Η Ρωσία κορυφαίος προμηθευτής LNG στην Ευρώπη

Του Νίκου Μπαρδούνια

Ο μεγαλύτερος προμηθευτής φυσικού αερίου στην Ευρώπη καταδείχτηκε, για πρώτη φορά η Ρωσία η οποία, τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους, απέστειλε ποσότητες LNG – ρεκόρ προς την Ευρώπη ξεπερνώντας τους βασικούς προμηθευτές LNG στην Ευρώπη, μέχρι σήμερα, όπως το Κατάρ, η Νιγηρία και η Αλγερία.

Αντιθέτως, οι ΗΠΑ απέστειλαν στην Ευρώπη 6 φορτία LNG (0,64 εκατ. τόνοι), αριθμός ο οποίος αποτελεί τον μικρότερο από τον περασμένο Νοέμβριο.
Βάσει των στοιχείων τον Φεβρουάριο εστάλησαν από τη Ρωσία προς την Ευρώπη 19 φορτία LNG ή 1,41 εκατ. τόνοι από την μονάδα Yamal LNG, με την πλειονότητα αυτών να κατευθύνεται προς την βορειοδυτική Ευρώπη, σύμφωνα με στοιχεία του Refinitiv Eikon. Πρόκειται για τις μεγαλύτερες ποσότητες LNG που καταφθάνουν στην Ευρώπη από το Yamal LNG από τότε που ξεκίνησε την λειτουργία του τον Δεκέμβριο του 2017.

Συνεργασία Ρωσίας – Ιαπωνίας στο LNG;

Ακριβείς πληροφορίες αναφέρουν, όπως εξάλλου έχει γράψει το kanaliena.gr ότι ρωσικός κολοσσός Novatek βρίσκεται σε συνομιλίες με τις ιαπωνικές Mitsubishi Corp. και Mitsui & Co. για την από κοινού επένδυση σε project LNG στον Αρκτικό Kύκλο.

Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, εάν οι ιαπωνικοί κολοσσοί απαντήσουν θετικά στο κάλεσμα της Novatek τότε πρόκειται να αναλάβουν το 10% του προϋπολογισμού της εν λόγω επένδυσης, της οποίας το συνολικό κόστος υπολογίζεται στα 36,1 δις δολάρια.

Συγχρόνως, ιαπωνικές πηγές, σημειώνουν ότι η ιαπωνική κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να συμμετάσχει κατά 50% στο φιλόδοξο αυτό έργο χρησιμοποιώντας κρατικά κεφάλαια, καθώς ο πρωθυπουργός της ασιατικής χώρας, Shinzo Abe, «θεωρεί ότι μια τέτοια κίνηση θα ενισχύσει τις διπλωματικές συνομιλίες με την Μόσχα».

Τέλος να σημειωθεί ότι η Νοvatek σχεδιάζει να προσεγγίσει επίσης κινεζικές και σαουδαραβικές εταιρείες για το project εκτιμώμενης ετήσιας παραγωγής 20 εκατ. τόνων LNG, το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει το 2020.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Επανεκκίνηση για το Piraeus Maritime City

Στην… επανεκκίνηση βρίσκεται η ανάπτυξη νέου ναυτιλιακού City στον Πειραιά πίσω από την Ακτή Κονδύλη. Το φιλόδοξο σχέδιο που είχε υποστηρίξει στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας ο τότε υπουργός Ναυτιλίας Μανώλης Κεφαλογιάννης και το οποίο διακόπηκε απότομα το 2009 όταν η παγκόσμια κρίση άλωσε την ελληνική οικονομία επανέρχεται δυναμικά ελέω[…]

Περισσότερα »

Αύξηση κερδοφορίας  για  ελληνικές ναυτιλιακές το πρώτο 3μηνο του 2019

  Του Νίκου Μπαρδούνια…. Σε «ρότα» κερδοφορίας κινήθηκαν πολλές ναυτιλιακές εταιρείες, ελληνικών συμφερόντων, κατά την διάρκεια  του  πρώτου  3μήνου του 2019 ενώ  την  ίδια στιγμή, όπως ανακοινώθηκε από την Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία (ΕΛΣΤΑΤ), η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου (πλοία 100 ΚΟΧ και άνω) κατέγραψε αύξηση κατά 1% τον περασμένο[…]

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *