Hyundai Merchant Marine: Παρήγγειλε είκοσι νέα πλοία

Του Νίκου Μπαρδούνια….

Σε παραγγελία 12 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, χωρητικότητας 20.000 TEUs έκαστο  και 8 πλοίων, χωρητικότητας 14.000 TEUs έκαστο προχώρησε η νοτιοκορεάτικη εταιρεία Hyundai Merchant Marine (HMM)  σύμφωνα με σχετική της ανακοίνωση.

Τα νέα  πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων πρόκειται να εκτελούν θαλάσσιες μεταφορές στις διαδρομές Ασίας- Βόρειας Ευρώπης και Ασίας- Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ ενώ, όπως ανακοινώθηκε, θα  είναι συμμορφωμένα με τους διεθνείς περιβαλλοντικούς κανονισμούς για καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο. « Αυτό σημαίνει ότι  τα νέα πλοία της HMM θα είναι εφοδιασμένα είτε με σύστημα scrubber είτε θα καταναλώνουν LNG ως καύσιμο» αναφέρθηκε από διεθνείς ναυλομεσιτικούς κύκλους. Μέσα από τις νέες ναυπηγήσεις η HMM στοχεύει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς της παγκοσμίως, καθώς και στην απόκτηση οικονομιών κλίμακας.

Να σημειωθεί ότι η  απόφαση της νοτιοκορεάτικης εταιρείας να ανανεώσει τον στόλο της εντάσσεται στο πλαίσιο της πολιτικής της Ν. Κορέας προς ενίσχυση της ναυπηγικής και της ναυτιλιακής της βιομηχανίας, καθώς η HMM αποτελεί το νοτιοκορεάτικο θαλάσσιο μεταφορέα.

Bahri: Παρέλαβε ένα νέο VLCC

Με στόχο να ενισχύσει τη θέση της στην αγορά των VLCCs η κρατική Σαουδαραβική εταιρεία  Bahri (National Shipping Company of Saudi Arabia) ανακοίνωσε την παραλαβή ενός νέου πλοίου  κατηγορίας VLCC, του «Khurais», το οποίο ναυπηγήθηκε από τα ναυπηγεία της Hyundai Samho Heavy Industries.

Το νέο VLCC  πλοίο της εταιρείας έχει χωρητικότητα 300.000 dwt, μήκος 330 μ. και πλάτος 60 μ ενώ αναμένεται να ξεκινήσει εντός του Απριλίου να εκτελεί πλόες. Να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη εταιρεία  από τις αρχές του τρέχοντος έτους έως και σήμερα η έχει παραλάβει άλλα τρία πλοία κατηγορίας VLCC, τα «Kassab», «Lawhah» και «Qamran».

Αυτό σημαίνει ότι με την ένταξη του νέου πλοίου στον στόλο της η κρατική σαουδαραβική εταιρεία  Bahri διαθέτει πλέον 92 πλοία, εκ των οποίων 45 VLCCs. Σημειώνεται ότι η Bahri αποτελεί την εταιρεία που κατέχει και διαχειρίζεται τα περισσότερα πλοία του συγκεκριμένου τύπου σε παγκόσμιο επίπεδο.

Δεξαμενόπλοια: Στην ανακύκλωση χωρητικότητα 8 εκατ τόνων τους πρώτους τρεις μήνες του 2018

Προς ανακύκλωση έχουν σταλεί από τις αρχές του 2018 έως και τα τέλη Μαρτίου , δεξαμενόπλοια συνολικής χωρητικότητας 8 εκατ. τόνων αντιπροσωπεύοντας τα υψηλότερα επίπεδα από το 1982 !

Σύμφωνα με έρευνα  της εταιρείας Teekay, οι λόγοι που οδήγησαν στον υψηλό ρυθμό ανακύκλωσης δεξαμενόπλοιων ήταν οι χαμηλοί ναύλοι, οι υψηλές τιμές που προσφέρονται για ανακύκλωση πλοίων και η μεγάλη ηλικία των ποντοπόρων πλοίων σε συνδυασμό με τους επερχόμενους διεθνείς περιβαλλοντικούς κανονισμούς για καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο. Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την σχετική έρευνα το α’ 3μηνο του 2018 η μέση ηλικία των δεξαμενόπλοιων που εστάλησαν προς ανακύκλωση ήταν περίπου είκοσι ετών.

Στην έρευνα, σημειώνεται ακόμη, ότι  εάν «συνεχιστεί ο υψηλός ρυθμός ανακύκλωσης των δεξαμενόπλοιων μέχρι τα τέλη του 2018, τότε εκτιμάται ότι ο ρυθμός αύξησης του στόλου των συγκεκριμένων πλοίων θα είναι μηδενικός εντός του τρέχοντος έτους ή ακόμα και αρνητικός, κάτι που έχει να καταγραφεί από το 2001».

Ωστόσο, όπως τονίζεται από ναυτιλιακούς κύκλους, «τα υψηλά επίπεδα ανακύκλωσης δημιουργούν θετικές προσδοκίες για την αγορά των δεξαμενόπλοιων, σε συνδυασμό και με την αύξηση της ζήτησης που αναμένεται να σημειωθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2018».

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Norton Rose Fulbright: Εύθραυστη η ανάκαμψη της Ναυτιλίας

Η αύξηση παραγγελιών για νέα πλοία μεγαλύτερης χωρητικότητας, θέτει σε κίνδυνο την εύθραυστη ανάκαμψη της παγκόσμιας Ναυτιλίας αναφέρει το Reuters επικαλούμενο στοιχεία παγκόσμιας έρευνας που δημοσιοποιήθηκε αυτή την εβδομάδα. Όπως τονίζει το διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο, οι πλοιοκτήτες παρήγγειλαν μεγάλο αριθμό πλοίων τα έτη μεταξύ 2007 – 2009, καθώς η παγκόσμια[…]

Περισσότερα »

Μετά το 2018 τα καλά «νέα» για την αγορά των LNG Carriers

Οι πλοιοκτήτες των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) θα πρέπει να περιμένουν μέχρι το 2018 για να αισθανθούν μία σημαντική βελτίωση των κερδών τους όταν θα τεθεί σε λειτουργία η πλειονότητα των νέων εγκαταστάσεων στις ΗΠΑ εκτιμά σχετική μελέτη του οίκου αναλύσεων Drewry. Το πρώτο τρίμηνο του 2016[…]

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *