Από την Κατερίνα Παπαγεωργίου…
Μπορεί με άνεση και ευφράδεια να μιλάει για ώρες. Αν πρόκειται για τέχνη, για μέρες! Δεν θέλεις να χάνεις τίποτα απ΄ όσα λέει, αν και ο ίδιος στη δίωρη συνέντευξη μας, επιμένει: “Σταμάτησε με, αν το παρακάνω, γιατί από μόνος μου, δεν το καταλαβαίνω!”
Βρίσκω πως αυτόν τον καιρό είναι στα καλύτερα του, πάντα χαμογελαστός και φουριόζος. Μιλήσαμε για την μυθιστορηματική του ζωή, την μακροχρόνια καριέρα του και βέβαια για τη νέα του έκθεση με τίτλο “Η Αθήνα μου-Πενήντα Χρόνια ατομικής εικαστικής δημιουργίας” που πρόσφατα ξεκίνησε στον χώρο Τέχνης “ΣTOart”.
Μια έκθεση που έρχεται μισό αιώνα μετά την πρώτη του ατομική με θέμα την Αθήνα το 1970, μια Αθήνα που ο ίδιος βιώνει καθημερινά εδώ και δεκαετίες.
Σ’ ένα δίωρο φλας μπακ στη ζωή του, ο Πέτρος Ζουμπουλάκης, αναφέρθηκε στα παιδικά και εφηβικά του χρόνια, στα πρώτα του επαγγελματικά βήματα, στις δύσκολες στιγμές του, όπως και στη συμμετοχή του σε μεγάλες εκθέσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό, όπου πολλές φορές εκπροσωπούσε την χώρα μας στις διεθνείς Biennale.
Κυρίαρχο θέμα, τα πενήντα χρόνια που συμπληρώνει φέτος στην ζωγραφική. Από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 μέχρι σήμερα.
Στο θέατρο σε συνεργασία με Βούλα Ζουμπουλάκη και Δημήτρη Μυράτ
Ξεχωριστή στιγμή στην καριέρα του Πέτρου Ζουμπουλάκη είναι η βράβευση του από την Ακαδημία Αθηνών το 2011 για το σύνολο της καλλιτεχνικής του δημιουργίας. Σημαντική ήταν και η συνεργασία του με την αδερφή του, την αξέχαστη μεγάλη πρωταγωνίστρια του θεάτρου, Βούλα Ζουμπουλάκη όπως και με τον σύζυγο της Δημήτρη Μυράτ, όταν για ένα μεγάλο διάστημα υπέγραφε τα σκηνικά και τα κοστούμια των παραστάσεων τους. Ένα αγαπημένο ζευγάρι στη ζωή και στην σκηνή για σαράντα ολόκληρα χρόνια!
Σχέση αγάπης και μίσους
Αντικείμενο της νέας του έκθεσης είναι η Αθήνα, ο τόπος όπου γεννήθηκε και ζει μέχρι σήμερα, “Μια Αθήνα αντιφάσεων” τόνισε μέσα από έναν χειμαρρώδη λόγο “με την οποία με συνδέει σχέση αγάπης και μίσους καθώς με πονάει καθημερινά. Στην Αθήνα μεγάλωσα, σ΄ ένα παλιό σπίτι του μεσοπολέμου στην Κυψέλη, γνωρίζοντας όλες τις μεταλλάξεις της μέσα από τη βιωματική σχέση που είχα μαζί της”.
Στην έκθεση συναντάμε και τον Πειραιά
Ανάμεσα στις αθηναϊκές γωνιές που αποτυπώνονται στα έργα του Πέτρου Ζουμπουλάκη ξεχωρίζει, η γωνιά όπου συνήθιζε να κάθεται ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης στη Δεξαμενή απολαμβάνοντας τη ρετσίνα του. Τα περιπλανώμενα ζευγάρια στην Αθήνα γίνονται επίσης θέμα, όπως και οι οικογένειες σε άπειρες παραλλαγές μέσα στα χρόνια που πέρασαν και στα χρόνια που ζούμε. Ο Πειραιάς, με τα σπίτια του και τους ανθρώπους του, επίσης έχει τη θέση του στην έκθεση.
Εικαστική μικρογραφία της αθηναϊκής καθημερινότητας
Όσον αφορά στην έκθεση, η ιστορικός τέχνης, Βένια Παστάκα σημειώνει: “Ο Πέτρος Ζουμπουλάκης μέσα από τη βιωματική σχέση που έχει με την πόλη του, παρουσιάζει μια έκθεση που απαρτίζεται τόσο από έργα που δημιούργησε κατά τη διάρκεια της ζωγραφικής του πορείας, όσο και από οπτικοακουστικό υλικό αλλά και αντικείμενα που αποσκοπούν στο να δημιουργήσουν γνώριμες γωνιές της πρωτεύουσας.Με τον τρόπο αυτό δημιουργεί πέρα από μια ιδιαίτερη αισθητική εμπειρία, μια εικαστική μικρογραφία της καθημερινής πραγματικότητας των κατοίκων της Αθήνας. Από την άλλη πλευρά η έκθεση αναδεικνύει για άλλη μια φορά τη μεγάλη ζωγραφική του Πέτρου Ζουμπουλάκη. Σχεδιαστική άνεση, αρμονία χρώματος, και σύνθεσης. Ενας μοντέρνος και ταυτόχρονα ένας κλασικός μοντέρνος.
Η έκθεση στην Κοραή 4 θα διαρκέσει μέχρι 6 Φεβρουαρίου. Είσοδος ελεύθερη από Δευτέρα -Παρασκευή 10.00-20.00