Ζήτημα ζωής και θανάτου είναι για τους μουσικούς δημιουργούς η επιτυχία του εγχειρήματος της ΕΔΕΜ, είναι η μεγάλη μας ευκαιρία για να μπορούμε να λέμε ότι θα μπορούμε να ζήσουμε από τη δουλειά μας.
Με τα λόγια αυτά περιέγραψαν την αξία και τη σημασία που έχει η Ένωση για όλους όσοι ασχολούνται με την παραγωγή ελληνικής μουσικής ,είτε ως συνθέτες είτε ως στιχουργοί, ο Φοίβος Δεληβοριάς και η Λίνα Νικολακοπούλου, μιλώντας στο Κανάλι Ένα και στην εκπομπή Λόγος και αντίλογος με το Νίκο Παρασκευά.
Για πρώτη φορά, σημείωσε ο Φοίβος Δεληβοριάς μπορούμε και παρακολουθούμε εμείς οι ίδιοι διανομές και εισπράξεις. Μιλάμε με ξενοδοχεία, τηλεοράσεις, ραδιόφωνα κλπ για να διασφαλίσουμε τα πνευματικά μας δικαιώματα. Έλειπε όμως ο άνθρωπος που θα μπορέσει να…τρέξει την υπόθεση, να ξέρει νόμους, να έχει γνωριμίες, να έχει διοικητική εμπειρία και να γνωρίζει πως δουλεύει το σύστημα. Τον άνθρωπο αυτό τον βρήκαμε στο πρόσωπο της Λούκας Κατσέλη που είναι η ιδανική περίπτωση. Η ΕΔΕΜ προχωράει, υπάρχει διέγερση και δημιουργική διάθεση. Τις οδηγίες χρήσεις τις πήραμε από τον αντίστοιχο Οργανισμό της Αγγλίας. Είδαμε τί κάνουν εκείνοι και τους ακολουθήσαμε. Τα αποτελέσματα μέχρι στιγμής είναι θεαματικά και τον Δεκέμβριο θα είναι ακόμα θεαματικότερα.
Από την πλευρά της η Λίνα Νικολακοπούλου τόνισε ότι τα προηγούμενα 30 χρόνια που ήταν η εποχή των παχέων αγελάδων δεν είχε φανεί το πρόβλημα των μουσικών δημιουργών γιατί όλοι έβρισκαν από ένα καλό μέχρι μέτριο μεροκάματο. Υπήρχε η δισκογραφία που είχε διασφαλισμένα ετήσια έσοδα για πολλούς, υπήρχαν θέατρα, κινηματογράφοι, μαγαζιά του χώρου της εστίασης κλπ, που διασφάλιζαν έσοδα για όλους. Όμως ο κόσμος αλλάζει. Αυτά που είχαμε συνηθίσει, τώρα δεν υπάρχουν. Στο χώρο των πνευματικών δικαιωμάτων υπάρχει χάος. Οι δημιουργοί ουσιαστικά είναι χορηγοί. Ο κόσμος ακούει ένα τραγούδι, διασκεδάζει, ξεχνιέται, αλλά δεν ξέρει πως για να γίνει αυτό το τραγούδι κάποιοι κουράστηκαν, κάποιοι ίδρωσαν, κάποιοι ξενύχτησαν κάποιοι έστυψαν το μυαλό τους για να ταιριάξουν στίχους και μελωδίες. Όλοι αυτοί τώρα που δεν υπάρχουν πια δίσκοι η cd, που είχαν κλείσει τα μαγαζιά, που δεν κινείτο τίποτα, ουσιαστικά χρηματοδοτούσαν οι ίδιοι ο,τι κυκλοφορούσε. Συντήρησαν την ελληνική μουσική μόνοι τους.
Μετά την ΑΕΠΙ βρεθήκαμε στο σημείο μηδέν. Έτσι δημιουργήσαμε την ΕΔΕΜ. Για να έχουμε μια ανθρώπινη επιβίωση. Να μη μας λείπουν τα βασικά. Θέλουμε, κατέληξε η κ. Νικολακοπούλου να μπουν οι ράγες μιας υγιούς διαχείρισης για να μπορούν να ζήσουν οι δημιουργοί της ελληνικής μουσικής μόνο από τη δουλειά τους.