Νίκη Κεραμέως: Άμεσα οι αλλαγές στην εκπαίδευση

«Οι αλλαγές στην εκπαίδευση για τις οποίες απαιτείται πολιτική βούληση και μόνο θα γίνουν άμεσα» διαβεβαίωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως παρουσιάζοντας τους έξι βασικούς άξονες της εκπαιδευτικής πολιτικής σε ημερίδα με θέμα «Το εκπαιδευτικό σύστημα και η Οικονομία» που διοργάνωσε ο ΙΟΒΕ σε συνεργασία με την Παγκόσμια Τράπεζα.

Οι στρατηγικοί στόχοι

Πρώτος στρατηγικός στόχος, όπως είπε, είναι η μεγαλύτερη αυτονομία για τα σχολεία και τα πανεπιστήμια. «Πρέπει να εμπιστευτούμε περισσότερο τον εκπαιδευτικό» σημείωσε για να προσθέσει πως τα πανεπιστήμια οφείλουν να αποφασίζουν τα ίδια τον αριθμό των εισακτέων που θα δεχθούν αλλά και να απαλλαγούν από το «υπερρυθμιστικό πλαίσιο» του υπουργείου για τα μεταπτυχιακά προγράμματα. «Δεν είναι δουλειά της Πολιτείας αυτή» τόνισε η υπουργός Παιδείας και υπογράμμισε: «Θέλουμε να απεμπολήσουμε εξουσίες από πάνω μας».

Η εξωστρέφεια, η οποία θα επιτευχθεί με τη δημιουργία ξενόγλωσσων τμημάτων και με συνέργειες με ξένα πανεπιστήμια, και η σύνδεση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας, μέσω του υποχρεωτικού επαγγελματικού προσανατολισμού από το Γυμνάσιο και την πρακτική άσκηση στο Λύκειο, είναι ο δεύτερος στρατηγικός στόχος. Στο ίδιο πλαίσιο η υπουργός εξήγγειλε την ίδρυση πρότυπων επαγγελματικών λυκείων και εξειδικευμένα εργαστήρια για τους μαθητές της ειδικής αγωγής.

Ο τρίτος άξονας είναι οι ίσες ευκαιρίες για όλους. «Ο στόχος είναι η ισότιμη πρόσβαση σε ποιοτική εκπαίδευση» ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Κεραμέως επικαλούμενη -για να τονίσει τη σημασία των ίσων ευκαιριών- έρευνες που δείχνουν πώς μειώνονται οι δείκτες πρόωρης απασχόλησης όσο αυξάνεται η προσχολική εκπαίδευση. Η υπουργός σημείωσε ακόμη πως θα ενισχυθούν τα πρότυπα και τα πειραματικά σχολεία, ενώ οι υποτροφίες δεν θα συνδέονται μόνο με την οικονομική κατάσταση, αλλά και με την «αξιοσύνη».

Η αξιοποίηση των νέων δεδομένων της ψηφιακής εποχής είναι ο τέταρτος στρατηγικός στόχος: «Το ζητούμενο πια δεν είναι πώς θα φτάσεις στη γνώση, αλλά πώς θα φιλτράρεις τη γνώση» σημείωσε για υπογραμμίσει πως η χώρα μας είναι από τις ελάχιστες -εάν όχι η μοναδική- στην Ευρώπη που στερούνται οι μαθητές το πολλαπλό βιβλίο.

Οι μαθητές να γίνονται «σφαιρικά διαμορφωμένοι πολίτες»

Ο πέμπτος στόχος είναι να βγαίνουν οι μαθητές από τα σχολεία ως «σφαιρικά διαμορφωμένοι πολίτες». Για την εκπλήρωση αυτού του στόχου θα εισαχθούν νέες θεματικές στο ωρολόγιο πρόγραμμα όπως η σεξουαλική αγωγή, ο εθελοντισμός, ο σεβασμός στον άλλον, η επιχειρηματικότητα, η πρόληψη και προφύλαξη από φυσικές καταστροφές.

Ο τελευταίος άξονας είναι η «υιοθέτηση πολιτικών βάσει τεκμηρίωσης». Όπως είπε η κ. Κεραμέως, «η αξιολόγηση είναι ο πυλώνας ανάπτυξης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, μετρώντας σχεδιάζουμε αποτελεσματικότερα».

«Ορισμένες από τις προτεραιότητες του κυβερνητικού προγράμματος για την παιδεία απαιτούν χρήματα για να υλοποιηθούν, πολλές ωστόσο απαιτούν απλώς πολιτική βούληση και αλλαγή νοοτροπίας» σημείωσε η υπουργός Παιδείας.

«Το μέλλον της χώρας περνάει μέσα από τα σχολεία και τα πανεπιστήμια» κατέληξε, θέση που υποστήριξε και ο γενικός διευθυντής του ΙΟΒΕ Νίκος Βέττας παραθέτοντας στοιχεία από πέντε μελέτες που εκπόνησε το ίδρυμα τα τελευταία δυο χρόνια.

 

με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Επείγουσα ερώτηση Παπαδημούλη στην E.E. για τις δηλώσεις Τσελίκ

Επείγουσα ερώτηση προς την Κομισιόν και την Ύπατη Εκπρόσωπο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για θέματα Εξωτερικής Πολιτικής και Πολιτικής Ασφαλείας, Φεντερίκα Μογκερίνι, κατέθεσε ο αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και επικεφαλής της ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης, «αναφορικά με τις προκλητικές δηλώσεις του Τούρκου υπουργού Ευρωπαϊκών Υποθέσεων, Ομέρ Τσελίκ, ο οποίος υποστήριξε[…]

Περισσότερα »

Αναταράξεις εντός των κομμάτων έφερε η αναδοχή

Διαφοροποιήσεις στο εσωτερικό της πλειονότητας των κοινοβουλευτικών κομμάτων, και άλλωστε στο εσωτερικό της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, προκάλεσε η ρύθμιση μέσω της οποίας δίνεται δυνατότητα αναδοχής παιδιών και σε ομόφυλα ζευγάρια που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης. Η ρύθμιση (άρθρο 8) υπερψηφίστηκε κατά την ονομαστική ψηφοφορία από 161 βουλευτές, ενώ καταψήφισαν 103 βουλευτές, επί συνόλου 264[…]

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *