Κορκίδης: Ναυπηγική τρίαινα μπορεί να δημιουργήσει η ΟΝΕΧ

Όποιος επενδυτής εκδηλώσει ενδιαφέρον για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά θα πρέπει να γνωρίζει ότι βασική προϋπόθεση είναι να συνεπιχειρήσει με ελληνικές επιχειρήσεις διότι  διαθέτουν δεξιότητες, τεχνογνωσία και υψηλού επιπέδου παρεχόμενες υπηρεσίες.

Αυτό δήλωσε κατηγορηματικά στο ΚΑΝΑΛΙ ΕΝΑ 904 και την εκπομπή «Μένουμε Πειραιά» με την Κωνσταντίνα Πετούση και τον Νίκο Παρασκευά, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Βασίλης Κορκίδης, επισημαίνοντας ότι με τον τρόπο αυτό θα αποκτήσουμε προστιθέμενη αξία, οικονομική ευρωστία και θα ξαναμπούμε δυναμικά στον παγκόσμιο χάρτη της ναυπηγοεπισκευής.

Θα πρέπει όμως να ξεκαθαρίσουν αυτοί που ενδιαφέρονται για τα ναυπηγεία ότι θα ασχοληθούν με ένα αντικείμενο, δηλ. την ναυπηγική βιομηχανία και δεν θα αποσπαστούν σε διάφορα άλλα όπως είχε γίνει παλαιοτέρα με αποτέλεσμα να αποπροσανατολιστεί ο κλάδος και να χαθεί η μπάλα.

Για το λόγο αυτό, υπογράμμισε ο κ. Κορκίδης, πιστεύουμε ότι θα ήταν ιδανική περίπτωση τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά να καταλήξουν στον όμιλο ΟΝΕΧ του ελληνοαμερικανού επιχειρηματία Πάνου Ξενοκώστα, τον οποίο στηρίζει η αμερικανική κεντρική τράπεζα και έχει επιλέξει να επενδύσει φέτος 60 δις δολάρια σε ορισμένες χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.

Επειδή, ο συγκεκριμένος όμιλος λειτουργεί ήδη τα ναυπηγεία του Νεωρίου στη Σύρο και έχει εξαγοράσει τα ναυπηγεία της Ελευσίνας, πιστεύουμε ότι αν πάρει και τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά θα δημιουργήσει μια ναυπηγική τρίαινα η οποία θα λειτουργήσει ως πολλαπλασιαστής ισχύος στη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας, διότι θα έχει την δυνατότητα της συντήρησης και επισκευής πολλών πλοίων, της ναυπήγησης πολεμικών πλοίων και του δεξαμενισμού πλοίων πολύ μεγάλου μεγέθους.

Με τον τρόπο αυτό θα αξιοποιηθεί και το προσωπικό που διαθέτουμε στην περιοχή και είναι άριστα καταρτισμένο, ενώ παράλληλα θα δημιουργηθούν και χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας υψηλών προδιαγραφών για απασχολούμενους με συγκεκριμένη εξειδίκευση και πιστοποίηση.

Έχουμε υποχρέωση, συνέχισε ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, να ανασυντάξουμε την ναυπηγική βιομηχανία και να την κάνουμε ελκυστική, καθώς η Ελλάδα διαθέτει τον μεγαλύτερο ναυτιλιακό στόλο στον κόσμο με 5.000 πλοία όλων των τύπων , τα οποία εάν έρχονταν εδώ για τις επισκευές και την συντήρησή τους θα άφηναν στη χώρα μας 14 δις δολάρια ετησίως.

Βέβαια, τόνισε, μην περιμένουμε να γίνουν όλα αυτά αμέσως γιατί η γραφειοκρατία αποτελεί σοβαρό εμπόδιο για κάθε επένδυση. Τα ναυπηγεία της Ελευσίνας λόγου χάριν για να λειτουργήσουν θα χρειαστούν περίπου 8 μήνες, ενώ ο Σκαραμαγκάς επειδή θα χρειαστεί εκτεταμένες ανακαινίσεις -καθότι τα μηχανήματα που διαθέτει έχουν σκουριάσει- θα επιμηκυνθεί περαιτέρω ο χρόνος εκκίνησης της λειτουργίας του.

Χαρακτηριστικά, ανέφερε ο κ. Κορκίδης, ότι ενώ η προκήρυξη για την πώληση των ναυπηγείων Ελευσίνας έγινε από το υπουργείο Ανάπτυξης , η προκήρυξη για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά έγινε από το υπουργείο Οικονομικών, εδώ όμως, σημείωσε, θα πρέπει να ληφθεί υπόψιν ένας άλλος σημαντικός παράγοντας.

Ποιος θα είναι ο επενδυτής που θα πλειοδοτήσει δεδομένου ότι δεν έχει ληφθεί καμία μέριμνα ώστε να αποκλείεται κάποια τουρκική εταιρεία. Για αυτό, ίσως θα έπρεπε να μπουν κάποιες ασφαλιστικές δικλείδες στην εν λόγω προκήρυξη.

Εμείς πάντως, είπε ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, για να αποκλείσουμε κάθε τέτοια πιθανότητα συζητήσαμε με τον κ. Ξενοκώστα και δεσμευθήκαμε ως Βιομηχανικό Επιμελητήριο να στηρίξουμε τις δύο επενδύσεις Ελευσίνας και Σκαραμαγκά  αγοράζοντας έναν αριθμό μετοχών, συμβολικά βέβαια, γιατί δεν μπορούμε να φτάσουμε στα δικά τους οικονομικά μεγέθη.

Ο Βασίλης Κορκίδης είπε ότι οι επενδύσεις σε Σκαραμαγκά και Ελευσίνα θα δημιουργήσουν 1.500 έως 2.000 νέες θέσεις εργασίας, ενώ εξέφρασε την πεποίθηση ότι μπορούν τα ναυπηγεία να προσελκύσουν πολλά πλοία είτε για συντήρηση είτε για ναυπηγικά προγράμματα, εφόσον διασφαλιστεί εργασιακή ειρήνη.

Αν για παράδειγμα, τόνισε, ένας πλοιοκτήτης γνωρίζει πότε ακριβώς θα βγει το πλοίο του από το ναυπηγείο, θα το προτιμήσει, γιατί ανεξαρτήτως κόστους γνωρίζει την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα της δουλειάς που γίνεται στην ελληνική ναυπηγική βιομηχανία.

 

Ν. Παρασκευάς – Κ. Πετούση

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κατατίθεται το απόγευμα στη Βουλή ο νέος προϋπολογισμός

Κατατίθεται το απόγευμα της Δευτέρας στη Βουλή ο προϋπολογισμός για το 2017, με την πρόβλεψη για πλήρη χρηματοδότηση του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης (760 εκατ. ευρώ), όπως δήλωσε αξιωματούχος του υπουργείου Οικονομικών, στο περιθώριο των διαπραγματεύσεων της κυβέρνησης με τους εκπροσώπους των θεσμών. Σύμφωνα με τον ίδιο, στον προϋπολογισμό θα υπάρχει[…]

Περισσότερα »

Πρώην σύμβουλος του Γ. Βαρουφάκη με αμοιβή 125 χιλ. (;)

Αίσθηση προκαλεί δημοσίευμα του Βήματος, σχετικά με τον Κορεάτη πρώην σύμβουλο του Γιάννη Βαρουφάκη, Γκλεν Κιμ. Σύμφωνα με την εφημερίδα ο κ. Κιμ ισχυρίζεται ότι είχε συμφωνήσει προφορικά με τον πρώην υπουργό, μηνιαία αμοιβή 125 χιλ. ευρώ. Αναφέρεται ακόμη ότι ο Κορεάτης Οικονομολόγος παραμένει σύμβουλος του Ευκλείδη Τσακαλώτου αλλά και[…]

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *