Του Νίκου Παρασκευά
Ανώμαλη προσγείωση για τους Πειραιώτες η όσους πίστευαν ότι βρισκόμαστε κοντά στην υλοποίηση του μεγάλου έργου της υπογειοποίησης των γραμμών του ΗΣΑΠ από το Φάληρο στον Πειραιά, αποτέλεσε η χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Δημήτρης Καρύδης, μιλώντας για την εξέλιξη σημαντικών έργων στην πόλη, όπως το Μουσικό Γυμνάσιο και η μελέτη για το κυκλοφοριακό, αποκάλυψε ότι έχουν γίνει αλλεπάλληλες επισκέψεις από τον Δήμαρχο Γιάννη Μώραλη στους συναρμόδιους υπουργούς αλλά και τον Υπουργό Επικρατείας Γιώργο Γεραπετρίτη, που ως πειραιώτης θα έπρεπε να έχει ένα μεγαλύτερο ενδιαφέρον, για την προώθηση ζητημάτων της πόλης, προκειμένου να πιέσει για την υπογειοποίηση.
Να σημειώσουμε ότι το έργο αυτό το οφείλει η πολιτεία στον Δήμο Πειραιά, καθώς ήταν από τα προαπαιτούμενα για την έλευση του τραμ στον Πειραιά. Δηλαδή για να έρθει το τραμ στην πόλη θα έπρεπε πρώτα να υπογειοποιηθούν οι γραμμές.
Ωστόσο το τραμ ήρθε και ήδη λειτουργεί αλλά η υπογειοποίηση πήγε… περίπατο!
Οι απαντήσεις όμως που παίρνει ο Δήμαρχος δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικές. Γιατί όλοι λένε ότι θα επικαιροποιηθεί η μελέτη για να… ξεπαγώσει η υπογειοποίηση αλλά συμφωνούν ότι δεν υπάρχουν τα χρήματα.
Δηλαδή το θέμα είναι ακόμα στον…αέρα. Όλο υποσχέσεις αλλά από ουσία… τίποτα.
Ενδεικτικό της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί είναι το σχόλιο του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου Τάκη Αβραμίδη που είπε σκωπτικά ότι η υπογειοποίηση δεν πρόκειται να γίνει ούτε στην… επόμενη ζωή μας γιατί υπογειοποίηση ακούμε από τότε που είμαστε παιδιά και ακόμα είμαστε στην… αναμονή.
Να σημειώσουμε ότι ο υπουργός υποδομών Κ. Καραμανλής από τον περασμένο Φεβρουάριο είχε δηλώσει δημόσια ότι μέσα στο χρόνο η μελέτη της υπογειοποίησης θα έχει επικαιροποιηθεί και θα έχει βρεθεί το πλαίσιο των διαδικασιών για την ολοκλήρωση του έργου αλλά και οι τρόποι χρηματοδότησης.
Όμως είμαστε τρεις μήνες πριν την εκπνοή του χρόνου και ακόμα δεν έχει γίνει τίποτα.
Κι όλα αυτά τη στιγμή που όλοι συμφωνούν πως για να λυθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης ή έστω να ανακουφιστεί , θα πρέπει να υπογειοποιηθούν οι γραμμές του ΗΣΑΠ που εκτός των άλλων χωρίζουν την πόλη στα δύο.
Όμως όλο για υπογειοποίηση ακούμε και υπογειοποίηση δεν βλέπουμε….