Αποκλειστικό
του Νϊκου Παρασκευά
Νόμιμο υπό προϋποθέσεις έκρινε το Πέμπτο Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας το master plan της ΟΛΠ Α.Ε στο οποίο…κουμπώνουν όλες οι επενδύσεις ,υποχρεωτικές και μη,που έχουν προγραμματιστεί και συμφωνηθεί για το λιμάνι,συμπεριλαμβανομένης και της δημιουργίας του λιμανιού της κρουαζιέρας.
Ωστόσο το ΣτΕ θέτει ως προϋπόθεση για την υλοποίηση του πλάνου την εκπόνηση και εφαρμογή ολοκληρωμένης κυκλοφοριακή μελέτης που θα καλύπτει όλες τις περιοχές που θα γίνουν έργα ή παρεμβάσεις και μάλιστα υπογραμμίζει ότι δεν θα μπορέσει να ξεκινήσει η υλοποίηση του master plan εάν δεν κατατεθεί η κυκλοφοριακή μελέτη και αν δεν αρχίσει η εφαρμογή της.
Χαρακτηριστικά η απόφαση του ΣτΕ αναφέρει ρητά ότι η υλοποίηση των έργων του πλάνου δεν θα ξεκινήσει πριν την εκπόνηση, την ολοκλήρωση και την έγκριση της κυκλοφοριακή μελέτης στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής αδειοδότησης των έργων.
Κάτι που σε απλά ελληνικά σημαίνει κάποια επιπλέον χρόνια καθυστερησεων,αφού με τα μέχρι τώρα δεδομένα η κυκλοφοριακή μελέτη που έχει ήδη αποφασίσει να αναθέσει ο Δήμος Πειραιά με χρηματοδότηση από την Περιφέρεια, δεν θα είναι έτοιμη πριν από ένα χρόνο, ενώ είναι απροσδιοριστος ο χρόνος πού θα απαιτηθεί για τις απαιτούμενες εγκρίσεις και τις ενδεχόμενες αλλαγές ή τροποποιήσεις που θα προκύψουν.Δηλαδη πάμε για μια καθυστέρηση τουλάχιστον δύο χρόνων που ανάλογα με τις συνθήκες δεν αποκλείεται και να διπλασιαστεί.
Γι αυτό και κύκλοι του λιμανιού αργά χθες το βράδυ τόνιζαν ότι το ΣτΕ μάλλον περιέπλεξε παρά διευκόλυνε την κατασταση.
Να σημειωθεί ότι στο ΣτΕ είχε κατατεθεί για νομοπαρασκευαστικη επεξεργασία σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την έγκριση του πλάνου του ΟΛΠ,ως αναπτυξιακό πρόγραμμα αναφέρεται συγκεκριμένα, από την άποψη της χωρικής οργάνωσης με τον καθορισμό των μεγιστων επιτρεπομενων ορίων της ζώνης λιμένα, των χρήσεων γης και όρων δόμησης στη χερσαία ζώνη του λιμανιού, και των επιτρεπομενων προσχώσεων και των γενικών χαρακτηριστικών των προγραμματιζομένων έργων.
Το Ε Τμήμα του ΣτΕ με πρόεδρο την Μαργαρίτα Γκορτζολιδου και εισηγητή τον πάρεδρο Χρήστο Παπανικολάου, με την 154/2022 απόφασή του κρίνει νόμιμο ολόκληρο το πλάνο όπως έχει κατατεθεί αλλά θεωρεί αναγκαία την κυκλοφοριακή μελέτη λόγω του όγκου των επιβατών και τουριστών που θα εισρέουν στο λιμάνι όταν θα λειτουργήσει υπό πλήρη ανάπτυξη,σε συνδυασμό με παράλληλες υποστηρικτές μελέτες ,όπως συγκοινωνιακές ακτομηχανικες,εκλυσης και περιορισμού θορύβων,αερίων ρύπων ,διαχείρισης και επεξεργασίας υγρών,ανάπτυξης πρασίνου,σύνδεσης αρχαιολογικών χώρων και μνημείων κλπ.
Δηλαδή το πράσινο φως άναψε για τα έργα στο λιμάνι, αλλά η εξέλιξή τους εξαρτάται από την πρόοδο της κυκλοφοριακή μελέτης που τέθηκε ως προαπαιτούμενο και των επί μέρους ζητημάτων.
Το θέμα από δω και πέρα είναι τι θα κάνουν οι Κινέζοι του ΟΛΠ,δεδομένου ότι έχουν αρχίσει τις εργασίες επέκτασης του λιμανιού και της διαμόρφωσης άλλων χώρων στο Νέο Ικόνιο και την Ιχθυόσκαλα .Θα σταματήσουν τα έργα ή θα αγνοηθεί το ΣτΕ; Και σε αυτήν την περίπτωση πως θα αντιδράσουν οι αρχές και η ΤΑ που απο την αρχή δημιουργούσε προσκόμματα στην επενδυτική επέλαση της COSCO;.Όλα αυτά θα τα βρούμε μπροστά μας στη συνέχεια και σίγουρα προδικαζουν μια εξόχως ενδιαφέρουσα συνέχεια.Για να δούμε…..