Δήμητρα Βήνη: Αιχμές για το master plan του ΟΛΠ

Την άποψη της Δήμητρας Βήνη (Κοινοτικής Συμβούλου Α’ κοινότητας Πειραιά με την ανεξάρτητη παράταξη ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ Α ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ –ΟΧΙ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΗΝ ΠΕΙΡΑΪΚΗ) για τις εξελίξεις στα έργα του ΟΛΠ στην ευρήτερη περιοχή της Πειραϊκής φιλοξενεί η ιστοσελίδα του Καναλιού Ένα. Ο τίτλος του άθρου της κ. Βήνη είναι “Η καταδίκη της Πειραϊκής και με την «βούλα» της Περιφέρειας Αττικής”…

“Η καταδίκη της Πειραϊκής και με την «βούλα» της Περιφέρειας Αττικής”…

Το περιφερειακό συμβούλιο που συνεδρίασε στις 20 Μαΐου 2020 ενέκρινε με σχετική πλειοψηφία των παρατάξεων Πατούλη, Σγουρού, Τζήμερου και τριών ανεξάρτητων (64 ψήφοι σε σύνολο 101) την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της ΟΛΠ ΑΕ-COSCO.Υπερψήφισε και ενέκρινε μεταξύ άλλων Την κατασκευή συνολικά 6 θέσεων πρόσδεσης κρουαζιεροπλοίων, εμβαδού 180 στρεμμάτων όπως αναφέρεται στο κεφάλαιο 6-127

Κτίσμα επί των προβλητών συνολικής δομημένης επιφάνεια 40.000 m2 (μελλοντικά εμπορικό κέντρο).Ας μην σπεύσουν εδώ οι υποστηρικτές της επένδυσης να δηλώσουν ότι η κατασκευή εμπορικού κέντρου απετράπη από την ΕΣΑΛ. Διότι εδώ τίθεται το ερώτημα για ποιον λόγο το κτίσμα 40000τμ παρέμεινε στην μελέτη της ΟΛΠ ΑΕ η οποία κατατέθηκε μεταγενέστερα και πήρε την τελική έγκριση από την περιφέρεια.

Την δημιουργία εργοταξίου στο Παλατάκι για 32 μήνες

  • Την ανάμειξη επάνω στο εργοτάξιο αυτό , τοξικών βυθοκορημάτων του κεντρικού λιμένα με σκωρία της χαλυβουργικής και αδρανή υλικά, τα οποία θα εισπνέουν οι κάτοικοι και οι μαθητές της περιοχής.
  • Την όχληση των κατοίκων από τον θόρυβο του σπαστήρα και την δυσοσμία κλούβιου αυγού από την ανάμειξη των υλικών.
  • την επιπλέον αέρια ρύπανση που θα προκύψει από την άφιξη κρουαζιεροπλοίων-μαμουθ, παρ΄όλο που στην μελέτη δεν έχουν κατατεθεί μετρήσεις για τα καρκινογόνα αιωρούμενα σωματίδια PM2,5 τα οποία είναι τα πλέον επικίνδυνα για την υγεία και των οποίων η μέτρηση είναι υποχρεωτική από την νομοθεσία της Ε.Ε.
  • την περιβαλλοντική αδικία εις βάρος των κατοίκων που διαμένουν δίπλα στα ελλιμενίζοντα κρουαζιερόπλοια .Όπως διαπιστώνει κυνικά η μελέτη της ΟΛΠ στην σελίδα 7-18 «Το σύνολο των περιβαλλοντικών επιπτώσεων κατά τη λειτουργία του Κέντρου Κρουαζιέρας στο Παλατάκι (εκπομπές ατμοσφαιρικών ρύπων, θόρυβος) θα μείνει συγκεντρωμένο στην εν λόγω περιοχή»
  • την επιπλέον ηχορύπανση του Πειραιά παρ΄όλο που το πρόγραμμα παρακολούθησης θορύβου που κατέθεσε η ΟΛΠ περιελάμβανε ελάχιστες μετρήσεις. Αυτό σημαίνει την πλημμελή τήρηση του Π.Ο 63 και της υποχρέωσης που απορρέει από την εφαρμογή της Οδηγίας 2002/49/ΕΚ.
  • την κυκλοφοριακή ασφυξία του Πειραιά ,όπως εμφανίζεται στον πίνακα 5.18 της μελέτης της ΟΛΠ ΑΕ, όπου προβλέπεται ακόμη και στην συνοικιακή οδό Μ. Χατζηκυριακού αύξηση κυκλοφορίας έως 57% ενώ η ακτή Μουτσοπούλου στο τμήμα της πριν την Γρ. Λαμπράκη εμφανίζεται με τους υψηλότερους φόρτους σε όλο τον Πειραιά. Καμία αντιμετώπιση του προβλήματος δεν έχει να προτείνει η ΟΛΠ παρά μόνο την ελπίδα ότι μέσω της αναβάθμισης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) θα ελαφρυνθούν οι κυκλοφοριακοί φόρτοι όπως αναφέρει στη σελίδα (6.93)

Ο συνδυασμός του κύριου Πατούλη πιεζόμενος όλο αυτό το διάστημα από τις αντιδράσεις της Πειραϊκής κοινωνίας και του κινήματος κατά του μπαζώματος που αναπτύχθηκε τα τελευταία δύο χρόνια και αναδείχθηκε σε τρίτη δύναμη στις κοινοτικές εκλογές του 2019, προσπάθησε να χρυσώσει το χάπι προτείνοντας κάποιους όρους πολύ κατώτερους των περιστάσεων οι οποίοι δεν έχουν καμία προοπτική τήρησης όπως :

  • Πρότεινε για τα τοξικά βυθοκορήματα γενικά και αόριστα να αποφευχθεί η απόρριψη τους στη θάλασσα. Η βυθοκόρηση όμως της Πειραϊκής συνεχίζεται εδώ κα 50 ημέρες, όπως συνεχίζεται και η απόρριψη των βυθοκορημάτων στον Σαρωνικό θέτοντας σε κίνδυνο την Δημόσια Υγεία και το θαλάσσιο περιβάλλον.
  • Πρότεινε την ρητή δέσμευση της COSCO για ηλεκτροδότηση των πλοίων από ξηράς. Αφού απέτυχαν οι υποστηρικτές της κρουαζιέρας να πείσουν ότι τα πλοία θα ηλεκτροδοτούνται, με ποιο τρόπο σκοπεύουν να δεσμεύσουν την COSCO και με ποιο χρονοδιάγραμμα ; Σημειωτέον ότι δεν έχει κατατεθεί από την ΟΛΠ ΑΕ καμία μελέτη ηλεκτρολογική ή μηχανολογική για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς ούτε τοπογραφικό σχέδιο για την εγκατάσταση εναλλακτικών πηγών παροχής ηλεκτρικής ενέργειας.
  • Πρότεινε για την κυκλοφοριακή ασφυξία, να εκπονηθεί νέα κυκλοφοριακή μελέτη από την COSCO μήπως και καταφέρει επιτέλους κάποιος να ανακαλύψει τον τετραγωνισμό του κύκλου για έναν Πειραιά πού έχει υπερβεί κατά πολλές φορές τις κυκλοφοριακές του δυνατότητες
  • Όσο για το παρατηρητήριο ρύπανσης που ορθώς προτείνει, η ερώτηση είναι: Ποιος θα επεμβαίνει σε περιπτώσεις υπέρβασης των ρύπων; Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το λιμεναρχείο που εδώ και 50 ημέρες αδυνατεί να δώσει λύση στο θέμα του θορύβου κατά τις ώρες κοινής ησυχίας από τις εργασίες της βυθοκόρησης παρά τις επανειλημμένες γραπτές και προφορικές διαμαρτυρίες των κατοίκων στην ακτή Θεμιστοκλέους.

Παρά την επισήμανση και τον εντοπισμό εκ μέρους μας όλων των παραπάνω θεμάτων, η πλειοψηφία των συμβούλων της περιφέρειας παρέμεινε αδιάφορη και ανάλγητη υπερψηφίζοντας μια αμφιλεγόμενη ανάπτυξη ενός τουριστικού προϊόντος που έχει πλέον καταρρεύσει, εξυπηρετώντας έτσι ανάγκες αλλότριες που μόνο των Πειραιωτών δεν είναι.

Καλούμε τους αρμόδιους φορείς και την πολιτεία να αναλάβουν τις ευθύνες τους ενώπιον του κινδύνου από τα τοξικά βυθοκορηματα τόσο στην θάλασσα της Πειραϊκής όσο και στον Σαρωνικό και να σταματήσουν αμέσως την βυθοκόρηση στην Πειραϊκή, προτού οι επιπτώσεις για την υγεία και το περιβάλλον γίνουν ολέθριες και μη αναστρέψιμες.

Δήμητρα Βήνη

Παιδίατρος-μεταπτυχιακό στην Δημόσια Υγεία στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας  Κοινοτική σύμβουλος Α κοινότητας Πειραιά με την ανεξάρτητη παράταξη

ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ Α ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ –ΟΧΙ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΗΝ ΠΕΙΡΑΪΚΗ

 

Να σημειωθεί ότι η Περιφέρεια Αττικής σε ανακοίνωσή της τονίζει για την απόφαση που έλαβε σχετικά με το master plan του ΟΛΠ…

“Με ενισχυμένη πλειοψηφία αλλά και με την ένταξη 9 πρόσθετων περιβαλλοντικών όρων και 231 παρατηρήσεων, το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής γνωμοδότησε επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Η απόφαση γνωμοδότησης, αποστέλλεται προς το Υπουργείο Περιβάλλοντος.

Η απόφαση ελήφθη μετά από εισήγηση της αρμόδιας Αντιπεριφερειάρχη Πειραιώς Σ. Αντωνάκου κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής, στην οποία μοναδικό θέμα συζήτησης ήταν η «Γνωμοδότηση επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για την τροποποίηση και ανανέωση της Α.Π. 104050/17-5-2006 ΚΥΑ Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων του ΟΛΠ Α.Ε.»

Να σημειωθεί ότι η μελέτη αφορά 19 υφιστάμενες αδειοδοτημένες και σε λειτουργία δραστηριότητες του λιμένα, 10 έργα που φέρουν περιβαλλοντική αδειοδότηση και 4 νέα προγραμματισμένα έργα, χωρίς ακόμη να διαθέτουν αδειοδότηση.

Κατά τη διάρκεια της πολύωρης συζήτησης, τοποθετήθηκαν, επικεφαλής και εκπρόσωποι των παρατάξεων του ΠΕΣΥ, Δήμαρχοι της περιοχής καθώς και εκπρόσωποι φορέων και συλλόγων.

Ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης επισήμανε ότι για τη Διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής η προστασία του περιβάλλοντος και της ποιότητας ζωής των πολιτών είναι προτεραιότητα. «Για εμάς είναι αναγκαίο πέραν των άλλων, να γίνουν πρόσθετες παρεμβάσεις στον τομέα της κυκλοφορίας και της κίνησης των οχημάτων, ώστε να μην υπάρξει επιβάρυνση της πόλης και των κατοίκων όταν θα έχουν ολοκληρωθεί οι παρεμβάσεις στο λιμάνι του Πειραιά» σημείωσε ο Περιφερειάρχης και συμπλήρωσε ότι είναι σημαντικό «να προχωρήσει η υλοποίηση των εν λόγω έργων προς όφελος της ανάπτυξης, των πολιτών του Πειραιά αλλά και των εργαζομένων στις επιχειρήσεις της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης. Θέλουμε επενδύσεις στην Αττική με αυξημένο περιβαλλοντικό και κοινωνικό πρόσημο.».

Επιπλέον απευθυνόμενος σε όσους υποστήριξαν ότι η  σημερινή Διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής δήθεν καλύπτει παρανομίες, τόνισε ότι «σε όλα αυτά τα ψέματα  απαντάμε με αλήθειες». Στη συνέχεια παρουσίασε έγγραφα και αποφάσεις μέσω των οποίων αποδείχθηκε ξεκάθαρα ότι έχουν ακολουθηθεί όλα τα προβλεπόμενα βήματα. Μεταξύ άλλων επισήμανε ότι το έργο της επέκτασης του νότιου προβλήτα εκτελείται με απόλυτη νομιμότητα, έχοντας όλες τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις.

Μάλιστα ο Γ. Πατούλης έκανε και συγκεκριμένες αναφορές σε αποφάσεις που έχουν ληφθεί από την προηγούμενη Διοίκηση της Περιφέρειας.  «Το έργο της επέκτασης του νότιου προβλήτα του Λιμένος Πειραιά, είναι έργο που εντάχθηκε για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και το ΠΕΠ Αττικής από τη Διοίκηση της κας Δούρου», σημείωσε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε ότι η σημερινή Διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής ποτέ δεν είπε ψέματα στους πολίτες του Πειραιά».

Στη βάση αυτή στηρίχθηκε και η εισήγηση της αρμόδιας Αντιπεριφερειάρχη κ. Αντωνάκου μέσω της οποίας φαίνεται ξεκάθαρα ότι η σημερινή διοίκηση εκφράζει την αντίθεσή της στη διαχείριση και απόθεση των βυθοκορημάτων  στη θάλασσα του Σαρωνικού. «Αυτό που εμείς ζητάμε, όσον αφορά το έργο των βυθοκορήσεων, είναι να επιλεγεί η καλύτερη λύση για την προστασία του περιβάλλοντος όσο και αν κοστίζει καθώς οι άνθρωποι είναι πάνω από οποιαδήποτε οικονομικά συμφέροντα».

  • Πρόταση 9 σημείων, που βελτιώνουν τους περιβαλλοντικούς όρους της επένδυσης στον Πειραιά

Στα 9 σημεία που εισηγείται το ΠΕΣΥ προς το υπουργείο Περιβάλλοντος να ληφθούν υπόψη, κατά την έκδοση Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων, κατόπιν εισήγησης της κ. Αντωνάκου, επισημαίνεται ότι η Περιφέρεια Αττικής στο πλαίσιο της αρμοδιότητας που έχει ως εισηγήτρια, ζητείται «από το Υπουργείο Περιβάλλοντος  να  συμπεριληφθούν στην υπό έκδοση Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων οι 231 ειδικοί, γενικοί και πρόσθετοι  περιβαλλοντικοί όροι, που αναφέρονται στην εισήγηση του Τμήματος Περιβάλλοντος της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Αττικής, συμπληρωμένοι με τους παρακάτω πρόσθετους όρους οι οποίοι υπερισχύουν κάθε διαφορετικής διατύπωσης που πιθανόν υπάρχει στη μελέτη  και στην εισήγηση».

Συγκεκριμένα προτείνεται:

  1. Να αποτραπεί η απόρριψη των βυθοκορημάτων στη θάλασσα, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στη διαχείριση των 60.600 m3βυθοκορημάτων που θα προέλθουν από τιςβυθοκωρήσεις των ιδιαίτερα βεβαρημένων περιοχών του Προβλήτα Ηρακλέους και της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης.
  2. Να προσδιοριστούν οι χώροι εξεύρεσης αδρανών υλικών του απαιτούνται για την κατασκευή των έργων.
  3. Να προσδιοριστούν οι χώροι απόθεσης των αναγκαίων υλικών για την κατασκευή των έργων.
  4. Να απαγορευτείη σώρευση ιζημάτων βυθού, αδρανών υλικώνκαι σκωρίας στο χερσαίο χώρο του εργοταξίου στο Παλατάκι.
  5. Να απαγορευτείη μεταφορά αδρανών υλικών και σκωρίας οδικώς και η μεταφορά τους να γίνει μόνο δια θαλάσσης.
  6. Να εκπονηθεί με δαπάνες του ΟΛΠ Α.Ε. συνολική κυκλοφοριακή μελέτη για όλη την παραλιμένια περιοχή, στην οποίαθα έχουν ληφθεί υπόψη οι επιπτώσεις από όλατα προτεινόμενα με το Masterplan έργα.
  7. Να υπάρξει ρητήδέσμευση του ΟΛΠ για την άμεσηυλοποίηση του έργου της ηλεκτροδότησης των πλοίων της ακτοπλοΐας και της κρουαζιέρας από τη στεριά κατά τον ελλιμενισμό τους.
  8. Nα δημιουργηθεί μόνιμο δίκτυο σταθμών παρακολούθησης της ρύπανσης, που θα καλύπτει με τακτικές μετρήσεις την ατμοσφαιρική ρύπανση, την ηχορύπανση, τη φωτορύπανση και τον έλεγχο των θαλάσσιων νερών και να συσταθεί μόνιμο παρατηρητήριο περιβαλλοντικής παρακολούθησηςκαι αξιολόγησης των αποτελεσμάτων των μετρήσεων,το οποίο θα στεγαστεί στο κτήριο των Περιφερειακών Ενοτήτων Πειραιά και Νήσων στον Άγιο Διονύσιο.
  9. Να διαγραφεί στη σελίδα 20/44 της εισήγησης στην παράγραφο 6 «Βελτίωση υποδομών ΝΕΒ Περάματος – Νέα δεξαμενή», η αναφορά «και πρόσθετων νηοδόχων πλοίων».

Η πρόταση των παραπάνω 9 σημείων ψηφίστηκε από τα μέλη της Παράταξης Νέα Αρχή για την Αττική του Γ. Πατούλη, υποστηρίχθηκε από την παράταξη του Γ. Σγουρού, από μέλη της παράταξης του κ Τζήμερου καθώς και από ανεξάρτητους Περιφερειακούς Συμβούλους.

Επισημαίνεται ότι η απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου έχει γνωμοδοτικό χαρακτήρα, καθώς η  Έγκριση των Περιβαλλοντικών Όρων της Μελέτης είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Περιβάλλοντος.

 

 

Διαβάστε επίσης…

Στ. Αντωνάκου στο Κανάλι Ένα: Η υλοποίηση του master plan του ΟΛΠ περνά μέσα από όρους

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Υπό κατάληψη το ΥΠΟΙΚ από συνδικαλιστές της ΠΟΕ – ΔΟΥ

Κατάληψη πραγματοποιούν αυτήν την ώρα συνδικαλιστές της ΠΟΕ-ΔΟΥ και εργαζόμενοι του υπουργείου Οικονομικών σε κτίριο του υπουργείου επί της οδού Καραγιώργη Σερβίας, στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας.Όπως ανέφεραν εκπρόσωποί τους η κατάληψη πραγματοποιείται ως ένδειξη αντίδρασης στην μετατροπή της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων σε Ανεξάρτητη Αρχή, που προβλέπεται στο πολυνομοσχέδιο[…]

Περισσότερα »

Διεκόπη η δίκη του «Λίπους» στον Άρειο Πάγο λόγω αδιαθεσίας του

Διακόπηκε η δίκη του Γεωργιανού Λάσα Σουσανασβίλι, γνωστού και με το ψευδώνυμο «το Λίπος», στον Άρειο Πάγο, επειδή ο εκζητούμενος αισθάνθηκε αδιαθεσία και μεταφέρθηκε στο Γενικό Κρατικό Νοσοκομείο της Νικαίας. Ο ανωτέρω, κάτω από αυστηρά μέτρα ασφαλείας και με αναπηρικό καροτσάκι, μετήχθη σήμερα ενώπιον του Πολιτικού Τμήματος του Αρείου Πάγου,[…]

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *