Home

ΡΟΗ  ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Οι αντιδράσεις της ελληνικής κυνοφιλίας για το “Αργος”

0 σχόλια ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Θύελλα αντιδράσεων από τον κυνοφιλικό κόσμο της Ελλάδας για το νέο νομοσχέδιο για την ευζωία των ζώων “Πρόγραμμα ΑΡΓΟΣ”, που έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση από το Υπουργείο Εσωτερικών.
Η οριζόντια στείρωση των δεσποζόμενων σκύλων έχει προκαλέσει σφοδρές διαμαρτυρίες, αφού θα κινδυνεύσουν με αφανισμό οι ελληνικές φυλές και θα διακοπούν μία σειρά από σημαντικές εκδηλώσεις του ΚΟΕ και των Κυνοφιλικών Ομίλων (εκθέσεις μορφολογίας, κυναθλητισμός, εξετάσεις σκύλων εργασίας κλπ). Η χώρα μας θα μπει στη διεθνή απομόνωση, καθώς οι κανονισμοί του FCI είναι ξεκάθαροι:  συμμετέχουν αστήρωτοι καθαρόαιμοι σκύλοι.
Ετσι η Κυβέρνηση, που μετά από πολλά χρόνια έφερε ξάνα το “Ράλυ Ακρόπολις” στον παγκόσμιο χάρτη του μηχανοκίνητου αθλητισμού, οδηγεί την ελληνική κυνοφιλία στην παγκόσμια απομόνωση με ο,τιδήποτε αυτό συνεπάγεται ακόμη και στον κυναθλητικό τουρισμό, μιας και είναι εκατοντάδες οι εκτροφείς και ιδιοκτήτες σκύλων από όλο τον κόσμο, που συμμετέχουν κάθε χρόνο στις Διεθνείς Εκθέσεις μορφολογίας που διοργανώνουν ο Κυνολογικός Ομιλος Ελλάδας και οι τοπικοί Κυνοφιλικοί Ομιλοι.
Προκαλεί εύλογη απορία ότι το νομοσχέδιο προβλέπει άδεια εκτροφής μόνο για επαγγελματικές μονάδες, ενώ παγκοσμίως η υπεύθυνη και αξιόπιστη -για κάθε φυλή- εκτροφή πραγματοποιείται από τους ερασιτέχνες εκτροφείς, οι οποίοι στη χώρα μας  παλεύουν εδώ και χρόνια για τη θεσμοθέτησή τους, όπως επίσης το γεγονός πως αποκλείει από την Ειδική Επιτροπή Παρατήρησης τον ΚΟΕ.
Αν και υπάρχει ένα μικρό παράθυρο στο άρθρο 39 για την εξαίρεση των καθαρόαιμων σκύλων και των  αυτόχθονων ελληνικών φυλών αυτό δεν είναι αρκετό, αφού προϋποθέτει τη γνώμη Ειδικής Επιτροπής Παρατήρησης.

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.
Οι θέσεις του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδας για το νομοσχέδιο που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση:

ΑΡΘΡΟ 5
Η κατοχύρωση των διεθνώς αναγνωρισμένων ελευθεριών των ζώων, που τίθεται ως προμετωπίδα του νομοσχεδίου, καταρρέει και καταλήγει κενό γράμμα, όταν στις διατάξεις του παρεισφρέει η παρωχημένη, αντιμεταρρυθμιστική και κάθε άλλο παρά φιλελεύθερη επιλογή επίλυσης του προβλήματος του υπερπληθυσμού των αδέσποτων με την υιοθέτηση της υποχρεωτικής στείρωσης όλων των σκύλων, δεσποζόμενων και αδέσποτων! Για να αντιμετωπιστούν οι χρόνιες δυσλειτουργίες (υποστελεχώσεις, υποχρηματοδοτήσεις, νοοτροπία) των ΟΤΑ και για να ικανοποιηθεί μερίδα ζηλωτών του «φιλοζωικού» κινήματος, προκρίθηκε μια λύση ξεκάθαρα αντισυνταγματική (διότι προσβάλλει τον πυρήνα του συνταγματικού δικαιώματος της ιδιοκτησίας και της ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας του ιδιοκτήτη του δεσποζόμενου) δυσανάλογα επαχθής, μη αναγκαία και αλυσιτελής (άρα παραβιάζουσα και την αρχή της αναλογικότητας), ταυτόχρονα, δε και ιατρικά και βιοηθικά ανεπίτρεπτη, καθώς η στείρωση είναι χειρουργική ιατρική πράξη, με αντενδείξεις και πιθανές σοβαρές επιπλοκές, διενεργούμενη με γενική αναισθησία, δηλαδή ιατρική πράξη που συνεπάγεται διακινδύνευση της ζωής, της υγείας και της ευζωίας του σκύλου και πάντως αντενδεικνυόμενη ενέργεια γενικής εφαρμογής σε ένα ολόκληρο είδος επί σκοπώ μείωσης του αριθμού του.
Έχοντας ήδη διακηρύξει την αντίθεσή μας στον κανόνα της γενικής και καθολικής στείρωσης των σκύλων, επικουρικά αξιώνουμε την πλήρη και ρητή εξαίρεση από την υποχρεωτική στείρωση των καθαρόαιμων σκύλων και των αυτόχθονων ελληνικών φυλών. Ειδικά για τους δεσποζόμενους καθαρόαιμους, η υποχρεωτική στείρωση είναι απολύτως αδικαιολόγητη και από πλευράς σκοπιμότητας, αφού πρόκειται για σκύλους ηλεκτρονικά σημασμένους (με microchip) που ως εκ τούτου κατέχονται από άτομο κατά τεκμήριο υπεύθυνο, που τους έχει ως μέλη της οικογένειάς του και με βάση την κοινή λογική δεν προτίθεται να τους εγκαταλείψει στο δρόμο, αλλά και αν ακόμη συμβεί αυτό, είναι άμεσα ανιχνεύσιμο! Ακόμη και στατιστικά αποδεικνύεται ότι ο αριθμός των καθαρόαιμων σκύλων (Καθαρόαιμος είναι μόνο ο σκύλος που φέρει pedigree & όχι κάποιος που φαινοτυπικά μοιάζει να ανήκει σε κάποια Φυλή) στο σύνολο των περισυλλεγόμενων αδέσποτων είναι πρακτικά μηδενικός. Οι καθαρόαιμοι σκύλοι, λοιπόν, αφού αποδείχθηκε ότι δεν συμβάλλουν στην αύξηση των αδέσποτων, θα έπρεπε να εξαιρούνται και μόνο για τον λόγο αυτόν. Επιπροσθέτως, όμως, αποτελεί αναμφισβήτητο γεγονός ότι φέρουν γενετικό υλικό, η διατήρηση του οποίου μέσω της αναπαραγωγής, είναι αναγκαία για την προαγωγή και διατήρηση της κάθε φυλής. Δεν είναι υπερβολή ότι η ανεξαίρετη γενικότητα της υποχρεωτικής στείρωσης απειλεί την ίδια την ύπαρξη του είδους “σκύλος” και αποτελεί κίνδυνο για τη βιοποικιλότητα και απειλή για την διαγραφή χιλιάδων χρόνων εξελικτικής ιστορίας. Η παρατήρηση αυτή ισχύει πολλαπλώς για τις αυτόχθονες ελληνικές φυλές σκύλων, οι οποίες μπορούν και πρέπει να σημαίνονται και να καταγράφονται, προκειμένου να διασωθεί το σπάνιας αξίας γενετικό τους υλικό και δεν είναι υπερβολή ότι η δια της στειρώσεως καταδίκη τους σε εξαφάνιση και ιστορική λήθη θα συνιστά πολιτιστικό “έγκλημα”.
Θα πρέπει, μάλιστα, να επισημανθεί ότι, με τις προτεινόμενες διατάξεις, η Ελλάδα διεκδικεί μια παγκόσμια πρωτιά! Ακόμη και στις ελάχιστες Ευρωπαϊκές χώρες που θέσπισαν υποχρεωτική στείρωση σκύλων (Κροατία, Ρουμανία), καθαρόαιμοι σκύλοι που φέρουν Pedigree FCI και αυτόχθονες φυλές εξαιρούνται, κάτι που ΔΕΝ ΘΑ ΙΣΧΥΕΙ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ! Το «χρυσό χάπι» της αναστολής της εφαρμογής του νόμου για μια διετία και της επιβολής των προστίμων για μια τριετία δεν αναιρεί την παγκόσμια πρωτοτυπία της νομοθετικής πρόβλεψης για υποχρεωτική στείρωση δεσποζόμενων χωρίς εξαίρεση (πλην ασθενείας και υπερηλικότητας)!

Έτσι, η χώρα μας θα είναι η ΠΡΩΤΗ και η ΜΟΝΗ επί συνόλου 99 χωρών-μελών της Διεθνούς Κυνολογικής Ομοσπονδίας [FCI] που θα εξαναγκαστεί όχι μόνο να μη διοργανώνει Εθνικές Κυνολογικές Εκδηλώσεις αλλά & να απόσχει εφεξής από κάθε Διεθνή Έκθεση Μορφολογίας, Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κυναθλήματος και κάθε εν γένει διοργάνωση, δεδομένου ότι βασική προϋπόθεση συμμετοχής είναι ο σκύλος να έχει Pedigree FCI και να μην είναι στειρωμένος. Και τούτο, διότι όλες οι εκδηλώσεις πραγματοποιούνται με σκοπό την επιλογή των καταλληλότερων εκπροσώπων κάθε Φυλής για την διατήρηση και βελτίωσή τους.

ΑΡΘΡΟ 6
Ιδιαίτερα βαρύνουσας σημασίας έχει είναι η παντελής απαλοιφή οποιασδήποτε αναφοράς στους Ερασιτέχνες Εκτροφείς, για τους οποίους δεν προβλέπεται καν διαδικασία αδειοδότησης όπως σαφώς προβλεπόταν στο “ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΡΓΟΣ” που ανακοίνωσε η Κυβέρνηση τον Οκτώβριο 2020, ενώ στις εξουσιοδοτικές προς τον Υπουργό Εσωτερικών διατάξεις (Άρθρο 39, παρ. 3) του νόμου προβλέπεται η δυνατότητα του τελευταίου να εξαιρεί από την υποχρέωση στείρωσης σκύλους Ερασιτεχνών Εκτροφέων, οι οποίοι κατά τα λοιπά είναι απολύτως παράνομοι !!! Το γεγονός ότι η Ερασιτεχνική Εκτροφή είναι θεσμοθετημένη νομικά στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες διότι προάγει την κυνοφιλία και συμβάλλει αποφασιστικά στη βελτίωση και διατήρηση των Φυλών των Σκύλων, όχι μόνον δεν αξιολογείται από τον νομοθέτη, αλλά, αντίθετα, τιμωρείται, αφήνοντας ελεύθερο το πεδίο στους κουταβέμπορους να συνεχίσουν το έργο τους κάτω από τη μύτη της Πολιτείας !

Όλα τα παραπάνω επισκιάζουν κάθε θετική εντύπωση από διατάξεις του νομοσχεδίου που κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση και πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη για να αποτραπεί η μετά βεβαιότητας επερχόμενη εξαφάνιση της οργανωμένης κυνοφιλίας στη χώρα μας.

Για το Αρθρο 33 σχολιάζοντα από τον ΚΟΕ τα εξής:
Αιτούμαστε και θεωρούμε απαραίτητη την συμμετοχή του Κυνολογικού Ομίλου Ελλάδος (ΚΟΕ) ως κατεξοχήν αρμόδιου φορέα και μοναδικού εκπροσώπου στην Ελλάδα, της Διεθνούς Κυνολογικής Ομοσπονδίας (FCI), στην Ειδική Επιτροπή Παρακολούθησης του Νόμου και στην Επιτροπή που θα πρέπει να οριστεί για την Αδειοδότηση των Ερασιτεχνών Εκτροφέων.

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.
Το υπόμνημα του Συλλόγου Ερασιτεχνών Εκτροφέων Σκύλων Ελλάδας:

Επί του ν/σ του Υπουργείου Εσωτερικών με τίτλο:
«Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς – Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’»
Εισαγωγικό:
Στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών εντοπίζεται νομοθετική αστοχία σε ότι αφορά τον «ερασιτέχνη εκτροφέα» ή «hobbyist breeder» όπως διεθνώς είναι γνωστός. Πρόκειται για την συντριπτική πλειοψηφία των εκτροφέων παγκοσμίως, χάρη στους οποίους διασώζωνται δεκάδες μη εμπορικές φυλές σκύλων ενώ επιτυγχάνεται βελτίωση όλων των φυλών.
Μολονότι ο ορισμός υπήρχε στην ελληνική νομοθεσία αλλά και στο προσχέδιο του νομοσχεδίου που εξετάστηκε από την ΚΕΔΕ – ο ΣΕΕΣΕ συμμετέχει στη διαβούλευση- εν τέλει έχει απαλειφθεί από το αναρτημένο νομοσχέδιο.
Η δε διάθεση πρόβλεψης στο Άρθρο 39 παρ. 3 είναι εντελώς αόριστη και δημιουργεί κακό προηγούμενο.
Επιπροσθέτως, στις προβλέψεις περί εμπορίας ζώων συντροφιάς δεν υπάρχει καμία αναφορά σε γενεαλογικό χάρτη. Επί της ουσίας η Ελλάδα ανοίγει τα σύνορά της σε ημίαιμους σκύλους καθότι δεν αποδεικνύεται η καθαροαιμία τους και μάλιστα με εμπορικούς σκοπούς κάτι το οποίο συνιστά εξαπάτηση του αγοραστικού κοινού. Αξίζει να σημειωθεί πως όπως μπορεί να επιβεβαιώσει τόσο η ΕΛΣΤΑΤ όσο και η ΑΑΔΕ, σήμερα δεν υπάρχει σαφής καταγραφή των ζώων συντροφιάς που εισάγονται (νόμιμα) κατ’ έτος στην Ελλάδα, μολονότι αυτά ανέρχονται σε πολλές χιλιάδες. Το τεχνικό αυτό πρόβλημα (γίνεται αναφορά σε ζώντα ζώα άνω ή κάτω των 50 κιλών) οδηγεί σε λάθος συμπεράσματα και οπλίζει κακοπροαίρετους κύκλους να στρέφονται κατά των ερασιτεχνών εκτροφέων, η πλειοψηφία των οποίων έχει αφιερώσει την ζωή της στην διατήρηση των φυλών. Ας σημειωθεί πως αθρόα είναι και η παράνομη εισαγωγή ζώων συντροφιάς στη χώρα και μάλιστα σε καθημερινή βάση.
Ο Σύλλογος Ερασιτεχνών Εκτροφέων Σκύλων Ελλάδος, επιλέγει να τοποθετηθεί θεσμικά και σύμφωνα με το καταστατικό του ως ο μοναδικός φορέας στην Ελλάδα που εκπροσωπεί ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ τους ερασιτέχνες εκτροφείς και συστήνει:
Προσθήκη στο Άρθρο 2 παραγράφου η οποία ορίζει:
1. «Ερασιτέχνης εκτροφέας»: το φυσικό πρόσωπο που εκτρέφει ερασιτεχνικά, όχι κατ΄ επάγγελμα και με σκοπό το κέρδος, σκύλους ή γάτες για τη διατήρηση των αναγνωρισμένων ελληνικών ή μη φυλών των ζώων αυτών και είναι εγγεγραμμένος στο Μητρώο Επαγγελματιών και Ερασιτεχνών Εκτροφέων του Εθνικού Μητρώου Ζώων Συντροφιάς. Ο ερασιτέχνης εκτροφέας λαμβάνει για την εκτροφή και την αναπαραγωγή άδεια από την Επιτροπή της παρ. 8 του άρθρου 3. Ερασιτεχνική εκτροφή/αναπαραγωγή θεωρείται η πραγματοποίηση μέχρι τριών (ε) τοκετών ή 20 κουταβιών ανά έτος, από έως τρεις (3) θηλυκούς σκύλους ή γάτες από εκείνους που έχει στην ιδιοκτησία του το ίδιο πρόσωπο, εφόσον τα ζώα αυτά διαθέτουν Γενεαλογικό χάρτη (Pedigree) ή ανήκουν σε αναγνωρισμένες αυτόχθονες ελληνικές φυλές ή υπό αναγνώριση.
Προσθήκη στο Άρθρο 3 παραγράφου η οποία ορίζει:
• Αρμόδιος Φορέας Αδειοδότησης των ερασιτεχνών εκτροφέων κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 6 ορίζεται τριμελής ΑΜΙΣΘΗ Επιτροπή, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και αποτελείται: (α) από έναν (1) εκπρόσωπο του Πανελλήνιου Κτηνιατρικού Συλλόγου, (β) έναν (1) εκπρόσωπο Σωματείου που αποδεδειγμένα στους σκοπούς τους προάγει την ερασιτεχνική εκτροφή και (γ) έναν (1) υπάλληλο Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.), με τους αναπληρωτές τους.
Προσθήκη στο Άρθρο 6 παραγράφου η οποία ορίζει:
• Από τις διατάξεις της παρ. 1, εξαιρούνται:
(α) οι ερασιτέχνες εκτροφείς, οι οποίοι λαμβάνουν άδεια από την Επιτροπή της παρ. 8 του άρθρου 3,
(β) οι ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς που υποχρεούνται να στειρώσουν τα ζώα τους και επιθυμούν, πριν από τη στείρωση, να αναπαράξουν το ζώο συντροφιάς μία (1) φορά σε όλη τη ζωή του, καθώς και οι ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς που εξαιρούνται της υποχρέωσης στείρωσης και επιθυμούν να αναπαράξουν το ζώο τους, οι οποίοι λαμβάνουν άδεια από την Επιτροπή της παρ. 8 του άρθρου 3.
Η αίτηση για τη λήψη άδειας αυτής της κατηγορίας υποβάλλεται από τον ιδιοκτήτη το αργότερο εντός προθεσμίας έξι (6) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Για ιδιοκτήτες που αποκτούν ζώο συντροφιάς, μετά την παρέλευση της προθεσμίας του προηγούμενου εδαφίου, η αίτηση υποβάλλεται εντός τριών (3) μηνών από την απόκτηση του ζώου. Ειδικά σε περίπτωση απόκτησης ζώου κάτω του ενός (1) έτους, η αίτηση υποβάλλεται εντός τριών (3) μηνών από τη συμπλήρωση του πρώτου (1ου) έτους της ζωής του.
Προσθήκη στο άρθρο 39 παραγράφου η οποία ορίζει:
• Με κοινή απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και Οικονομικών, εξειδικεύονται οι αρμοδιότητες της τριμελούς Επιτροπής της παρ. 8 του άρθρου 3, καθορίζονται ο τρόπος λειτουργίας της, η αμοιβή των μελών της, οι προϋποθέσεις για τη χορήγηση των αδειών εκτροφής και αναπαραγωγής, η διάρκειά τους και κάθε άλλο σχετικό θέμα.
Στο ίδιο άρθρο η παράγραφος 3 τροποποιείται ως εξής:

• Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, ύστερα από γνώμη της Επιτροπής του άρθρου 33, δύνανται να μετατεθούν οι ημερομηνίες εκκίνησης της υποχρέωσης στείρωσης και της έναρξης επιβολής του οικείου προστίμου που προβλέπονται στο άρθρο 5, να καθορίζονται εξαιρέσεις από τα παραπάνω.

Εχει ενδιαφέρον να διαβάσετε και την εισήγηση της Κτηνιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης για το νομοσχέδιο και ειδικά για το θέμα των στειρώσεων τις οποίες χαρακατηρίζει απαράδεκτες όταν δεν γίνονται για λόγους υγείας:
Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.
Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.
Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.
Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.
Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

Σχετικά Αρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ετικέτες:, ,