ΟΛΠ :  «Ρότα» για κορυφαίο λιμάνι διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, στη Μεσόγειο

 

Του Νίκου Μπαρδούνια

Με στόχο να βρεθεί  στην κορυφή των εμπορικών λιμένων της Μεσογείου, στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων , σχεδιάζει την στρατηγική του ο ΟΠΛ ΑΕ με την στήριξη της κινεζικής Cosco  που έχει την ευθύνη της  διεύθυνσης και διοίκησης.

Ήδη, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία  κατά την διάρκεια του πρώτου τριμήνου του τρέχοντος έτους  οι προβλήτες II και III του υπό παραχώρηση ΣΕΜΠΟ, που αποτελούν τη σημαντικότερη πηγή εσόδων της ΟΛΠ Α.Ε., πέτυχαν νέο ρεκόρ διακίνησης εξυπηρετώντας 1,25 εκατ. TEU  φέρνοντας πιο κοντά τον Πειραιά στην πρώτη θέση στη Μεσόγειο !

Επίσης, το ίδιο θετική εμφανίζεται και  ο τομέα της ναυπηγοεπισκευής όπου  κατά την ίδια χρονική περίοδο οι συνολικές μέρες απασχόλησης των δεξαμενών έχουν αυξηθεί κατά 53%, ενώ άνοδο κατά 20% εμφανίζουν για το τρέχον έτος, σε σχέση με το 2018  και οι κρατήσεις πλοίων στην κρουαζιέρα.

H παγκόσμια διακίνηση containers

Αύξηση κατά 4,9%,  στους 654 εκατ. TEUs,  σημειώθηκε στην διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από τους 120 μεγαλύτερους λιμένες του κόσμου το 2018, σύμφωνα με την Alphaliner. Από τους συνολικά 120 μεγαλύτερους λιμένες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων  παγκοσμίως, οι 27 βρίσκονται στην Κίνα, ενώ εννιά βρίσκονται στις ΗΠΑ και πέντε στην Ιαπωνία.

Ο λιμένας της Σαγκάης ήταν εκείνος που κατέγραψε τη μεγαλύτερη διακίνηση  εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως, φτάνοντας τα 42,01 εκατ. TEUs το 2018. Ακολούθησε ο λιμένας της Σιγκαπούρης, από τον οποίο εκτιμάται ότι διακινήθηκαν περίπου 36,6 εκατ. TEUs πέρυσι, αύξηση κατά 8,7% σε σχέση με το 2017.

Στην τρίτη θέση βρέθηκε ο λιμένας της Νινγκμπό με διακίνηση που άγγιξε τα 26,35 εκατ. TEUs το 2018, αυξημένα κατά 7,1% συγκριτικά με το 2017.

Επίσης, σύμφωνα με τα στοιχεία της Alphaliner οι 104 από τους συνολικά 120 μεγαλύτερους λιμένες του κόσμου  κατέγραψαν για το 2018 αύξηση στην διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων


ΟΛΠ: Αύξηση κερδών κατά… 147%

Αυξημένo κατά… 147%, στα 27,9 εκατ. ευρώ, ήταν το καθαρό αποτέλεσμα του ΟΛΠ ΑΕ για το 2018 σε σχέση με το 2017 όταν το καθαρό του αποτέλεσμα ήταν 11,3 εκατ. ευρώ.

Σημαντικά βελτιωμένοι , για το 2018, σε σχέση με το οικονομικό έτος του 2017, ήταν και πολλά άλλοι οικονομικοί δείκτες. Ειδικότερα  : Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 132,9 εκατ. ευρώ  έναντι 111,5 εκατ. ευρώ  για τη  χρήσης του  2017 ,παρουσιάζοντας αύξηση 19,2 %. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 42,3 εκατ. ευρώ έναντι 21,2 εκατ. ευρώ για τη  χρήσης  του 2017, παρουσιάζοντας αύξηση 100%.

Επίσης, όπως ανακοινώθηκε,  τα διαθέσιμα  του ΟΛΠ ΑΕ ανήλθαν σε 80,9 εκατ. ευρώ έναντι 61,9 εκατ. ευρώ το 2017 ενώ το προτεινόμενο μέρισμα ανά μετοχή ανέρχεται σε 0,424  ευρώ αυξημένο κατά 148 % έναντι της χρήσης του 2017 που ήταν  στα  0,1712 ευρώ .

Τέλος, έγινε γνωστό ότι ο ΟΛΠ ΑΕ  θα καταβάλλει το ποσό  των 4,8 εκατ. ευρώ  ως αντάλλαγμα παραχώρησης στο Ελληνικό Δημόσιο για τη χρήση 2018 έναντι 4,1 εκατ. ευρώ το 2017.

«Το 2018 ήταν η πιο επιτυχής χρονιά από άποψη κερδοφορίας. Η επιτυχημένη οικονομική διαχείριση δημιουργεί και πρόσθετα έσοδα για το Ελληνικό Δημόσιο λόγω του αυξημένου ανταλλάγματος παραχώρησης, μερισμάτων, ασφαλιστικών εισφορών κλπ. Οι πρόσθετες επενδύσεις που προτείνουμε στο Master Plan θα τονώσουν ακόμη περισσότερο την απασχόληση και την τοπική και εθνική οικονομία» τόνισε σε δηλώσεις του ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ Α.Ε. Captain Fu Chengqiu

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Aφιλόξενο» το X.A. για ναυτιλιακές

H ελληνική ναυτιλία έχει κατακτήσει τις διεθνείς θάλασσες. Kατέχει τον μεγαλύτερο στόλο από άποψη τονάζ με 4.085 πλοία συνολικής χωρητικότητας 328.763.767 dwt, αφήνοντας πίσω της ισχυρούς αντιπάλους, όπως η Kίνα. Kι όμως, ουδέποτε δόθηκαν τα κίνητρα εκείνα ώστε η ελληνική χρηματαγορά να προσελκύσει ναυτιλιακές εταιρίες. Tο Xρηματιστήριο Aθηνών ήταν μάλλον[…]

Περισσότερα »

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *