Μισό τρισ. δολάρια η αξία του στόλου των δέκα ισχυρότερων ναυτικών χωρών

Του Νίκου Μπαρδούνια

Στα 500 δισ. δολάρια, περίπου, κοστολογείται το έτος 2020 η αξία του στόλου των δέκα μεγαλύτερων ναυτικών χωρών , παγκοσμίως, με την Ιαπωνία να βρίσκεται στην πρώτη θέση, την Ελλάδα, με μικρή διαφορά, στην δεύτερη και την Κίνα στην τρίτη θέση.

Ειδικότερα η αξία του στόλου της Ιαπωνίας ανέρχεται στα 108 δις δολάρια , της Ελλάδας στα 100 δις δολάρια και της Κίνας στα 98, 5 δις δολάρια.

Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία , από μελέτη της εταιρείας Vessels Value, τις τρείς ανωτέρω αναφερθείσες πρώτες ναυτικές δυνάμεις ακλουθούν: Η Σιγκαπούρη με αξία στόλου στα 44 δις δολάρια, η Νορβηγία με αξία στόλου 39,06 δις δολάρια, οι ΗΠΑ με αξία στόλου στα 33 δις δολάρια, , η Γερμανία με αξία στόλου στα 27,93 δις δολάρια, η Μεγάλη Βρετανία με στόλο αξίας 23,41 δις δολαρίων και η Δανία με στόλο αξίας 20,88 δις δολαρίων.

Επίσης, σύμφωνα με τα στοιχεία ο μέσος όρος ηλικίας του παγκόσμιο στόλου αυξήθηκε στα 14,1 έτη την περίοδο 2019-2020 από 13,7 τη διετία 2018-2019.

Οι Έλληνες εφοπλιστές

Αναφορικά με τον στόλο που ελέγχουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες προκύπτουν τα εξής στοιχεία : Οι Έλληνες κυριαρχούν , με σύγχρονα πλοία, στους τομείς Tanker, Bulk Carrier, Container, LNG και LPG. Ο ελληνόκτητος στόλος έχει μέσο όρο ηλικίας 11,7 έτη. Σε σύνολο 56.498 πλοίων, χωρητικότητας άνω των 1.000 gross tonnage του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, τα 3.968 είναι ελληνικών συμφερόντων. Ο ελληνόκτητος στόλος με βάση τον αριθμό πλοίων αντιπροσωπεύει το 7% του παγκόσμιου στόλου και το 15,6% με βάση τους τόνους DW. Οι Έλληνες ελέγχουν το 26,6% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων και το 14,7% των φορτηγών.

Επίσης από τα στοιχεία προκύπτει ότι οι ισχυρότεροι Έλληνες εφοπλιστές , με βάση την αξία του στόλου τους και όχι τον αριθμό των πλοίων, είναι οι :

1) Γιάννης Αγγελικούσης με 128 πλοία και αξία στόλου στα 9,01 δις δολάρια

2) Γιώργος Προκοπίου με 128 πλοία και αξία στόλου στα 5,54 δις δολάρια

3) Γιώργος Οικονόμου με 120 πλοία και αξία στόλου στα 4,49 δις δολάρια

4)Νίκος Μαρτίνος με 96 πλοία και αξία στόλου στα 3,18 δις δολάρια

5) Πήτερ Λιβανός με 34 πλοία και αξία στόλου στα 2,99 δις δολάρια

6) Άννα Αγγελικούση με 72 πλοία και αξία στόλου στα 2,88 δις δολάρια

7) Ανδρέας Μαρτίνος με 83 πλοία και αξία στόλου στα 2,82 δις δολάρια

8) Νίκος Τσάκος με 68 πλοία και αξία στόλου στα 2,44 δις δολάρια

9) Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος με 72 πλοία και αξία στόλου στα 2,3 δις δολάρια

10) Αγγελική Φράγκου με 125πλοία και αξία στόλου στα 2,17 δις δολάρια.

O Γιώργος Προκοπίου με το δημοσιογράφο ( www.kanaliena.gr) Νίκο Μπαρδούνια

Εν τω μεταξύ ,σύμφωνα με την εταιρεία VesselsValue, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν επενδύσει , μέχρι τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους, πάνω από δυο δια δολάρια για την αγορά 115 μεταχειρισμένων πλοίων δίνοντας έμφαση στην αγορά πλοίων ξηρού φορτίου.
Ειδικότερα οι Έλληνες εφοπλιστές επένδυσαν 844,1 εκατ. δολάρια για την αγορά 67 φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, 774,2 εκατ. δολάρια για την αγορά 29 δεξαμενοπλοίων, 232 εκατ. δολάρια για τέσσερα κρουαζιερόπλοια και 115,8 εκατ. δολάρια για την αγορά 9πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Tα απόνερα της κρίσης καταπίνουν και μικρότερες ναυτιλιακές εταιρείες

Έντονα τα σημάδια της στη ναυτιλιακή βιομηχανία αφήνει η μακροχρόνια κρίση που μαστίζει τον κλάδο. Μετά την ελεύθερη πτώση στα KG Fund της Γερμανίας, την υποχώρηση των ναυτιλιακών τραπεζών της Ευρώπης, τις μεγάλες συγχωνεύσεις αλλά και εξαγορές, καθώς και την ουσιαστική πτώχευση ενός ναυτιλιακού κολοσσού όπως είναι η Hanjin Shipping,[…]

Περισσότερα »

Rosneft : Στόχος η παραγωγή 250 εκατ τόνων πετρελαίου ετησίως !

Του Νίκου Μπαρδούνια… Σημαντική αύξηση στην παραγωγή πετρελαίου από το ρωσικό πετρελαϊκό γίγαντα Rosneft διαβλέπουν στελέχη της εταιρείας με την αξιοποίηση νέων πετρελαϊκών κοιτασμάτων και την περαιτέρω άντληση πετρελαίου από αυτά μέσα από την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και ψηφιακών λύσεων. Μάλιστα, εκτιμάται ότι μέχρι το 2022 η παραγωγή πετρελαίου της[…]

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *