Μειώθηκαν οι ροές «ηλικιωμένων» πλοίων προς τα διαλυτήρια πλοίων

 

    του Νίκου Μπαρδούνια

Να αναζητούν αγοραστές, έστω και με κόπο σε κάποιες περιπτώσεις, για τα μεγαλύτερης ηλικίας πλοία τους επιλέγουν οι ναυτιλιακές εταιρείες αντί να τα στέλνουν προς διάλυση σε ναυπηγεία της Ασίας. Και τούτο καθώς, σύμφωνα με στοιχεία του οίκου Clarksons Research, τις τελευταίες εβδομάδες έχουν μειωθεί οι τιμές σκράπ εν αντιθέσει με τις τιμές των πλοίων «από δεύτερο χέρι» που έχουν σημειώσει άνοδο…

Στοιχεία από διάφορες ναυλομεσιτικές εταιρείες αναφέρουν ότι η «ψαλίδα» στις τιμές πλοίων από «δεύτερο χέρι» και σκράπ έχει ανοίξει σημαντικά με την αξία του σκραπ να μειώνεται αυτό το διάστημα, στα 350 δολάρια ανά ldt περίπου, από 400 δολάρια/ldt, που ήταν στις αρχές του έτους και από το ρεκόρ των 435 δολαρίων/ldt τον Mάρτιο (διαψεύδοντας τις προσδοκίες για αύξηση της αγοράς των σκραπ, ενόψει των κανονισμών του IMO για το 2020 για τις εκπομπές ρύπων, τα ναυτιλιακά καύσιμα και το ballast waste management).

«Προς απογοήτευση όσων ασχολούνται με τη βιομηχανία της ανακύκλωσης πολλά παλιάς κατασκευής πλοία συνεχίζουν να εξαγοράζονται με στόχο την περαιτέρω εκμετάλλευσή τους, με φόντο την ισχυρή αγορά μεταφοράς εμπορευμάτων. Έτσι, ενώ υπάρχουν περισσότερες τέτοιες μονάδες στην αγορά, οι πραγματικές πωλήσεις για ανακύκλωση παραμένουν περιορισμένες» αναφέρουν κύκλοι του οίκου Clarksons Research.

Για… «κοιλιά» στις πωλήσεις σκράπ κάνει λόγο και ο οίκος Gibson Shipbrokers που εκτιμάει ότι τους επόμενους μήνες, η δραστηριότητα του σκραπ πιθανότατα θα παραμείνει στα χαμηλότερα επίπεδα, λόγω της γεωπολιτικής αβεβαιότητας, της εποχικής ισχύος στη διύλιση και των κανονισμών του IMO για το 2020 που θα στηρίξει τα έσοδα των τάνκερ στη χειμερινή σεζόν.

Οπότε, όπως σημείωσαν ναυλομεσιτικοί κύκλοι στο www.kanaliena.gr δεν θεωρείται καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι «από τον Iανουάριο έως και τον Oκτώβριο του τρέχοντος έτους οδηγήθηκαν στα διαλυτήρια μόλις 30 δεξαμενόπλοια άνω των 25,000-dwt , εκ των οποίων μόλις τα 4 ήταν VLCCs¨.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Στουρνάρας στο Κανάλι Ένα: Η Ελληνική ναυτιλία ο πλέον αξιόπιστος εταίρος των τραπεζών διεθνώς

Το ελληνικό  και διεθνές  τραπεζικό σύστημα  εμπιστεύεται την ελληνική ναυτιλία, γεγονός που επιτρέπει τη χρηματοδότησή της  και κατ’ επέκταση  την ανανέωση του στόλου της

Περισσότερα »

Νέος φωτισμός στη λιμενική ζώνη Πειραιά – Πέραμα

Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Α.Ε., με την ευκαιρία και της Ημέρας Περιβάλλοντος (5 Ιουνίου), ανακοινώνει την υπογραφή της Σύμβασης για την αναβάθμιση του τεχνητού φωτισμού των εξωτερικών χώρων της λιμενικής ζώνης από τον Πειραιά μέχρι το Πέραμα. Το έργο αφορά το σύνολο της χερσαίας λιμενικής ζώνης και στοχεύει με την[…]

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *