Κλιμακωτό άνοιγμα της αγοράς και click away

Του Σπύρου Μιχαλόπουλου

Κλιμακωτό άνοιγμα των καταστημάτων με αυστηρούς κανόνες προαννήγγειλε ο Υπουργός Ανάπτυξης και επενδύσεων κ. Άδωνις Γεωργιάδης. Την ίδια ώρα ως η πλέον ασφαλής μέθοδος για τις αγορές είναι αυτή του click away, σύμφωνα με τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου.

Από τα μικρότερα προς τα μεγαλύτερα θα ανοίξουν τα μαγαζιά, είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης στην τηλεοπτική του συνέντευξη στο ΑΝΤ1

σημειώνοντας όμως πως θα υπάρχουν αυστηροί κανόνες. Σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδη «χαλαρώσαμε γρήγορα, γιατί υπήρχε η αίσθηση ότι με τις υψηλές θερμοκρασίες ο ιός θα εξασθενούσε. Αντίθετα, τώρα, ο ιός είναι ισχυρότερος. Για οποιονδήποτε λόγο βγαίνουμε έξω, θα φοράμε τη μάσκα και θα  έχουμε το αντισηπτικό στην τσέπη” είπε χαρακτηριστικά.

Για το άνοιγμα της εστίασης, δεν πήρε θέση απαντώντας ότι «η επιτροπή των λοιμωξιολόγων θα μας πει πότε θα ανοίξει η εστίαση», επισημαίνοντας ωστόσο “ ότι οι γιατροί διαπίστωσαν ότι έπαιξε κομβικό ρόλο στην διάδοση του κορωνοϊού.”

Ο Υπουργός Ανάπτυξης επισήμανε ότι τα super markets δεν αποτελούν εστίες μετάδοσης του ιού, τονίζοντας ότι δεν υπάρχει το παραμικρό στοιχείο που να οδηγεί σε ένα τέτοιο συμπέρασμα.

Σε ό,τι αφορά τη σύγκριση που είχε κάνει ο ίδιος με τους θανάτους στο Βέλγιο, εξήγησε πως ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας έχει θεσπίσει έναν δείκτη, αυτό των θανάτων ανά εκατομμύριο πληθυσμού. «Η Ελλάδα τα πηγαίνει καλύτερα στο δεύτερο κύμα της πανδημίας, σε σύγκριση με το πρώτο… Πρόκειται για μία παγκόσμια συμφορά… Τι θα γινόταν αν η Ελλάδα είχε 12 φορές περισσότερους θανάτους από το Βέλγιο, δηλαδή 250.000 νεκρούς;”

Σχετικά με την τοποθέτηση του υπουργού Επικρατείας, Γιώργου Γεραπετρίτη, ότι «αν είχαμε 5.000 ΜΕΘ, θα είχαμε και 2.500 θανάτους», ο κ. Γεωργιάδης είπε ότι “επικαλέστηκε στατιστικά στοιχεία και ότι είναι απολύτως λογικό πως αν έχεις 5.000 κρεβάτια ΜΕΘ και τα γεμίσεις, θα έχεις περισσότερους θανάτους.»

Υπενθύμισε, τέλος, ότι ο ίδιος, πριν ολοκληρώσει τη θητεία του στο υπουργείο Υγείας, είχε υπογράψει την πρόσληψη 4.000 γιατρών και 10.000 νοσηλευτών, για την ενίσχυση του ΕΣΥ.

Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Παναγιώτης Σταμπουλίδης σε συνέντευξή του  στο Mega εξήρε τη μέθοδο του click away. “Είναι μια πρακτική που εφαρμόζεται διεθνώς, κυρίως στη βόρεια και κεντρική Ευρώπη, για να  αντιμετωπιστεί το θέμα της εξυπηρέτησης των καταναλωτών.” είπε χαρακτηριστικά.

 Το click away, σύμφωνα με τον Παναγιώτη Σταμπουλίδη, προβλέπει τα εξής:

 – Γίνεται ηλεκτρονική παραγγελία του προϊόντος.
– Ο καταναλωτή προπληρώνει το προϊόν.
– Με το αποδεικτικό παραγγελίας-πληρωμής παραλαμβάνει το προϊόν από ειδικά διαμορφωμένο, εξωτερικό χώρο του καταστήματος

Ο Γενικός γραμματέας Εμπορίου σημειωσε ότι με τον τρόπο αυτό αποφορτίζονται οι μεταφορές, ενώ αποφεύγεται ο συνωστισμός, καθώς «δεν θα γίνεται έρευνα αγοράς εντός του καταστήματος, αλλά από το ηλεκτρονικό κατάστημα».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *