Η Δυτική Αφρική στο «στόχαστρο» των Γερμανικών ναυτιλιακών εταιρειών

Του Νίκου Μπαρδούνια…..
Διείσδυση στην αγορά της Δυτικής Αφρικής επιχειρούν Γερμανικές ναυτιλιακές εταιρείες με στόχο να εξελιχθούν σε βασική δύναμη ελέγχου του εμπορίου στην ευρύτερη περιοχή.
Στο πλαίσιο αυτό , στις αρχές Μαίου , η εταιρεία Hapag-Lloyd εγκαινίασε το νέο της γραφείο  της στην πόλη στη Tema, το σημαντικότερο λιμάνι της Γκάνα. Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι τα μέσα του 2019 θα ολοκληρωθεί ένα μεγάλο έργο επέκτασης των λιμένων της Γκάνας το οποίο θα αυξήσει το throughput του Tema από 1 εκατ. TEUs σε 3 εκατ. ΤEUs.
Ναυτιλιακοί κύκλοι σημειώνουν ότι η συγκεκριμένη κίνηση της Hapag-Lloyd αποκτά εξαιρετικό ενδιαφέρον εάν αναλογιστεί κανείς ότι η Γκάνα είναι μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες στην περιοχή της δυτικής Αφρικής με την αύξηση αυτή να οφείλεται κυρίως στο εμπόριο χρυσού, όπως επίσης πετρελαίου και φυσικού αερίου. Παράλληλα μεταξύ των σημαντικότερων εξαγωγικών αγαθών της Γκάνα είναι το κακάο και τα προϊόντα ξυλείας.
«Είμαι πολύ ευχαριστημένος που η ενισχυμένη παρουσία μας στη Δυτική Αφρική παρουσιάζει τα πρώτα σημάδια επιτυχίας» δήλωσε ο εκπρόσωπος της Hapag-Lloyd, Anthony Firmin και συμπλήρωσε: «Η υπηρεσία μας West Africa Express (WAX) από και προς τη Δυτική Αφρική λειτουργεί με εξαιρετική επιτυχία εδώ και αρκετά χρόνια και απολαμβάνει μεγάλης ανταπόκρισης από τους πελάτες μας. Παράλληλα με τη νέα μας υπηρεσία East Africa Service (EAS), η οποία συνδέει τη Σαουδική Αραβία με την Κένυα και την Τανζανία, έχουμε ενισχύσει το εμπόριο στην περιοχή αυτή. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να αυξάνουμε τους δεσμούς της Αφρικής με το παγκόσμιο δίκτυο μας, ενώ παράλληλα επωφελούμαστε από τις θετικές οικονομικές εξελίξεις σε μεγάλες περιοχές της Αφρικής».
Η Hapag-Lloyd έχει επεκτείνει αισθητά την παρουσία της στην Αφρική τα τελευταία δύο χρόνια, δημιουργώντας μια γρήγορη σύνδεση από τη Δυτική Αφρική προς την Ευρώπη μέσω δυο υπηρεσιών: την West Africa Express (WAX Hamburg – Casablanca – Tangier – Dakar – Tema – Abidjan – Tangier – Antwerp – Hamburg,) και τη Mediterranean West Africa Express (MWX, Tangier – Algeciras – Cotonou – Lagos (Apapa & Pipan) – Tema – Tangier).

Δανία: Καταργήθηκε το Τέλος για εγγραφή μεταχειρισμένων πλοίων στο νηολόγιο της χώρας

Η απόφαση της κυβέρνησης της Δανίας να καταργήσει το Τέλος που πλήρωναν εφοπλιστές για να εγγράψουν μεταχειρισμένα πλοία τους στο νηολόγιο της χώρας, φαίνεται ότι λειτούργησε θετικά με αποτέλεσμα να αυξηθεί σημαντικά το νηολόγιο ης Δανίας. Σήμερα, πλέον, βρίσκεται στην δωδέκατη θέση παγκοσμίως και απαριθμεί πλοία συνολικής χωρητικότητας άνω των 20 εκατ. τόνων, αριθμός που αποτελεί ρεκόρ στην ιστορία του.
Εφοπλιστικοί κύκλοι της Δανίας, σε δηλώσεις τους στον διεθνή ναυτιλιακό τύπο, καλωσόρισαν την συγκεκριμένη πολιτική απόφαση, εκφράζοντας συγχρόνως την ικανοποίησή τους « καθώς η κατάργησή του τέλους εγγραφής πλοίων απομακρύνει ένα σοβαρό εμπόδιο στην ανάπτυξη του στόλου που φέρει τη σημαία της Δανίας».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δικαστική διαμάχη ΟΛΠ – Δ. Πειραιά για 6,285 εκατ. ευρώ

Στα δικαστήρια διεκδικεί η ΟΛΠ Α.Ε. την επιστροφή ποσού 6,285 εκατ. ευρώ που κατάσχεσε ο Δήμος Πειραιά για τέλη καθαρισμού, φωτισμού και ηλεκτροδότησης που βεβαιώθηκαν από τις υπηρεσίες του. Σε ανακοίνωση προς το Χρηματιστήριο η εισηγμένη σημειώνει πως «έχει ισχυρά επιχειρήματα στην ανωτέρω διαφορά και έχει ήδη ξεκινήσει όλες τις[…]

Περισσότερα »

Διώρυγα Κορίνθου: Στον ορίζοντα… αναστολή εργασιών

Tης  Γιώτας Φλώρου… Με αναστολή εργασιών λόγω έλλειψης προσωπικού απειλείται η Διώρυγα της Κορίνθου. Μάλιστα, το σωματείο «Εργατοτεχνίτες-ναυτεργάτες και υπάλληλοι Διώρυγας Κορίνθου» έστειλε επιστολή στο υπουργό Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο καλώντας τον να ανοίξει άμεσα θέσεις εργασίας ώστε να προσληφθεί προσωπικό. «Αυτή τη στιγμή στην εταιρεία είμαστε 68 άτομα σε σχέση[…]

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *