Home

ΡΟΗ  ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Η ελληνική ναυτιλία θα «καταπλεύσει» στο Χρηματιστήριο Αθηνών;

0 σχόλια ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ένα πολυετές… φλερτ της ελληνικής χρηματιστηριακής αγοράς προς την ελληνική ναυτιλία, που αποτελεί την κορυφαία ναυτική δύναμη στην υφήλιο, φαίνεται ότι αρχίζει να ευοδώνεται.

Μπορεί εισαγωγή ναυτιλιακής εταιρείας να μην έχει γίνει ακόμη στο ελληνικό χρηματιστήριο, όμως μεγάλες ναυτιλιακές ελληνικών συμφερόντων προσεγγίζουν την ελληνική αγορά μέσω της έκδοσης σημαντικών ομολογιακών εκδόσεων. Αρκετοί παράγοντες της ελληνικής κεφαλαιαγοράς εκτιμούν ότι ίσως σύντομα να έχουμε και εισαγωγή μετοχών ναυτιλιακών εταιρειών στο Χ.Α.

Υπενθυμίζεται ότι η Costamare συμφερόντων Κωστή Κωνσταντακόπουλου, ήταν η πρώτη εταιρεία του ελληνικού εφοπλισμού η οποία εισήγαγε ομόλογο στο Χρηματιστήριο Αθηνών, αντλώντας 100 εκατ. ευρώ, τον Μάϊο 2021 .

Η CPLP Shipping , συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη ακολούθησε την Costamare και εισήγαγε κι εκείνη ομόλογο μέσω της ελληνικής κεφαλαιαγοράς, από το οποίο άντλησε 150 εκατ. ευρώ τον Οκτώβριο του 2021 και προχώρησε σε έκδοση και δεύτερου ομολόγου ύψους 100 εκατ. ευρώ τον Ιούλιο του 2022.

Τον Φεβρουάριο 2022 είχε εκδοθεί το ομόλογο 100 εκατ. ευρώ από την Safe Bulkers , συμφερόντων Π. Χατζηιωάννου.

Πάντως μέσω των ομολογιακών εκδόσεων έχουν τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με το επενδυτικό κοινό, προτού προχωρήσουν σε έκδοση μετοχών, πραγματοποιώντας αύξηση κεφαλαίου.

Πολύ μελάνι έχει χυθεί την τελευταία εικοσαετία, για το θέμα της εισόδου της ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας στο ελληνικό χρηματιστήριο.

Παρά τις προσπάθειες που έχουν κάνει οι διοικήσεις της Κεφαλαιαγοράς την τελευταία 20ετία προσαρμόζοντας και το θεσμικό πλαίσιο, οι Έλληνες εφοπλιστές δεν έχουν πραγματοποιήσει κάποια εισαγωγή των εταιρειών τους στην εγχώρια χρηματιστηριακή αγορά.

Στο μακρινό 1998, ο αείμνηστος Θεόδωρος Καρατζάς, διοικητής τότε της Εθνικής τράπεζας, με τις ευλογίες της τότε κυβέρνησης είχε εκπονήσει ένα σχέδιο για είσοδο της ποντοπόρου ναυτιλίας στο ελληνικό χρηματιστήριο και πολλοί τότε εκτιμούσαν ότι οι εφοπλιστές θα καταπλεύσουν στην τότε Σοφοκλέους. Χωρίς όμως αποτέλεσμα.

Το 2008, έγινε μία νέα προσπάθεια από τον τότε πρόεδρο του Χ.Α Σπύρο Καπράλο σε συνεργασία μάλιστα και με τον τότε υπουργό Ναυτιλίας Γ. Βουλγαράκη. Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς μάλιστα άλλαξε τον κανονισμό του Χρηματιστηρίου με στόχο να επιτύχει έστω και την δευτερογενή εισαγωγή μετοχών ναυτιλιακών εταιρειών στο ελληνικό χρηματιστήριο.

O νέος κανονισμός προέβλεπε: την ενιαία αντιμετώπιση όλων των κατηγοριών ναυτιλιακών εταιρειών ανεξάρτητα από τον τύπο των πλοίων που διαχειρίζονται, δηλαδή επιβατηγά πλοία, μεσογειακά, ποντοπόρα ενιαία χρηματοοικονομικά κριτήρια για την εισαγωγή ναυτιλιακών εταιρειών με τους άλλους κλάδους εταιρειών που είναι εισηγμένοι στο XA δίνεται παράλληλα η δυνατότητα εισαγωγής των ναυτιλιακών σε οποιαδήποτε κατηγορία του XA, κύρια ή εναλλακτική.

Όμως ούτε και δευτερογενή εισαγωγή ναυτιλιακών σημειώθηκε στην ελληνική αγορά.

 

Πηγή: ΑΠΕ

Σχετικά Αρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται.

Ετικέτες: