πλοίων υπό βρετανική σημαία μειώθηκε σε 1.229 από 1.315 πλοία όπως επίσης, μειώθηκε και η χωρητικότητά τους στους 10,5 εκατ. τόνους από 16,5 τόνους.

Οι εξελίξεις αυτές καθώς και η σταδιακή μετατόπιση της παγκόσμιας εμπορικής ναυτιλίας στην Ασία «αποτελούν πρόκληση σε σημαντικούς τομείς ανάπτυξης για τη Βρετανία και πρέπει να αντιδράσουμε το ταχύτερο », ανέφερε πηγή του οργανισμού Maritime UK.

Οι Έλληνες του Λονδίνου και άλλοι…

Είναι ενδιαφέρον ότι μεταξύ των εταιρειών που επιλέγουν να μεταφέρουν την έδρα τους, πλήρως ή μερικώς, από το Λονδίνο σε … ασφαλέστερες πόλεις του εξωτερικού είναι και αρκετές ελληνικών συμφερόντων παρά το γεγονός, όπως δήλωσε προσφάτως και ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών ( ΕΕΕ) Θεόδωρος Βενιάμης, «ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν το Λονδίνο σαν δεύτερο σπίτι τους».

Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία, μεταξύ των πρώτων Ελλήνων που έφυγαν από το Λονδίνο είναι ο Αδαμάντιος και ο Σπύρος Πολέμης καθώς και ο Λου Κολλάκης, επιστρέφοντας στην Ελλάδα. Τους πρώτους ακολούθησαν ακόμη μέλη της οικογένειας Γουλανδρή, του Επαμεινώνδα Εμπειρίκου, του Μιχάλη Χανδρή, καθώς και μέλη των οικογενειών Μαυρολέοντα, Λυκιαρδόπουλου και Καρούση που μεταφέρθηκαν σε Ελβετία και Μονακό.

Ναυτιλιακοί κύκλοι ανέφεραν ότι η έξοδος ναυτιλιακών εταιρειών που ξεκίνησε και κανείς δεν ξέρει πότε θα ολοκληρωθεί, «εάν ολοκληρωθεί πότε», ήταν αποτέλεσμα και άλλων παραγόντων αρνητικών προς το επιχειρείν όπως: η πτώση του real estate, η κατάργηση φορολογικών προνομίων καθώς η φυγή ναυτιλιακών παραγόντων όπως ο ναυλομεσιτικός οίκος Gibsons που μετεγκαταστάθηκε στην Ελβετία, η γαλλική CMA CGM που μεταφέρθηκε στη Μάλτα, ακόμα και η βρετανική P&O που μετέφερε τα πλοία της στο νηολόγιο της Κύπρου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Β. Πέρασμα: Aυξήθηκε η διακίνηση φορτίων τα τελευταία έτη

Του Νίκου Μπαρδούνια… Σημαντικά αυξημένος είναι ο όγκος των μεταφερόμενων φορτίων, μέσω του Βορείου Αρκτικού Περάσματος, κατά την διάρκεια του πρώτου δεκάμηνου του 2018 φθάνοντας στους 13 εκατ. τόνους με προοπτική να ξεπεράσει τους 17 εκατ. τόνους στα τέλη του τρέχοντος έτους τη στιγμή που το 2013 ο συνολικός μεταφερόμενος[…]

Περισσότερα »

Συμφωνία ΠΝΟ – ΣΕΕΝ για νέα Σ. Εργασίας με μηδενικές αυξήσεις

Νέα συλλογική σύμβαση εργασίας, η οποία προβλέπει μηδενικές αυξήσεις για το 2014 και καλύπτει όλους τους ναυτικούς που εργάζονται στα πλοία της ακτοπλοΐας και τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία διεθνών γραμμών, υπέγραψαν την Τρίτη οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ). Η ισχύ της[…]

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *