Κορονοϊός VS Κρουαζιέρα: Το παιχνίδι δεν χάθηκε – οι εταιρείες αλλάξαν λιμάνια

του Νίκου Μπαρδούνια…   

Οι οικονομικές επιπτώσεις από την διάδοση του κορονοϊού έχουν αρχίσει να γίνονται, περισσότερο από ορατές και στην βιομηχανία της κρουαζιέρας οδηγώντας σε ακυρώσεις ταξιδιών ή σε αλλαγές δρομολογίων στα λιμάνια όπου «δένουν» τα κρουαζιερόπλοια, προκειμένου να καθησυχάσουν τις φοβίες των ταξιδιωτών.

Ωστόσο, παρά την δυσμενή αυτή εξέλιξη άνθρωποι της κρουαζιέρας εκτιμούν ότι «το παιχνίδι δεν έχει χαθεί» και «ευελπιστούν σε επάνοδο της αγοράς» μόλις περάσει η «καταιγίδα» του κορονοϊού.

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι μεγάλες δυνάμεις της διεθνούς κρουαζιέρας, όπως οι εταιρείες Carnival Cruise Lines, Norwegian Cruises και Royal Caribbean Cruises προχώρησαν στην ακύρωση… 40 κρουαζιέρων ενώ άλλαξαν και τους σχεδιασμούς τους για άλλες… 40 κρουαζιέρες !.

Σε επίπεδο οικονομικών στοιχειών οι συγκεκριμένες εταιρείες κρουαζιέρας, από την έναρξη τη « κρίση του κορονοιου» έως και τα τέλη Φεβρουαρίου του τρέχοντος έτους, κατέγραψαν πτώση των μετοχών τους έως και 16%.

Μάλιστα, η εταιρεία Royal Caribbean ενημέρωσε ότι πρόσθετες ακυρώσεις δρομολογίων θα προκαλούσαν πτώση στον κύκλο εργασιών για το 2020 έως και 12%… ενώ και η εταιρεία Carnival, κινούμενη στο ίδιο «μήκος κύματος», εξέδωσε ανακοίνωση προς τους επενδυτές ενημερώνοντάς τους ότι εφόσον οι περιορισμοί στα ταξίδια συνεχιστούν μέχρι τον Μάιο, είναι πολύ πιθανόν να καταγραφεί πτώση της τιμής της μετοχής της έως και… έως και 14%.

Να σημειωθεί, όπως ανέφεραν στο www.kanaliena.gr πράκτορες κρουαζιέρας, η Κίνα αποτελεί αναπτυσσόμενη αγορά για τις εταιρείες κρουαζιέρας, καταλαμβάνοντας σχεδόν το 10% της αγοράς. Κατά τους ίδιους, οι Κινέζοι ταξιδιώτες που ταξιδεύουν στην Ευρώπη και επιβιβάζονται εν συνεχεία σε κρουαζιερόπλοια που εκτελούν ταξίδια στη Γηραιά Ήπειρο αποτελούν σχεδόν το 14% του συνόλου των ταξιδιωτών.

Αυτοί οι επιβάτες επηρεάζονται άμεσα από τους περιορισμούς στις μετακινήσεις. Ωστόσο, όπως σημείωσαν οι ίδιες πηγές, δεν είναι η πρώτη φορά που η κρουαζιέρα βιώνει δυσκολίες εξαιτίας ξεσπάσματος επιδημίας, καθώς «στο παρελθόν παρόμοιες καταστάσεις δημιουργήθηκαν λόγω της γρίπης των πουλερικών και αντιμετωπίσθηκαν επιτυχώς από τον κλάδο».
Εξάλλου, ιστορικά, οι επιπτώσεις τέτοιων φαινομένων, όπως σήμερα ο κορονοιός, επηρέασαν τις κρατήσεις μόνο για μικρά χρονικά διαστήματα και σύντομα η κρουαζιέρα επέστρεφε στην κανονικότητα.

CLIA: Εκτιμούσε άνοδο για το 2020

Να σημειωθεί, όπως είχε γράψει το  www.kanaliena.gr,   η  Cruise Line Industry Association (CLIA ) στην ετήσια έκθεση της  (που δημοσιοποιήθηκε πριν πάρει διαστάσεις η “κρίση του κορονοιου”) ανέβαζε  τον αριθμο των τουριστών κρουαζιερας , για το 20202, στους  32 εκατομμύρια τουρίστες  με την επισήμανση ότι οι μισοί εκ των επιβατών αυτών θα προέρχονται, σύμφωνα πάντα με τις εκτιμήσεις, από τη Βόρεια Αμερική.

Εκτιμάται ότι το 2020 η αγορά της κρουαζιέρας θα ενισχυθεί με 278 επιπλέον σκάφη… ενώ η αγορά της Καραϊβικής, εκτιμάται ότι θα αντιπροσωπεύει το 32% της ανάπτυξης κρουαζιέρας παγκοσμίως. Ακόμη αναφέρεται ότι από τα στοιχεία που υπάρχουν από τα προηγούμενα έτη, κατά μέσο όρο, κάθε επιβάτης δαπάνησε περίπου 376 δολάρια στα λεγόμενα home ports και γύρω στα 101 δολάρια σε κάθε λιμάνι προορισμού. «Οι συγκεκριμένες δαπάνες θα μπορούσαν να αυξηθούν κατά 20% το τρέχον έτος» ανάφεραν κύκλοι με έντονη δραστηριότητα στην κρουαζιέρα, τόσο διεθνώς όσο και στην Ελλάδα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *