Μέχρι το τέλος του ’25 η ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος

Του Νίκου Παρασκευά

Με γοργούς ρυθμούς είναι αποφασισμένη η ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών να προχωρήσει την διαδικασία για την ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος που θα είναι το μεγάλο έργο της πρώτης πενταετίας στο λεκανοπέδιο για την δεκαετία που μόλις άρχισε.

Στόχος του Υπουργείου είναι μέχρι το τέλος του χρόνου να έχει εγκατασταθεί ανάδοχος ώστε αρχές του 2022 να ξεκινήσουν οι εργασίες για να προλάβει να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί όλο το έργο μαζί με εκείνα που θα το συνοδεύουν το 2025.

Μέχρι το Πάσχα προγραμματίζεται να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές των τριών κατασκευαστικών οίκων που διεκδικούν την αναδοχή ώστε να προχωρήσει αμέσως και η διαδικασία της επιλογής. Τα τρία σχήματα που διεκδικούν την παραχώρηση της ζεύξης είναι η Μυτιληναίος η ΤΕΡΝΑ και η κοινοπραξία vinci-ΑΚΤΩΡ.

Μαζί με την ζεύξη, δηλαδή την υποθαλάσσια σήραγγα που θα έχει μήκος 1.100 μέτρα συν 400 μέτρα που θα είναι οι εκατέρωθεν προσβάσεις, θα κατασκευασθεί και ένας νέος δρόμος 17.000 μέτρων, που θα διέρχεται μέσα από το στρατόπεδο του Ναυτικού Παλάσκα και θα φθάνει στη σήραγγα που θα βρίσκεται εμπρός από το κολυμβητήριο του Περάματος.

Η σήραγγα θα βγαίνει στο νησάκι του Αγίου Γεωργίου που ανήκει στο Ναύσταθμο και με κλειστό δρόμο θα καταλήγει στην είσοδο του Ναυστάθμου. Εκεί θα αρχίζει ακόμα μία υπόγεια σήραγγα μήκους 1000 περίπου μέτρων που θα καταλήγει σε ανισόπεδο κόμβο λίγο πριν την είσοδο της Κούλουρης, ο οποίος θα παρακάμπτει τα Παλούκια. Από εκεί θα ξεκινούν οι οδικές αρτηρίες προς Αιάντειο και Φανερωμένη.

Το εμβληματικό αυτό έργο που θα κοστίσει περίπου 450 εκατ ευρώ, έχει χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης τα 4,5 χρόνια. Επειδή όμως στην Ελλάδα ζούμε όλα είναι σχετικά…

Το γεγονός όμως ότι το αρμόδιο υπουργείο έχει πάρει… ζεστά το θέμα δημιουργεί την αισιοδοξία ότι το έργο θα πάρει σύντομα σάρκα και οστά και θα δούμε τη ζεύξη να λειτουργεί στην ώρα της.

Να σημειώσουμε τέλος, ότι από τη στιγμή που εγκατασταθεί ο ανάδοχος το έργο θα… τρέξει γιατί η παραχώρηση θα έχει διάρκεια τριανταπέντε ετών και η εταιρεία που θα το πάρει θα θελήσει να το λειτουργήσει γρήγορα για να αρχίσει να εισπράττει. Γιατί το μεταφορικό έργο Περάματος -Παλουκίων είναι τεράστιο. Αρκεί να πούμε πως η διακίνηση ατόμων και οχημάτων καθιστά την διαδρομή δεύτερη στην Ευρώπη μετά από εκείνην του Ντόβερ με το Καλαί!

 Νίκος Παρασκευάς

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η Δήμητρα Σιδερή… νέα πρόεδρος του Αθήνα 9.84

Η Δήμητρα Σιδερή είναι η νέα πρόεδρος του Αθήνα 9.84 σύμφωνα με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας, μετά την παραίτηση της Μελίνας Δασκαλάκη. Η κ. Σιδερή ορκίστηκε δημοτικός σύμβουλος τον περασμένο Φεβρουάριο, καθώς κατέλαβε τη θέση του παραιτηθέντος ιστορικού – καθηγητή Θάνου Βερέμη. Στην προηγούμενη θητεία του Γιώργου Καμίνη[…]

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *