Νέος διαγωνισμός για τις σιδηροδρομικές και οδικές επεκτάσεις της Αττικής Οδού

Δεν θα ισχύσουν οι αυξήσεις στα διόδια της Αττικής Οδού με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, που έφερε η κυβέρνηση, μέχρι η εταιρεία να φέρει τα στοιχεία που τεκμηριώνουν αυτές τις αυξήσεις, μετά από 13 χρόνια, και να οριστεί η ημερομηνία που θα επιστρέψει στο ελληνικό Δημόσιο, τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.

Μιλώντας στο ραδιόφωνο του Alpha, o κ. Σπίρτζης επανέλαβε ότι η Αττική Οδός είχε γνωστοποιήσει τον Δεκέμβριο του 2018 στο υπουργείο την πρόθεσή της για αυξήσεις, ωστόσο, μετά από διαβούλευση, τις ανακάλεσε και παράλληλα ξεκίνησε διαπραγμάτευση για τη μείωση των διοδίων.

Οι λόγοι που δεν μειώθηκαν τα διόδια στην Αττική Οδό

Όπως ξεκαθάρισε ο υπουργός, παρότι όλο αυτό το διάστημα γινόταν προσπάθεια για μείωση των διοδίων σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας με επέκταση του φυσικού αντικειμένου, στην περίπτωση της Αττικής Οδού αυτό δεν ήταν δυνατό να γίνει για δύο λόγους: Ο πρώτος έχει να κάνει με το χρόνο λήξης της σύμβασης, στη χειρότερη περίπτωση το 2024 και στην καλύτερη εντός του έτους, αλλά και λόγω των πολύ δυσμενών όρων της σύμβασης σε σχέση με τις υπόλοιπες συμβάσεις των αυτοκινητοδρόμων.

Έτσι, λοιπόν, η πιο συμφέρουσα λύση για το ελληνικό Δημόσιο αφορά έναν νέο διαγωνισμό με πρόβλεψη σιδηροδρομικών και οδικών επεκτάσεων προς το λιμάνι του Λαυρίου, τη Ραφήνα, τη σύνδεση της Λεωφόρου Κύμης με την Εθνική Οδό, την επέκταση στις Δυτικές συνοικίες και τη σύνδεση της Λεωφόρου Κατεχάκη με τη Βουλιαγμένη.

Ο κ. Σπίρτζης εξέφρασε την εκτίμηση ότι υπάρχει σχετική ωριμότητα, καθώς η Αττική Οδός είχε αναλάβει, πριν πολλούς μήνες, την υποχρέωση να εκπονήσει αυτές τις μελέτες και να τις παραδώσει στο υπουργείο, κάτι όμως που η εταιρεία δεν έκανε, παρότι αυτές είναι έτοιμες, και προχώρησε σε μια πράξη που, όπως είπε ο υπουργός, δεν αρμόζει στους όρους καλής συνεργασίας όταν μέσα στη προεκλογική περίοδο, χωρίς καμία ειδοποίηση, προχώρησε στην ανακοίνωση αύξησης των διοδίων, θέλοντας να προκαταλάβει και τις αυξήσεις του Ιανουαρίου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Εξετάζεται μείωση κόστους εξυπηρέτησης χρέους στο 15%

Η ευρωζώνη εξετάζει να μειώσει το κόστος εξυπηρέτησης του ελληνικού χρέους στο 15% του ΑΕΠ ετησίως, στο πλαίσιο των μέτρων για ελάφρυνση του ελληνικού χρέους, αναφέρει το Reuters επικαλούμενο αξιωματούχους της ευρωζώνης. Με τους δανειστές να φαίνεται ότι προτιμούν τη ρύθμιση του χρέους βάσει του κριτηρίου ετήσιες πληρωμές/ΑΕΠ, κάτι για[…]

Περισσότερα »

Παράταση έως τις 15 Ιουλίου στη ρύθμιση των 100 δόσεων

Κατατίθεται σήμερα Παρασκευή από την αναπληρώτρια υπουργό Οικονομικών, Νάντια Βαλαβάνη, στο σχέδιο νόμου «Μέτρα για την ανακούφιση των ΑμεΑ, την απλοποίηση της λειτουργίας των Κέντρων Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.), την καταπολέμηση της εισφοροδιαφυγής και συναφή ασφαλιστικά ζητήματα.», μια δεύτερη τροπολογία. Η τροπολογία δίνει τη δυνατότητα συμμετοχής στη ρύθμιση των 100 δόσεων,[…]

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *