«Norman Atlantic»: Καταδικάσθηκαν πέντε για το δυστύχημα με τους 12 νεκρούς

 

    του Νίκου Μπαρδούνια…

Ένοχοι κρίθηκαν χθες από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιώς για την υπόθεση της πυρκαγιάς στο πλοίο «Norman Atlantic», για τα αδικήματα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια, της πρόκλησης πυρκαγιάς από την οποία προέκυψε κίνδυνος για ξένα πράγματα και ανθρώπους και της διατάραξης της ασφάλειας των θαλασσίων συγκοινωνιών, οι πέντε από τους 11 συνολικά κατηγορούμενους.

Η υπόθεση αφορά στο πολύνεκρο δυστύχημα στο πλοίο «Norman Atlantic» το οποίο στις 28 Δεκεμβρίου του 2014 εκτελούσε το δρομολόγιο Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Ανκόνα, όταν εκδηλώθηκε φωτιά σε ένα από τα γκαράζ του με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 12 επιβάτες.

Η φωτιά ξεκίνησε την ώρα που το σκάφος έπλεε 12 ναυτικά μίλια από τις αλβανικές ακτές και στην περιοχή έπνεαν άνεμοι έντασης  8 έως 9 μποφόρ. Με βάση το κατηγορητήριο, η φωτιά προκλήθηκε από την υπερθέρμανση φορτηγού ψυγείου με ζωντανά ψάρια, το οποίο δεν ήταν ηλεκτρικά συνδεδεμένο. Η φωτιά επεκτάθηκε γρήγορα και σε άλλα καταστρώματα του πλοίου ενώ μέχρι και σήμερα υπάρχουν αγνοούμενοι. Κατά την άποψη των πραγματογνωμόνων κατά την διαδικασία εκκένωσης του πλοίου έγινα σειρά λαθών και παραλείψεων με αποτέλεσμα να χαθούν ανθρώπινες ζωές.

Στην ακροαματική διαδικασία , που διήρκησε περίπου τέσσερις μήνες, πολλοί επιβάτες που επέβαιναν στο πλοίο την μοιραία ημέρα κατέθεσαν τις εμπειρίες τους αναφέροντας , μεταξύ άλλων, ότι «κατά τη φόρτωση του πλοίου οχήματα στοιβάχτηκαν πλάι σε φορτηγά μη τηρώντας την ελάχιστη απόσταση ασφαλείας» ενώ «κάποια οχήματα ταξίδευαν έχοντας αναμμένες τις μηχανές τους (κάτι που απαγορεύεται από τους Κανονισμούς) παρά τον κίνδυνο ατυχήματος». Να σημειωθεί ότι έως και σήμερα αγνοείται η τύχη έξι λαθρεπιβατών που είχαν καταφέρει να εισέλθουν στο πλοίο χωρίς να γίνουν αντιληπτοί…

Οι καταδικασθέντες

Από τους 11 κατηγορούμενους κρίθηκαν ένοχοι σε πρώτο βαθμό οι πέντε, κατά περίπτωση. Στον πρόεδρο και στον διευθύνοντα σύμβουλο της ΑΝΕΚ έπειτα από συγχώνευση και ελαφρυντικά επιβλήθηκαν ποινές φυλάκισης 16 ετών. Υπάλληλος της εταιρείας, υπεύθυνος για τη φόρτωση του πλοίου, καταδικάστηκε σε 14 έτη φυλάκισης, ο οικονομικός προϊστάμενος του πλοίου σε έξι έτη και ένας ναύκληρος σε 5 έτη, ενώ αθωώθηκαν ναύτες και ναυτόπαιδες, καθώς κρίθηκε ότι εκτελούσαν εντολές ανωτέρων τους. Βάσει του νέου Ποινικού Κώδικα η ανώτατη ποινή έκτισης για καθέναν εξ αυτών είναι τα πέντε έτη. Το δικαστήριο δέχτηκε να μετατραπεί η πενταετής ποινή φυλάκισης σε χρηματική και η έφεση των καταδικασθέντων να έχει ανασταλτικό αποτέλεσμα μέχρι την εκδίκασή της σε δεύτερο βαθμό.

Το «Norman Atlantic» είχε 56μελές ιταλικό και ελληνικό πλήρωμα και περισσότερους από 400 επιβάτες. Παράλληλα, βρίσκονται ακόμη σε εξέλιξη για την ίδια υπόθεση ποινική και αστική δίκη στην Ιταλία. Από τους 11 Ελληνες που είχαν παραπεμφθεί σε δίκη στον Πειραιά, οι πέντε ήταν ήδη κατηγορούμενοι για την ίδια υπόθεση στην Ιταλία.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το λιμάνι του Πειραιά ελκυστικό “επιχειρηματικό πάρκο”

Της Σταυρούλας Μίντζολη… Ρυθμίσεις για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας του συστήματος αλλά και τον εκσυγχρονισμό του κλάδου των επιχιρήσεων, προωθούνται με σχέδιο νόμου, που περιλαμβάνει μια σειρά αλλαγών που έχουν στόχο τη δημιουργία ενός απλούστερου και διευκολυντικού περιβάλλοντος για τις επιχειρήσεις. Οι αλλαγές στοχεύουν κυρίως στην άρση εμποδίων εισόδου στην[…]

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *