Επιμέλεια: Κατερίνα Παπαγεωργίου
Στο Βεάκειο ανεβαίνει το βράδυ της Τρίτης ο “Δον Ζουάν”, του Μολιέρου, σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη με Νίκο Κουρή, Ζέτα Μακρυπούλια, Ηρώ Μπέζου ανάμεσα στους ηθοποιούς.
Εργο που εκτοξεύτηκε στα χέρια του Μολιέρου ανάμεσα στα ωραιότερα θεατρικά της λογοτεχνικής σκηνής, πρωτογράφτηκε όμως από τον κλασσικό δραματουργό, Τίρσο ντε Μολίνα.
Γεννημένος στο Παρίσι το 1622, ο Μολιέρος, εκτός από θεατρικός συγγραφέας ήταν παράλληλα διευθυντής του βασιλικού θεάτρου και ηθοποιός, ενω πολύ πιο πρίν είχε εργαστεί ως δικηγόρος.
Ο κατά συρροήν εραστής
Ο “Δον Ζουαν,” ο κατά συρροήν εραστής, έδειχνε ιδιαίτερη περηφάνεια για την ικανότητα του, να σαγηνεύει γυναίκες όλων των ηλικιών και κοινωνικών τάξεων, όσο για τια αμαρτίες του πίστευε πως μέχρι τον θάνατο του έχει καιρό για να μετανοήσει! Ισως για αυτό, κάποιοι δεν θεωρούν καθόλου περίεργο που το 1918 κατά τη διάρκεια επιδημίας στην Ισπανία, οι ειδικοί αναφέρθηκαν στο μικρόβιο της γρίπης χρησιμοποιώντας μεταφορικά το όνομα του Δον Ζουάν!
Ο Αλμπέρ Καμύ, η Τζέιν Οστεν και ο Δον Ζουάν
Πολλοί συγγραφείς έχουν χρησιμοποιήσει τον “Δον Ζουάν” ως χαρακτήρα για να αναφερθούν σε συγκεκριμένες ιδέες τους. Ανάμεσα τους, ο Αλμπέρ Καμύ στον “Μύθο του Σίσυφου” τονίζει τον τρόμο του Δον Ζουάν για τον θάνατο.
Η Τζέιν Οστεν, επίσης, από τα πιο σημαντικά ονόματα της αγγλικής λογοτεχνίας, (Περηφάνια και Προκατάληψη, Λογική και Ευαισθησία) είχε αναφερθεί στην γοητεία που εκπέμπει ο Δον Ζουάν συνδυάζοντας την σκληρότητα με την λαγνεία!