Ο Ν. Μπελαβίλας στο Κανάλι Ένα 90.4 για το Πάρκο Καινοτομίας

Για την πρόθεση του Υπ. Ανάπτυξης να δημιουργήσει πάρκο καινοτομίας στα ακίνητα της ΧΡΩΠΕΙ μίλησε στο Κανάλι Ένα 90.4 και την εκπομπή “Μένουμε Πειραιά” των Ν. Παρασκευά και Κ. Πετούση ο επικεφαλής του «Πειραιάς για Όλους».

Ο Νίκος Μπελαβίλας εξέφρασε την ικανοποίησή του για την εξέλιξη αυτή επισημαίνοντας παρόλα αυτά τον κίνδυνο της υπέρμετρης δόμησης λόγω του συντελεστή δόμησης 2,6 που προβλέπεται.

Όπως είπε, η δημιουργία του πάρκου καινοτομίας είναι μια πρόταση της ομάδας αξιοποίησης ακινήτων της οποίας είχε την ευθύνη, προς την προηγούμενη κυβέρνηση η οποία όμως έμεινε στα συρτάρια για να αξιοποιηθεί εν τέλει από την παρούσα.

«Μελετάμε την οδό Πειραιώς και τα ακίνητά της πάρα πολλά χρόνια. Τα ακίνητα της ΧΡΩΠΕΙ είναι από τα πιο εμβληματικά» σημείωσε με την ιδιότητα του καθηγητή του Πολυτεχνείου. Εξήγησε πως «πριν από 15 χρόνια το Πολυτεχνείο είχε προτείνει την αξιοποίησή τους για την στέγαση του δικαστικού μεγάρου αλλά δεν προχώρησε λόγω ενστάσεων από τον Δικηγορικό Σύλλογο της πόλης. Στην συνέχεια ξεκίνησε η συζήτηση για τη δημιουργία τεχνολογικού πάρκου μέσα στο Λεκανοπέδιο. Αξιολογήσαμε πολλά ακίνητα και προτείναμε εκείνα της ΧΡΩΠΕΙ και του Ρετσίνα. Δυστυχώς όμως δεν προχώρησε».

Εκτίμησε πως είναι μια σωστή χωροθέτηση που ταιριάζει με το ύφος της Πειραιώς εκφράζοντας όμως τον προβληματισμό του για τον υψηλό συντελεστή δόμησης.

Αντίστοιχο προβληματισμό εξέφρασε και για την διάταξη που προβλέπει ότι το δημόσιο μπορεί να το παραχωρήσει σε τρίτο άνευ ή με αντάλλαγμα. «Ποιος θα είναι ο τρίτος; Φυσικά και θα υπάρχουν καινοτόμες επιχειρήσεις όπως συμβαίνει παντού. Η εποπτεία όμως θα πρέπει να είναι σε δημόσιο φορέα, είτε τον δήμο είτε την περιφέρεια, το Πανεπιστήμιο κτλ.» τόνισε συμπληρώνοντας πως «ο δήμος πρέπει να λαμβάνεται υπόψη χωρίς απαραίτητα να συμμετέχει στο σχήμα. Για λόγους αρχής αλλά και κατά το νόμο πρέπει να ερωτάται η αυτοδιοίκηση».

Εξήγησε πως η αξιοποίηση των ακινήτων πρέπει να γίνει και να «συνεχίσουμε και με τα οικόπεδα Χαραγκιώνη για χώρο πρασίνου» καθώς θα αναβαθμιστεί όλη η περιοχή. Έφερε δε ως παράδειγμα την Τεχνόπολη στο κέντρο της Αθήνας. «Μια μαύρη τρύπα φεύγει από την πόλη και γίνεται λαμπρή χρήση. Ανεβαίνουν και οι αξίες γης. Είναι μια επένδυση ιδιαίτερα θετική και όχι φούσκα ακινήτων» είπε.

Ερωτώμενος για την επιλογή του Δήμου Πειραιά να προχωρήσει σε ΣΔΙΤ για την συντήρηση των πλατειών, επιλογή που καταψήφισε ο «Πειραιάς για Όλους» εξήγησε πως τα αποδοτικά μοντέλα ΣΔΙΤ συνδέονται με την κερδοφορία του εργολάβου. «Αυτό συμβαίνει π.χ. στην ανακύκλωση με την αξιοποίηση των ανακυκλώσιμων προϊόντων. Στους κήπους δεν μπορεί να προκύψει υπεραξία οπότε το κέρδος προέρχεται από το ίδιο το έργο και την κακή εργασιακή σχέση με όσους απασχοληθούν σε αυτό. Αυτού του τύπου την εργολαβία δεν την θέλουμε» είπε για να καταλήξει: «Ναι στις εργολαβίες όταν υπάρχει αντικειμενική ανάγκη, έκτακτη και περιοδική».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αβραμίδης: Αναγκαία η ελεγχόμενη στάθμευση

Του Τάκη Αβραμίδη*… Να θυμίσω ότι ο Πειραιάς είναι η πρώτη πόλη στην Ελλάδα που εφάρμοσε σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης (επί Δημαρχίας Ανδρέα Ανδριανόπουλου) αρχικά με ατομικά παρκόμετρα, μετά με τρυπητή κάρτα

Περισσότερα »

Η Ξάνθη εισέρχεται πλέον στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης!

Τρία ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, παρέλαβε την περασμένη Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου, ο Δήμος Ξάνθης μετά την ολοκλήρωση του αντίστοιχου διαγωνισμού που προηγήθηκε και εισέρχεται πλέον στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης! «Πρόκειται ουσιαστικά για οικολογικά οχήματα πόλης που κινούνται αποκλειστικά με ηλεκτρισμό, τα λεγόμενα eco cars, τα οποία τίθενται στο πλαίσιο παροχής υπηρεσιών προς[…]

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *