Ένα απίστευτο φαινόμενο βιώνουν εδώ και δυόμισι χρόνια περίπου οι Πειραιώτες αλλά και οι υπόλοιποι κάτοικοι η επισκέπτες της Σαλαμίνας.
Με την δικαιολογία του κορονοιου αρχικά και της αύξησης της τιμής των καυσίμων στη συνέχεια oι πλοιοκτήτες των πορθμείων της γραμμής Περάματος Σαλαμίνας,έχουν μειωσει υπερβολικά τα δρομολόγια,ουσιαστικά περιμένουν να …γεμίσουν τα πλοία τους για να φύγουν και φυσικά αύξησαν και τις τιμές των ναύλων κατά 10% .Και βέβαια τα πλοία πλέουν με οικονομικη ταχύτητα για να μην έχουν μεγάλη κατανάλωση καυσίμων.
Όλα αυτά θα τα δικαιολογούσαμε αν υπήρχαν ακόμα οι απαγορεύσεις που είχαν επιβληθεί λόγω του covid ,όπου ομολογουμένως έπρεπε να βοηθηθούν και αυτοί όπως βοηθήθηκαν όλοι οι επαγγελματίες.Ομως τώρα που δεν υπάρχουν περιορισμοί ούτε στην κίνηση των επιβατών ,ούτε στην χωρητικότητα των πλοίων ,γιατί οι πλοιοκτήτες επιμένουν να διατηρούν το καθεστώς των δρομολογίων του covid με τροποποιήσεις βέβαια αλλά σίγουρα όχι με τα ωράρια του 2019;
Και για να εξηγούμεθα,τότε υπήρχε από το πρωί μέχρι το βράδυ τακτικό δρομολόγια κάθε 15 λεπτά που το τηρούσαν με θρησκευτική ευλάβεια. Τώρα που οι συνθήκες στην κοινωνία είναι ίδιες με τις τότε όσον αφορά τις μετακινήσεις και τις χωρητικότητες,γιατί δεν τηρείται το παλαιό ωράριο; Όπως μας καταγγειλαν Πειραιώτες που έχουν εξοχικα στη Σαλαμίνα και πήγαν να τα συντηρήσουν εν.οψει του Πασχα την Δευτέρα και την Τετάρτη το απογευμα είχε δρομολόγιο κάθε μισή ώρα,δηλαδή από τέσσερα δρομολόγια κάθε ώρα που ήταν το 2019, τώρα γίνονται μόνο δύο.Αυτο έχει ως συνέπεια να χάνεται πολύτιμος χρόνος,να βγαίνουν οι άνθρωποι από τα προγράμματα τους και να καλούνται να πληρώσουν την ενδεχόμενη χασουρα των πλοιοκτητών.
Οι οποίοι όμως όλα αυτά τα χρόνια θησαυριζαν από τη συγκεκριμένη γραμμή που είναι η δεύτερη σε κίνηση στην Ευρώπη μετά τη γραμμή Ντόβερ Καλαί,αφού διακινούνται κάθε χρόνο από και προς τη Σαλαμίνα 11 εκατομμύρια άτομα και ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα φορτηγά και επιβατικά.Επειδη λοιπόν οι πλοιοκτήτες ουσιαστικά δεν έχασαν τίποτα ,αφού έχουν βγάλει απίστευτα λεφτά όλα αυτά τα χρόνια ,ενώ έχουν μειώσει και την ενδεχόμενη ζημιά τους με την αύξηση κατά 10 % των ναύλων,θα έπρεπε να υποχρεωθούν από το υπουργείο Ναυτιλίας να κάνουν τα κανονικά τους δρομολόγια για να μην ταλαιπωρείται ο κόσμος.Επιπλεον επειδή ένα κράτος και μια ολοκληρη κοινωνία δεν είναι δυνατόν να άγονται και να φέρονται από μια κάστα επιχειρηματιών ,θα πρέπει να προχωρήσει αμέσως το έργο της ζεύξης Σαλαμίνας Περάματος για να περάσουμε στον επόμενο αιώνα και να μην εξαρτάται κανένας από συντεχνίες και κοινοπραξίες.
Οι όποιες αντιρρήσεις υπάρχουν γι’αυτό το έργο ,είτε αφορούν την ανυπαρξία υποδομών στη Σαλαμίνα ,είτε οτιδήποτε άλλο,θα πρέπει να ξεπεραστούν εδώ και τώρα για να αρχίσει το έργο που θα γυρίσει σελίδα στον κυκλοφοριακό χάρτη ολης της χώρας.Κι αν κάποιοι ναυτικοί χάσουν τη δουλειά τους επειδή τα πλοία θα μειωθούν ,μπορούν να απορροφηθούν στα διόδια του έργου η οπουδήποτε αλλού.Σιγουρα θα προκύψουν προβλήματα στην αρχή με την έλλειψη υποδομών ,αλλά θα είναι τόσο θεαματική η ανάπτυξη που θα επέλθει στο νησί που θα αντιμετωπιστούν πολύ γρήγορα.
Η μόνη λύση για τη γραμμή Περάματος Σαλαμίνας είναι η ζευξη.Η αρχή για το μεγάλο εργο έχει γίνει.Τωρα παιζονται οι καθυστερήσεις .Αν δεν χαθούμε σ αυτές η κυκλοφοριακή ιστορία του λεκανοπεδίου θα αλλάξει.Αμ έπος αμ έργο λοιπόν.Μονο που τα έπη δεν γράφονται στις καθυστερήσεις….
Ας το έχουν αυτό το όψη τους οι αρμόδιοι υπουργοί και ας σταματήσουν να χρονοτριβουν Ας γίνει επιτέλους και κάτι στην ώρα του σ αυτόν τον τόπο.
Νίκος Παρασκευάς