Home

ΡΟΗ  ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Φεύγουν τα γήπεδα μπάσκετ από την Πειραϊκή-Τι προβλέπει το σχέδιο για την ανάδειξη των Τειχών

0 σχόλια ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Αποκλειστικό του Νίκου Παρασκευά

Το ΣΧΕΔΙΟ της ανάδειξης του Κονωνειου Τειχους και της διαμόρφωσης ολόκληρης της παραλίας της Πειραϊκής, από την Σχολή Δοκίμων  μέχρι την Μαρίνα Ζεας, παρουσίασε, εξήγησε και ανέλυσε στο Κανάλι Ένα ο  αρχιτέκτονας Σπύρος Τσαγκαρατος, ο οποίος εκπόνησε την σχετική μελέτη  που έχει ήδη κατατεθεί στο υπουργείο Πολιτισμού και φυσικά στον Δήμο Πειραιά και με βάση αυτήν καθορίζονται οι επόμενες κινήσεις για την υλοποίηση του μεγάλου έργου.

Σύμφωνα με τα όσα είπε ο κ.Τσαγκαρατος, στο δημοτικό ραδιόφωνο του Πειραιά και στην εκπομπή Στον παλμό του Πειραιά που επιμελούνται και παρουσιάζουν κάθε Σάββατο στις 2 το μεσημέρι οι δημοσιογράφοι Γιάννης Κλαδης και Νίκος Παρασκευάς, η μελέτη ολοκληρώθηκε, ετοιμάστηκαν τα τεύχη και το έργο είναι έτοιμο για δημοπράτηση δεδομένου ότι έχει εγκριθεί και χρηματοδότηση ύψους 25 εκατ ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Το σχέδιο, όπως είπε ο αρχιτέκτονας-μελετητής, προβλέπει:
•Ανάδειξη των Τειχών
•Εξωραϊσμό, συντήρηση, διαμόρφωση και καθαρισμό του χώρου.
•Φωτισμό
•Δημιουργία ποδηλατοδρόμου και πεζόδρομου χωρίς να πειραχτούν τα δένδρα που υπάρχουν παράλληλα με τον παράκτιο δρόμο
•Δημιουργία πεζοδρομου κάτω από τα τείχη για να είναι επισκέψιμος ο χώρος και στην ακτή, με την κατασκευή πυλίδων, δηλαδή σκαλοπατιών που θα τον ενώνουν με τον πάνω δρόμο. Τόσο ο πεζόδρομος όσο και οι πυλίδες θα είναι από υλικό που θα συνάδει με τον χώρο και σίγουρα δεν θα είναι τσιμέντο.
•Κατασκευή  αποχετευτικου δικτύου σε βαθος τριων μετρων ,για την συγκέντρωση των ομβρίων υδάτων προκειμένου να μην προκαλείται διάβρωση των Τειχών.

Ιδιαίτερη βαρύτητα θα δοθεί στην διαμόρφωση του πεζοδρομου-ποδηλατοδρομου που θα έχει μήκος 2,5χλμ και θα αποτελεί τον Μεγάλο Περίπατο του Πειραιά. Ο πεζόδρομος θα είναι δίπλα από τον υπάρχοντα δρόμο προς την πλευρά της θάλασσας και θα έχει πλάτος 2,5 μέτρα. Διπλα του θα  είναι ο ποδηλατόδρομος που θα έχει το ίδιο πλάτος και δίπλα από αυτόν μια λωρίδα πρασίνου περίπου ενός μέτρου που θα χωρίζει τους δρόμους για τους πεζούς και τους ποδηλάτες από τον αυτοκινητόδρομο, ο οποίος δεν θα έχει σχέση με τον σημερινό αφού θα διαθέτει μια λωρίδα κυκλοφορίας με εσοχές στις στάσεις των λεωφορείων.

Τραπεζοκαθίσματα δεν θα υπάρχουν σε κανένα σημείο προς την πλευρά της θάλασσας, αλλά από την πλευρά του δρόμου απέναντι της παραλίας, όπου φυσικά υπάρχει χώρος.

Στο σημείο αυτό ο επικεφαλής του συνδυασμού Πειραιάς για όλους Νίκος Μπελαβίλας, εξέφρασε την άποψη πως θα πρέπει να μειωθεί το πλάτος  του ποδηλατόδρομου για να μεγαλώσει λίγο ο χώρος μπροστά από τα μαγαζιά που θα  υπάρχουν κατά μήκος του δρόμου και θα τους μείνει πεζοδρόμιο μόλις ενάμισι μέτρου. Ο κ. Τσαγκαρατος όμως διευκρίνισε ότι ο χώρος θα είναι μεγαλύτερος, ενώ το πρόβλημα  δεν θα είναι ορατό γιαπί τα στενά σημεία του δρόμου είναι ελάχιστα αφού υπάρχουν μεγάλα τμήματα με αρκετό χώρο στα οποία θα γίνουν και θέσεις πάρκινγκ για 250 αυτοκίνητα.

Επίσης ο κ. Μπελαβιλας υπογράμμισε ότι πρέπει να βρεθεί λύση και για την διαμόρφωση της ακτής στα σημεία που είναι τα βράχια, δεδομένου ότι αν δεν γίνει και το έργο αυτό μαζί με εκείνο της ανάδειξης των Τειχών δεν θα γίνει ποτέ και η διαμόρφωση της Πειραϊκής θα μείνει…μισή. Με αυτήν την άποψη συμφώνησε και ο κ. Τσαγκαρατος, ο οποίος μάλιστα είπε ότι αυτό είναι  και το αίτημα των αρχαιολόγων που τονίζουν πως  αν δεν γίνουν και τα δύο έργα ταυτόχρονα θα υπάρχει ασυμβατότητα.

Ενδεικτικά ανέφερε ότι από τα σημεία που θα φύγουν τα γήπεδα θα υπάρξουν κενά ανάμεσα στα τείχη τα οποία χρειάζονται διαμόρφωση, δενδροφύτευση κλπ. Επίσης όπου είχαν πέσει τσιμέντα τα οποία θα καθαριστούν θα  δημιουργήσουν κενά που πρέπει να  καλυφθούν με πρανή, κλίσεις του εδάφους κλπ. Ολα αυτά για να γίνουν θα πρέπει να να έχει εγκριθεί και  το δεύτερο έργο. Αν δεν εγκριθεί, η ανάπλαση της Πειραϊκής θα έχει σημαντικές και χτυπητές ελλείψεις.

Ένα άλλο θέμα που πρέπει να αντιμετωπισθεί είναι το τμήμα των 500 περίπου μέτρων που βρίσκονται μπροστά από το νοσοκομείο Μεταξά και έχουν επιχωματωθεί από την εποχή του Σκυλίτση. Το τμήμα αυτό δεν έχει μπει στη μελέτη του συνολικού έργου γιατί δεν υπάρχει γεωτεχνική  μελέτη. Η μία και μοναδική έγινε επί της θητείας Γαβριλη στην Αντιπεριφερεια Πειραιά και φυσικά χρειάζεται επικαιροποίηση.

Όσον αφορά τις μεταβολές που θα επέλθουν με βάση το σχέδιο που θα  υλοποιηθεί, ο κ. Τσαγκαράτος τόνισε ότι θα  φύγουν και τα δύο γήπεδα μπάσκετ που υπάρχουν κάτω από το δρόμο, δηλαδή του Πορφυρα και του Φοίνικα αν και  το δεύτερο δεν ενοχλεί, αλλά αφού έχουν συμφωνήσει οι παράγοντες των ομάδων  με τον δήμαρχο για να πάνε σε άλλους χώρους, θα φύγουν και.τα δύο.

Επίσης θα ξηλωθούν οι εγκαταστάσεις που υπάρχουν στον όρμο της Αφροδίτης, στο γνωστό λιμανάκι του Μπαικούτση,για να απολατασταθουν κι εκεί τμήματα των Τειχών που έχουν επιχωματωθεί για να διευκολύνονται οι ψαράδες, αφού πολύ παλαιότερα ο χώρος χρησιμοποιείτο και για  μικροεπισκευές των καικιών και των λέμβων.

Πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο ανάδειξης αρχαιολογικό χώρου που γίνεται στον Πειραιά και έρχεται να ακολουθήσει την ανάπλαση και αξιοποίηση του αρχαιολογικό χώρου στο Καστράκι, δίπλα από το λιμάνι στη Δραπετσώνα.

Να θυμίσουμε δε, ότι ο ποδηλατόδρομος θα φθάσει μεν  μέχρι τη Ζεα, αλλά από το ΣΕΦ και μετά θα δημιουργηθεί κι άλλος ποδηλατόδρομος που θα  φθάνει μέχρι το Λαύριο.

Σχετικά Αρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ετικέτες: