Home

ΡΟΗ  ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Μήπως να ξανασκεφτεί το Ν/Σ για την εκπαίδευση η κ. Κεραμέως;

0 σχόλια ΑΡΘΡΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Του Νίκου Μπουρσινού

Και η (πολιτική) ζωή συνεχίζεται, παρά την επέλαση του κορωναϊού, με την υπουργό να δείχνει μια μάλλον ακατανόητη σπουδή.

Αλήθεια, γιατί τόση βιασύνη; Ποιοί λόγοι, άραγε, συνέτρεχαν, ώστε να έρθει σε αυτήν την τόσο ευαίσθητη περίοδο ένα νομοσχέδιο, που αφορά σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, όταν μάλιστα όλα τα σχολεία είναι κλειστά, λόγω της πανδημίας; Ή, μήπως γι΄αυτόν ακριβώς τον λόγο, ήτοι για να μην υπάρξουν αντιδράσεις, τις οποίες, εντούτοις  είναι βέβαιον ότι δεν θα αποφύγει η υπουργός.

Χωρίς να έχει προϋπάρξει διαβούλευση με την εκπαιδευτική κοινότητα εν γένει, όπως η δημοκρατική ευταξία απαιτεί, το ν\σ τίθεται σε διαβούλευση, σε εποχή που η Βουλή υπολειτουργεί. Πρακτικές τέτοιου είδους είναι ευάλωτες σε κριτική και ήδη είδαν το φως της δημοσιότητας απόψεις που στηλιτεύουν την υπουργική μεθόδευση, κατηγορώντας την για κουτοπόνηρες μεθόδους.

Δεν πρόκειται να πρόκειται να κάνουμε αναπαραγωγή αυτού του τύπου κατακριτικής, αλλά την θεωρούμε αναμενόμενη από την άλλη, διότι ένα τέτοιας ευρύτατης εκτάσεως, ως προς τις αλλαγές που προωθεί, νομοσχέδιο χρειάζεται χρόνο για να μελετηθεί και να συζητηθεί ακολούθως.

Πράγματι, οι αλλαγές θα μπορούσαν να περιγραφούν και ως κατακλυσμιαίες, έστω και εν υπερβολή. Διαπερνούν τις εκπαιδευτικές ζώνες από το νηπιαγωγείο, μέχρι το πανεπιστήμιο, έχοντας δε να κάνουν και με τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, αναφορικά με την αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση.

Σε ένα προσεχές σημείωμα επιφυλασσόμαστε να εκφράσουμε συγκεκριμένες απόψεις, όμως με μια πρώτη ματιά μπορούμε να πούμε πως πρόκειται για ένα σκληρό νομοθέτημα, που δεν λαμβάνει υπ΄όψιν τις σύγχρονες τάσεις στην εκπαίδευση. Εμφορείται από μια έως και τιμωρητική, θα μπορούσε να υποστηρίξει κάποιος, διάθεση, απέναντι στα παιδιά.

Υπάρχει ένας διάχυτος «αέρας» ανταγωνισμού, καθώς ένα πλήθος εξετάσεων και κόντρα εξετάσεων , με αύξηση μάλιστα των εξεταζομένων μαθημάτων, διατρέχει τις τάξεις όχι ό,τι καλύτερο για ένα σύγχρονο σύστημα εκπαίδευσης. Γενικότερα το ν\σ εμφορείται από αναχρονιστικό πνεύμα και θα προσπαθήσουμε να το αποδείξουμε ,όταν θα αναλύσουμε τα επί μέρους στοιχεία του, προσεχώς, όπως προείπαμε.

Επανέρχεται η λεγόμενη «Τράπεζα θεμάτων», η οποία καλώς, κατά την γνώμη μας, είχε καταργηθεί και μέσω της οποίας είναι βέβαιον ότι θα υπάρξουν αλλαγές στον καθορισμό του αριθμού των εισακτέων, καθώς και αύξηση του μέσου όρου προαγωγής.

Το πυρίκαυστο θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών αξίζει ένα σημείωμα μόνο γι΄αυτό.

Ας μην συνεχίσουμε, όμως, πριν μελετήσουμε προσεκτικά τις λεπτομέρειες, φαίνεται δε, ότι υπάρχει πλήθος από αυτές ,που κρύβουν σημαντικά πράγματα.

Φοβούμαι ότι ,αργά ή γρήγορα, η υπουργός δεν θα μπορέσει να αποφύγει τις αντιδράσεις, οι οποίες, αν η εμπειρία μου δεν με απατά, θα υπάρξουν και θα είναι έντονες, αφού το νομοθέτημα θέτει καίρια ζητήματα και θα υπάρξει όχι μόνο σύγκρουση πολιτική, μάχη ιδεών, αλλά και μεγάλη κόντρα αντιλήψεων για τον ρόλο της εκπαίδευσης σήμερα.

Είναι, νομίζω, ακόμα καιρός να το ξανασκεφτεί η υπουργός, να αποσύρει το νομοσχέδιο, ώστε να συζητηθεί σε προσφορότερο χρόνο. Θα έκανε καλό και στο πολιτικό της προφίλ, άλλωστε.

Αλλά, κάτι μου λέει ότι δεν θα ακολουθήσει αυτήν την οδό. Εκτός εάν…

Σχετικά Αρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται.

Ετικέτες:, ,