Μειώθηκαν οι ροές «ηλικιωμένων» πλοίων προς τα διαλυτήρια πλοίων

 

    του Νίκου Μπαρδούνια

Να αναζητούν αγοραστές, έστω και με κόπο σε κάποιες περιπτώσεις, για τα μεγαλύτερης ηλικίας πλοία τους επιλέγουν οι ναυτιλιακές εταιρείες αντί να τα στέλνουν προς διάλυση σε ναυπηγεία της Ασίας. Και τούτο καθώς, σύμφωνα με στοιχεία του οίκου Clarksons Research, τις τελευταίες εβδομάδες έχουν μειωθεί οι τιμές σκράπ εν αντιθέσει με τις τιμές των πλοίων «από δεύτερο χέρι» που έχουν σημειώσει άνοδο…

Στοιχεία από διάφορες ναυλομεσιτικές εταιρείες αναφέρουν ότι η «ψαλίδα» στις τιμές πλοίων από «δεύτερο χέρι» και σκράπ έχει ανοίξει σημαντικά με την αξία του σκραπ να μειώνεται αυτό το διάστημα, στα 350 δολάρια ανά ldt περίπου, από 400 δολάρια/ldt, που ήταν στις αρχές του έτους και από το ρεκόρ των 435 δολαρίων/ldt τον Mάρτιο (διαψεύδοντας τις προσδοκίες για αύξηση της αγοράς των σκραπ, ενόψει των κανονισμών του IMO για το 2020 για τις εκπομπές ρύπων, τα ναυτιλιακά καύσιμα και το ballast waste management).

«Προς απογοήτευση όσων ασχολούνται με τη βιομηχανία της ανακύκλωσης πολλά παλιάς κατασκευής πλοία συνεχίζουν να εξαγοράζονται με στόχο την περαιτέρω εκμετάλλευσή τους, με φόντο την ισχυρή αγορά μεταφοράς εμπορευμάτων. Έτσι, ενώ υπάρχουν περισσότερες τέτοιες μονάδες στην αγορά, οι πραγματικές πωλήσεις για ανακύκλωση παραμένουν περιορισμένες» αναφέρουν κύκλοι του οίκου Clarksons Research.

Για… «κοιλιά» στις πωλήσεις σκράπ κάνει λόγο και ο οίκος Gibson Shipbrokers που εκτιμάει ότι τους επόμενους μήνες, η δραστηριότητα του σκραπ πιθανότατα θα παραμείνει στα χαμηλότερα επίπεδα, λόγω της γεωπολιτικής αβεβαιότητας, της εποχικής ισχύος στη διύλιση και των κανονισμών του IMO για το 2020 που θα στηρίξει τα έσοδα των τάνκερ στη χειμερινή σεζόν.

Οπότε, όπως σημείωσαν ναυλομεσιτικοί κύκλοι στο www.kanaliena.gr δεν θεωρείται καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι «από τον Iανουάριο έως και τον Oκτώβριο του τρέχοντος έτους οδηγήθηκαν στα διαλυτήρια μόλις 30 δεξαμενόπλοια άνω των 25,000-dwt , εκ των οποίων μόλις τα 4 ήταν VLCCs¨.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Cosco: Θα συνεχίσουμε τις επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά

«Θα συνεχίσουμε τις επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά, θα βελτιώσουμε τη διεθνή θέση του λιμανιού με στόχο να συμβάλλουμε στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας». Αυτά επεσήμανε ο Γενικός Διευθυντής της Cosco Γουάν Μιν μιλώντας, πριν από λίγο, κατά την έναρξη[…]

Περισσότερα »

ΟΛΠ: Συμμετοχή στο εθνικό πένθος για την πυρκαγιά στην Αττική

Συμμετοχή του ΟΛΠ στο εθνικό πένθος για την καταστροφική πυρκαγιά που έπληξε την περιοχή της Αττικής Η ΟΛΠ ΑΕ συμμετέχει στο εθνικό πένθος για την καταστροφική πυρκαγιά που έπληξε την περιοχή της

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *